آوای جنوب

راه‌اندازی موکب گچسارانی ها در کنار شهدای گمنام برای میزبانی از زائران اربعین حسینی(ع)

موکبرئیس شورای هیئات مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی ۴ موکب توسط کهگیلویه و بویراحمد برای زائران حسینی(ع) خبر داد.

آوای جنوب؛

 محمد رمضانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران اظهار کرد: در آستانه نزدیک شدن به روز اربعین حسینی(ع) هستیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: هر ساله قریب بر ۲۰ میلیون مسلمان شیعه و سنی در روز اربعین امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور پیدا می‌کنند.

رمضانی ادامه داد: بر این اساس استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اقداماتی را انجام داده که ۴ موکب در اختیار زائران استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۴ موکب گفت: ۲ موکب در عراق از سمت نجف به کربلا و کربلا به نجف راه‌اندازی خواهد شد و دیگری در کنار مرقد مطهر شهدای گمنام در شهرستان گچساران با کمک هیأت رزمندگان و مردم و موکب چهارم از طریق ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه وبویراحمد در اختیار زائران کربلا قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهرستان گچساران در ۸ سال دفاع مقدس معبر رزمندگان بوده و با توجه به ویژگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان گچساران می‌توانیم میزبانان خوبی برای زائرین کربلای معلی در اربعین ۹۵ باشیم.

وی اذعان کرد: امروزه کشورهای همسایه برای زیارت امام حسین(ع) از این شهرستان عبور می‌کنند و ما باید به نحو احسن از این زائران پذیرایی کنیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: در وهله اول شهرستان گچساران را باید سیاه پوش کرد و ایستگاه صلواتی به اسم موکب به متراژ ۲۰۰ متر مربع در جوار شهدای گمنام برپا شود که این کار با همکاری ادارات و دستگاه‌های دولتی میسر خواهد شد.

رمضانی افزود: باید در زمینه بر پایی موکب‌ها تلاش کنیم تا بتوانیم یک نماد خوبی را به یادگار برای این شهرستان به جا بگذاریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president