آوای جنوب

گچساران در انتظار تصمیم استاندار/ شهردار بماند یا برود/سکوت استاندار و بزرگان جایز نیست

باید دید چرا و به چه دلیلی استاندار و نماینده گچساران و باشت و بزرگان سیاسی شهرستان در این خصوص سکوت کرده‌اند و باید گفت یک شهر در انتظار تصمیم استاندار به سر می‌برد.
آوای جنوب
در حالی که این روزها بحث رفتن و یا ماندن مسعود ظفری تیتر اول رسانه‌های شهرستان گچساران، محافل و فضای مجازی است متاسفانه شاهد سکوت مسوولان و در راس آن بالاترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
Image result for ‫شورای شهر دوگنبدان ظفری‬‎

به گزارش آوای جنوب از گچساران، در حالی که این روزها بحث رفتن و یا ماندن مسعود ظفری تیتر اول رسانه‌های شهرستان گچساران،  محافل و فضای مجازی است  متاسفانه شاهد سکوت مسوولان و در راس آن بالاترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

Image result for ‫شورای شهر دوگنبدان ظفری‬‎

 بر اساس این گزارش، مسعود ظفری شهردار دوگنبدان که با حمایت طیف اکثریت چهار نفره  از اعضای شورا شهر دوگنبدان سکان شهرداری را پس از اردلان زینل زاده در دست گرفت، مدتی بعد از شروع کارش با مخالفت‌های طیف اکثریت که او را انتخابات کرده بودند، مواجه شد.

 همان طیفی که در سریعترین زمان و در همان شب اول سوگندشان او را انتخاب کرده بودند.

 از سوی دیگر طیف اکثریت ۳ نفره این روزها از ظفری حمایت کرده‌اند و اعتقاد دارند او در یک سال گذشته موفق عمل کرده است.

 رفتن و یا ماندن ظفری به گونه‌ای پیش رفت که شورا شهر دوگنبدان  نامه‌ای را به کمیته انطباق که در فرمانداری گچساران و به ریاست فرماندار برگزار می‌شود ارسال کرده‌اند و این کمیته آن را رد کرد و پس از آن بر اساس قانون با استانداری مکاتبه صورت گرفت و شاهد بودیم جلسه‌ای شبانه در استان با حضور تمامی اعضای شورای شهر دوگنبدان، شهردار، نماینده گچساران، فرماندار، استاندار و معاونان وی تشکیل شد اما این جلسه نیز هیچ‌گونه خروجی مثبتی نداشته است.

Related image

ماندن و یا رفتن شهردار دوگنبدان به گونه‌ای پیش می‌رود که حبیب عاملی مقدم یکی از اعضای شورای شهر دوگنبدان  در گفت‌وگو با رسانه‌ها تهدید به استعفا ۳نفره کرده است و خواستار اجرای قانون توسط استانداری شده است.

 از سوی دیگر طایفه شهردار دوگنبدان نیز در جلسه‌ای در این خصوص در حمایت از شهردار دوگنبدان در گچساران برگزار کرده‌اند و کمپینی در فضای مجازی در حمایت از ظفری تشکیل شده است.

 کار تا جایی پیش رفت که طیف اکثریت نامه‌ای را خطاب به استاندار و نماینده گچساران و باشت ارسال نموده که در این نامه آمده است: نماینده محترم شهرستانهای گچساران و باشت جناب آقای دکتر تاجگردون استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتراحمدی
با سلام و تحیات الهی
احتراما مستند به مواد ۹۰ و ۱۰۲ اصلاحی قانون شوراها و تبصره ۲ ماده، ۷ آئین نامه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی و نظر به استفساریه ماده ۹۰ ( ۸۰ اسبق قانون شوراها) مجلس شورای اسلامی مورخه ۱۳۹۵/۸/۱۲ تاییدیه شورای نگهبان  ۱۳۹۵/۹/۳و رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری دادنامه ۳۷۵ تقاضای هر چه سریعتر اجرای قانون را داشته و نیز مستدعی است آن مقامات محترم اجازه ندهند که مناسبات قومی و سیاسی و نیز غوغاسالاری‌ها و قهرمان سازی‌های عده‌ای که جز در جهت منافع و مطامع شخصی خود گام برنداشته و ذهنیتی جز تخریب دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی را در اهداف خود ندارند و با تهمت و افترا زدنهای ناروا قصد بر مانع تراشی بر اجرای قانون را ندارند مانع تصمیم‌گیری مسوولان محترم گردد.
لازم به ذکر می‌باشد از ابتدای این مسیر تاکنون اکثریت اعضای شورا طوایف خود را به خویشتنداری و صبر و ملایمت در مقابل تخریب‌ها و تهمت‌ها داشته و توصیه نموده‌اند که تا اجرای کامل قانون با عزیزان مسئول همکار و همیار باشند.

در همین خصوص کیانوش بلوطی عضو شورای شهر دوگنبدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرده است: چهار نفر اعضای شورای شهر دوگنبدان مخالف ماندن مسعود ظفری در سمت شهرداری دوگنبدان هستند و این چهار نفر با توجه به اینکه مدعی عدم احراز شرایط اولیه جهت شهردار منتخب دوگنبدان بودند اعتراض داشته و طی مصوبه ای آن را به کمیته انطباق در فرمانداری ارسال نموده که شهردار فعلی دوگنبدان شرایط لازم برای ماندن در این سمت را ندارد.

