آوای جنوب

تعصبات قومی موجب تضعیف بنیه‌های اجتماعی می شوند/مصیبت دیگر جامعه وزن‌کشی اجتماعی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعصب های قومی موجب تضعیف بنیه های اجتماعی می شوند.

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب از گچساران، صبح امروز همایش هم اندیشی و همدلی اقوام شهرستان گچساران با حضور نماینده مردم گچساران و باشـت، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، مسوولان استانی و شهرستانی و دیگر مدعوین در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران است.

 در این نشست سید شرف الدین ملک حسینی با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و خروجی این همایش‌ها اظهار کرد : توصیه دارم این‌گونه  همایش‌ها  با حضور گرایشات مختلف سیاسی ادامه داشته باشد.

 وی ادامه داد: تمامی هویت‌ها و شناسنامه انسان باید در یک شناسنامه  هویت هضم شود و انسانی که به دنبال کرامت است باید بداند چگونه به هدف خود برسد.
نماینده ولی فیقه در استان ادامه داد: اگر دقت کرده باشید در کلام مقام معظم رهبری هم‌دلی و هم‌زبانی بروز می‌نماید پس می شود هم‌فکر نبود اما همدل و همزبان بود.
ملک‌حسینی ابراز کرد:  انسان در مکانی متولد می‌شود و این هویت مکانی و زمانی او است و هویت دیگر او خویشان و هویت دیگر او ایلیاتی است و هویت دیگرش قوم او است.
وی عنوان کرد: مرزهای مختلفی بود که هویت ما را مشخص می‌کرد و این مرزهای زمان، قوم و ملیت ما موجب افتخار است.
ملک حسینی ادامه داد: مرزهای زمان، مکان و طایفه برای هر شخصی وجود دارد اما انسان، انسان است به کرامت انسانی  یعنی ایمان و تقوا که وجودشان افتخار دارد.
وی اذعان کرد: افرادی که دارای تقوا و کرامت هستند  دارای سه ویژگی اصالت، شرافت و کرامت  هستند که در حقیقت افتخار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: امروز هم هویت های پستی و منصبی به وجود آمده و در کنار مرزهای قومیتی و طایفه‌ای اما کرامت انسانی جایگاه ارزشمندی دارد که همان شایسته افتخار است.
ملک حسینی ابراز کرد: امروز لر و قشقائی یک مذهب را دارند و همه شیعه هستند و این باعث افتخار است.
ملک حسینی ابراز کرد: براستی بپذیریم که اگر دروغگو بودیم دیگر نمی‌توانیم عنوان خود را یدک بکشیم.

وی ادامه داد : باید کینه‌های درونی خود را کنار بگذاریم و بدانیم دنیا محل گذر است اما بدانیم کینه‌ها دلهای ما را جهنمی می‌کند و بدانیم فرعون با ایجاد دو دستگی در بین احزاب و ایجاد جامعه چپ و راست اینگونه عمل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تعصب‌های قومی موجب تضعیف بنیه‌های اجتماعی می‌شوند، تصریح کرد: اما مصیبت دیگر همین وزن‌کشی اجتماعی است که این آفت است و هر وقت دیدید جامعه‌ای وزن کشی‌های آنها بر اساس رذیلت‌ها بود باید افسوس خورد.
ملک حسینی با بیان اینکه بایستی وزن‌کشی بر اساس فضیلت‌ها باشد، گفت: باید افتخارات را به سمتی برد که سعادت را رقم زد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president