آوای جنوب

تاجگردون: برخی وزرا استیضاح وزیر دیگر را جلو می اندازند تا خودشان استیضاح نشوند!

وی در پاسخ به این سؤال که از تعداد امضاها چیز کم شده یا نه گفت: امضا و تعداد مهم نیست مهم اصالت امضا است، ما استیضاح داشتیم که با ۱۱ امضا وزیر افتاده است اما استیضاح هم داشتیم که با ۹۰ استیضاح وزیر در پست خود ابقا شد.

در این ارتباط حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس بااشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده و بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هرچه جلوتر می‌رویم به‌درستی استیضاح مذکور بیش‌تر پی می‌بریم.متأسفانه برخی نمایندگان مجلس که اسمشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح یکی از نمایندگان مجلس در روز ۴ شنبه بعدازظهر به دفتری میرود و در آنجا قول داده بود تلاش کند که استیضاح رای نیاورد.

آوای جنوب

هرچقدر زمان استیضاح برخی از وزرای مجلس که از مدت‌ها پیش در مجلس مطرح است بیشتر می‌شود لابی‌های پشت پرده نیز با شدت بیشتری در حال شکل گرفتن است، و استیضاح برای برخی از نمایندگان و برخی از مسئولان دولتی تبدیل به محلی برای دادوستد پست‌ها و امتیازها کرده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگویی، بابیان اینکه، به دنبال طرح استیضاح وزیر اقتصاد تحرکات و فعالیت‌های ایشان افزایش یافت،گفت: از سوی دیگر دیپلماسی فعالی در مجلس راه افتاده و رایزنی گسترده با نمایندگانی که طرح را امضا کرده و حتی آن‌هایی که استیضاح را امضا نکرده‌اند نیز ایجادشده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده و بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هرچه جلوتر می‌رویم به‌درستی استیضاح مذکور بیش‌تر پی می‌بریم.

وی افزود، متأسفانه برخی نمایندگان مجلس که اسمشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح یکی از نمایندگان مجلس در روز ۴ شنبه بعدازظهر به دفتری میرود و در آنجا قول داده بود تلاش کند که استیضاح رای نیاورد.

همچنین غلامرضا تاج گردون، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: استیضاح و سؤال از وزیر یکی از وظایف اصلی نمایندگان است و نمایندگان هر جا که لازم ببینند می‌توانند از وزرای دولت بازخواست کنند.

این عضو گروه برنامه‌وبودجه مجلس گفت: در شرایط بحرانی و مواقع اضطراری این وظیفه دوچندان می‌شود و نمایندگان با ورود به موضوع سعی در حل مشکل‌دارند بخصوص اینکه نشانه‌هایی از تعلل در دولت هم دیده می‌شود، اما متأسفانه بازار استیضاح همیشه برای برخی‌ها سودآور بوده است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بیش از ۵ استیضاح در مجلس شورای اسلامی مطرح است، البته در کنار این‌ها یکسری بی‌اخلاقی‌هایی هم صورت می‌گیرد ازجمله اینکه برخی‌ها، استیضاح برخی وزرای دیگر را جلو می‌اندازند تا خوشان استیضاح نشوند و ما از این چیزها در راهروهای مجلس زیاد می‌بینیم.

وی در ادامه گفت: این نماینده گفت استیضاح‌هایی زیادی فعلاً در مجلس مطرح است و باید دید که شرایط عمومی به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد و آیا دولت خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد یا نه، اما بهتر این است که خود دولت تغییراتی را ایجاد کند و به نظر من اگر دولت دست به تغییر بزند بهتر از این است که مجلس وارد شود.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه لابی در مجلس همیشه بوده و چیز غیرقابل‌انکاری است، که هم از سوی نماینده مطرح می‌شود و هم از سوی خود وزارتخانه‌ها، البته معمولاً خود استیضاح‌کننده‌های اصلی از این موضوع مبرا هستند اما برخی‌ها خود را به مسیرهایی آویزان می‌کنند و چیزی را می‌دهند و یا چیزی را می‌گیرند و بعد هم انصراف می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که از تعداد امضاها چیز کم شده یا نه گفت: امضا و تعداد مهم نیست مهم اصالت امضا است، ما استیضاح داشتیم که با ۱۱ امضا وزیر افتاده است اما استیضاح هم داشتیم که با ۹۰ استیضاح وزیر در پست خود ابقا شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president