بلوطی ادامه داد: با توجه به اینکه کمیته انطباق در فرمانداری و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار می‌شود این مصوبه شورا را رد می‌کند.

وی ابراز کرد: پس از اینکه این مصوبه در کمیته انطباق در گچساران رد شد چهار نفر شورای شهر دوگنبدان که مخالف ماندن ظفری در مسند شهرداری بودند به عنوان اعتراض مجددا با فرمانداری مکاتبه کرده‌اند.

بلوطی عنوان کرد: بر اساس قانون استانداری مکلف است ظرف ۲۰ روز پرونده را به شورای حل اختلاف استان جهت رسیدگی و تصمیم‌گیری لازم ارسال نماید و با توجه به اینکه ظرف این تاریخ معین شده بنا به دلایل غیر موجه تا کنون تصمیمی در این خصوص اعلام نشده است لذا مدعی هستند که طی این ۲۰ روز استانداری از ارسال پرونده به شورای حل اختلاف امتناع و تصمیم لازم را نگرفته،  مصوبه شورای شهر دوگنبدان لازم الاجرا است و این سوال در اذهان پیش می‌آید که چرا در این مدت شورای حل اختلاف و استانداری تصمیم لازم را در این باره نگرفته‌اند.

بلوطی ادامه داد: در چند روز گذشته جلسه‌ای با حضور نماینده گچساران، استاندار، معاون عمرانی،  ‌مدیرکل شهر و  روستا، شهردار و اعضای شورای شهر در آخرین روزهای فرصت۲۰روزه درسالن دولت یاسوج که قصد میانجیگری داشتند برگزار شد که با توجه به صحبتهای فردای جلسه یکی از معاونین استاندار مشخص شد که هدف جلسه چیز دیگری بوده است.

این عضو شورای شهر دوگنبدان خاطرنشان کرد: با دو نفر از اعضای شورای حل اختلاف استان تماس گرفته شده و طی دو نوبت قرار جلسه را گذاشته‌اند اما هر بار بلافاصله پس از آن طی تماس مجدد جلسه را لغو کرده‌اند.

بلوطی اذعان کرد: این تخلفی است که در حال حاضر صورت گرفته و به نظر می‌رسد استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد باید در این خصوص به صورت جدی ورود کند.

وی با بیان اینکه ما نیز تابع قانون هستیم و انتظار می‌رود قانون در این زمینه اعمال شود، گفت: از همکاران خودمان در شورای شهر دوگنبدان انتظار داریم با خویشتن‌داری در کنار شهردار جوان شهر باشند چرا که دکتر ظفری در یک سال گذشته ثابت کرده است که می‌تواند شهردار خوبی برای شهرمان باشد.

 حال باید دید چرا و به چه دلیلی استاندار  و نماینده گچساران و باشت و بزرگان سیاسی شهرستان در این خصوص سکوت کرده‌اند و باید گفت یک شهر در انتظار تصمیم استاندار به سر می‌برد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. شهروند گچسارانی گفت:

    چطور میشود شورای شهری که با دادن شام و شارژ و پول در این شورا جا گرفته است نتوانست با شهردار شهر کنار بیایند حتما شهردار اهل رانت و رشوه خواری و شام و شارژ…..نبوده است و کاملا هدف این چهار نفر مخالف معلوم و علنی است کسانی که به لحاظ حقوقی هم مورد معرف همگان هستند……درد ماندن و نماندن شهردار نیست درد نخوردن و باج گیری و ….است…اگر شهردار برود یعنی از مسولین مربوطه از بالا تا پایین دست شان توی یک کاسه است….یا حق.

  2. محسن گفت:

    آقا شهردار را طبق قانون عزلش کنید وشهر وشهرداری را ازش این کشمکش های سیاسی نجات بدید

  3. شرمنده از معرفی گفت:

    در مواد ۸۰ و ۹۰ قانون شوراها هیچ قیدی نشده که اگر هیئت حل اختلاف رادر موعد مقرر پاسخ ندهد مصوبه شورا لازم الاجرا است . در چنین حالتی نظر کمیته تطبیق اولاست.

  4. ناشناس گفت:

    من فقط یه چیزو میدونم اینا سواد نداره مگه قانون نگفته برا عزل شهردار پنج رای از هفت رای لازمه بابا اینا با چه زبونی باید بگن باید خرج شوراشونو دربیارن…به واللله یه درصد به فکر مردم نیستند من موندم چطور این چهار نفر بی سواد وارد شورا شدن

  5. شرمنده از معرفی گفت:

    ماده ۸۰ و ۹۰ قانون شوراها نگفته اگر در موعد مقرر هیئت حل اختلاف نظر ندهد مصوبه شورا لازم الاجرا است . اصولا در چنین حالتی نظر کمیته تطبیق اولاست. لطفا این دو ماده را آقای استاندار شخصا مطالعه بفرمایند .

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president