آوای جنوب

کهگیلویه و بویراحمد در انتظار یک تصمیم منطقی/مقصر واقعه کیست؟

نمایندگان مجلس در هر کاری که باب میلشان باشد دخالت می‌کنند از عزل و نصب یک آبدارچی در اداره‌‌ای دست چندم گرفته تا گماشتن مدیر

آوای جنوب
کهگیلویه و بویراحمد در انتظار یک تصمیم منطقی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت بیش از ۱۰۰ نفر نیروی سردرگم یک مرکز درمانی قرار گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد در انتظار یک تصمیم منطقی/مقصر واقعه کیست؟
به گزارش از یاسوج از دلایل عقب‌ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد از قافله توسعه به رغم همه ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد تداخل وظایف دو قوه مجریه و مقننه در یکدیگر است به نحوی که معلوم نبوده و نیست مسوول اجرای برنامه‌های دولت در استان نمایندگان مجلس است یا استاندار.

نمایندگان مجلس در هر کاری که باب میلشان باشد دخالت می‌کنند از عزل و نصب یک آبدارچی در اداره‌‌ای دست چندم گرفته تا گماشتن مدیر و به کارگیری نیرو به هر نحو و طریق ممکن که باب طبع و مورد دلخواه آقایان است.

**استخدام‌های مساله‌دار لکه‌ای بر پیشانی استان

همین تداخل وظایف قوای مقننه و مجریه در استان موجب بروز مشکلاتی از جمله استخدام‌های فله‌ای و طایفه‌ای و قوم و خویشی و مدیریت‌های طایفه‌سالار شده و در نهایت کار به جایی می‌رسد که از سوی دستگاه قضایی برای مدیران استان احکام آن چنانی صادر می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های عظیمی مثل نفت و گاز و آب و جنگل و زیرساخت‌های طبیعی گردشگری در بسیاری از آمارهای کشوری در پایین‌ترین رده قرار گرفته که البته در چند وقت اخیر آماری از سوی مسؤولان ارائه شد که نشان می‌دهد بیکاری در استان تک رقمی شده است!!.

در این نوشتار به وضعیت تعداد بیش از ۱۰۰ نیروی به کار گرفته شده در بیمارستان دکتر قربانعلی جلیل شهر یاسوج می‌پردازیم که به دلایلی که در ابتدا ذکر شد این نیروها متفاوت‌تر از همیشه در مرکز درمانی یاد شده به کار گرفته شدند.

**در بیمارستان جلیل چه خبر است

به گزارش فارس، هر چند همه از چگونگی و نحوه بکارگیری این نیروها در بیمارستان شهید جلیل جسته و گریخته باخبرند اما هر چه باشد این تعداد از جمله خیل بیکاران استان هستند و اگر مشکل بیکاری نداشتند هرگز عمر و زندگی خود را چنین تلف نمی‌کردند.

نزدیک به یک سال از بکارگیری این افراد چه به صورت قانونی و با غیر قانونی و فرا قانونی در بیمارستان شهید جلیل می‌گذرد و می‌دانیم که کار در بیمارستان و مراکز درمانی سخت و طاقت فرساست و بی‌خوابی دارد اما نیروهای به کار گرفته شده با وجود همه مشکلات و سختی‌ها و البته بدون دریافت حتی یک ریال حقوق و یا مساعده و رد شدن بیمه به امید آینده مشغول به کار هستند.

بسیاری از این افراد دارای همسر و فرزند با تحصیلات عالیه هستند که در طول یک سال اخیر با رنج و مشقت زیاد همچنان مشغول به خدمت بوده که باید هر چه زودتر وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

شنیده‌ها حاکی است که به زودی شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت این افراد نظر نهایی را خواهد داد که در این بین باید به چند نکته مهم از سوی مسؤولان استانی و دستگاه‌های نظارتی تصمیم گیرنده و البته دستگاه قضایی توجه شود.

اول اینکه فارغ از توجه به دلایل بکارگیری این نیروها لازم است تصمیم‌گیری به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب متوجه افراد شود چرا که بعد از یک سال خدمت هر چند به صورت جذب فرا قانونی، اکنون چندین خانواده چشم امید به اشتغال همسران و فرزندان خود دارند و اخراج آن‌ها بار روانی ویرانگری برای این خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها دارد.

**مقابل این کار فرا قانونی چه باید کرد

دوم این که دستگاه قضایی و سایر نهادهای ناظر و بازرس باید با تشکیل پرونده برای مسببان این قضیه اجازه ندهند دیگر بار و در مواردی مشابه سرنوشت و آینده جوانان جویای کار استان چنین نافرجام و بد رقم زده شود.

دستگاه قضایی باید به این پرونده ورود پیدا کند که چرا و به چه دلیل و از چه راهی این تعداد به کار گمارده شدند آن‌هایی که به خودی خود گناهی مرتکب نشده و تنها بر اساس وعده برخی‌ها بازیچه قرار گرفتند و دست آخر برخورد مقتضی قانونی انجام شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president