آوای جنوب

چالش دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی با بخاری‌های نفتی و مدارس غیراستاندارد

آوای جنوب مدارس غیر استاندارد و بخاری‌های نفتی چالش دانش‌آموزان روستاهای کهگیلویه و بویراحمد است

آوای جنوب

مدارس غیر استاندارد و بخاری‌های نفتی چالش دانش‌آموزان روستاهای کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۲۸۵ روستا دارد که یک هزار و ۶۹۰ روستا دارای سکنه است و باید به آنها خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی، رفاهی، ورزشی و … ارائه شود که به برخی از این روستاها خدمات ارائه شده و برخی دیگر نیازمند توجه هستند.

آنچه بیش از همه باید سرلوحه و در دستور کار مسؤولان در این استان باشد توجه به فضاهای آموزشی در روستاها است، فضاهای آموزشی این استان قدیمی و فرسوده است و این موضوع جان دانش‌آموزان و معلمان را تهدید می‌کند.

طبق آنچه مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد از جمعیت ۱۵۰ هزار و ۳۳ دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد در روستاها تحصیل می‌کنند یعنی ۵۲ هزار دانش‌آموز این استان در روستاها تدریس می‌کنند و همین موضوع توجه به مدارس روستایی را بیشتر کرده است.

از سوی دیگر سه هزار و ۲۰ مدرسه با ۹ هزار و ۱۲۰ کلاس درس در استان وجود دارد که دو هزار ۶۰۰ کلاس درس معادل ۳۱ درصد کلاس‌های درس غیر استاندارد هستند و استانداردسازی این مدارس مقوله‌ای است که باید اولویت باشد.

اما غیر از مدارس غیراستاندارد، بحران دیگری به‌نام مدارس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی وجود دارد در حال حاضر تعداد ۱۳۶ هزار کلاس درس در کشور از وسایل گرمایشی مناسبی برخوردار نیستند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۵ کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی است.

۶۵ روز تا آغاز سال تحصیلی جدید مانده و تا چشم بر هم بگذاریم این دو ماه تمام شده و دانش‌آموزان باید خود را مهیای رفتن به مدرسه و کلاس درس کنند، در سال تحصیلی جدید مدارس غیراستاندارد و بخاری‌های نفتی چالش‌ بچه‌ مدرسه‌ها در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد است که امیدواریم در مدت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی چاره‌ای اندیشیده و تصمیمی گرفته شود.

سیستم گرمایشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد قرار است در پروسه سه ساله مجهز و استانداردسازی شود، این خبر خوب و البته مسرت‌بخشی است تا دیگر شاهد بخاری نفتی‌ها در مدارس نباشیم و انتظار می‌رود قبل از اینکه خدای نکرده اتفاق تلخی برای فرزندانمان در مدارس رخ دهد مدارس روستایی استان هر چه سریع‌تر با بخاری‌های غیر استاندارد خداحافظی کنند.

از سوی دیگر امیدواریم استانداردسازی مدارس نیز مورد توجه باشد تا با خیالی آسوده از اینکه فرسوده بودن و یا بخاری‌های نفتی دیگر جان فرزندانمان را تهدید کند شاهد علم‌آموزی، رشد و بالندگی آنها در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president