کد خبر : 21679
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 - 16:23

صحت حملات سایبری به سازمان‌ ها و مراکز دولتی کهگیلویه و بویراحمد تایید شد

صحت حملات سایبری به سازمان‌ ها و مراکز دولتی کهگیلویه و بویراحمد تایید شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: متاسفانه حملات سایبری به برخی وب سایت های دستگاه های اجرائی استان واقعیت داشت. آوای جنوب؛ محمود مومن نسب، مدیرکل پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۸ خرداد) در جمع تعدادی از خبرنگاران استان در پاسخ به این سوال که اخیراا در سطح عمومی جامعه

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: متاسفانه حملات سایبری به برخی وب سایت های دستگاه های اجرائی استان واقعیت داشت.

آوای جنوب؛

محمود مومن نسب، مدیرکل پدافند غیر عامل استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۸ خرداد) در جمع تعدادی از خبرنگاران استان در پاسخ به این سوال که اخیراا در سطح عمومی جامعه خبرهایی مبنی بر اینکه تعدادی از سایت های برخی از سازمان‌ ها و مراکز دولتی مورد حملات سایبری صورت گرفته است با تائید این خبر، گفت: بله، چهارم خرداد ماه جاری به تعدادی سایت اطلاع رسانی و پایگاه داده در دستگاه های دولتی حملاتی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: از آنجایی که به نظر نمی رسید تفکر سازماندهی شده پشت این حملات باشد، لذا ابتدا به ساکن نیاز به عکس العمل رسمی نبود؛ ولی از طریق سازمان پدافند غیر عامل، پلیس فتای کشور و مرکز امداد و عملیات رخدادهای رایانه ای، منشاء حملات و آی ‌پی‌ های مهاجمین شناسایی و جهت رسیدگی در اختیار پلیس بین الملل اینترپل قرار گرفته‌ اند.

مومن نسب، در پاسخ به اینکه مهاجمین در این حملات به چه مسائلی دست یافتند، عنوان کرد: فقط موفق به تغییر جزئی در صفحه اول یک سایت شدند که سایت های مزبور ظرف چند دقیقه به حالت اول بازگشت داده شدند و در حملات اخیر مهاجمین موفق به دسترسی از اطلاعات اصلی و سرقت و تخریب اطلاعات نشدند.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد، به پیامد این حملات اشاره و یادآور شد: این حملات همه مسئولین را نسبت به تهدیدات حساس کرد و هشدار داد که مسئولین در راستای افزایش ضریب امنیت سایت های دولتی و بخش های خصوصی تدابیر کارساز و اقدام عملی را داشته باشند؛ ضمن اینکه تهدیدات جدید حوزه های مجازی و سایبری را جدی بگیرند.

وی به ساز و کار پیگیری این حوزه و سایر تهدیدات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و خاطرنشان کرد: در استان سه قرارگاه پدافند سایبری، دفاع اقتصادی و زیستی تحت فرماندهی واحد استاندار در حوزه پدافند غیرعامل فعال است که مجید محنایی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه سایبری و اقتصادی و رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه زیستی، بیولوژیک و بیوتروریسم تعیین شده اند و این مسئولیت را عهده دار هستند.

مومن نسب به نقش این قرارگاه ها در مقابله با تهدیدات اشاره و افزود: نخستین برنامه و استراتژی قرارگاه ها، برنامه ریزی در راستای خود اتکایی و خود کفایی کشور است.

این مسئول پدافندی، دومین نقش این قرارگاه ها را ارتقای ضریب امنیتی، افزایش سطح پایداری و تقویت نفوذ ناپذیری در عرصه های زیربنایی، زیرساختی، تولیدی، بهداشت، سلامت، امنیت غذایی و دارویی دانست و تصریح کرد: توجه به قرارگاه ها تا این حد حائز اهمیت است که اگر می خواهیم به پایداری ملی و جهانی برسیم برنامه های این قرارگاه ها باید دغدغه اصلی مسئولین و در زمره مسایل ردیف اول کشور و استان باشد.

وی اذعان کرد:آینده قدرت ملی کشور به توانمندی و قدرت سه حوزه سایبری، زیستی و اقتصادی کشور بستگی دارد.

مومن نسب در پاسخ به سوال که چه توصیه ای به مقامات مسئول استان در این خصوص دارید؟، عنوان کرد: تاکید این خدمتگزار به همه دستگاه ها در بخش سایبری این است نسبت به تقویت ضریب امنیتی سامانه ها و سیستم های خود هم از حیث پیاده سازی و هم از حیث آمادگی در مقابل تهدیدات اقدام عملی صورت گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه همه دستگاه ها باید تمام رخدادها را شخصا مدیریت کنند، ادامه داد: به صورت خاص از اساتید خودم دکتر چمن و مهندس محنایی به عنوان عالی ترین مقامات مسئول در قرارگاه های زیستی و دفاع اقتصادی و سایبری استان توقع دارم با توجه به شکل گیری حوزه های جدید تهدید در فضای سایبری، زیستی و اقتصادی ضمن حضور فعال و مستمر در این حوزه ها، نشست قرارگاه ها را به صورت مستمر تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل خاصی برای حوزه های مذکور و دست یابی به شبکه امن و تامین پدافند سایبری وجود دارد؟، گفت: بله، معتبرترین و اساسی ترین دستورالعمل فرامین و بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است که در نام گذاری سال ها و دیدار با مقامات ارشد نظام به آن اشاره شده؛ از جمله اینکه رهبری فرمودند: «همه دستگاه های جمهوری اسلامی مکلفند آمادگی را در بهترین سطح حفظ و روز به روز آن را تقویت کنند»؛ بنابراین با این سخن متوجه می شویم آمادگی صرفاا منحصر به حوزه نظامی نیست.

مومن نسب، گفت: علاوه بر بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری می توان به سیاست های کلی نظام، سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه های اقتصادی، فضای مجازی و بهداشت، سلامت و امنیت غذایی، سند راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات، برنامه ششم توسعه و سایر قوانین و اسناد بالادستی اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.