آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: ماشین امضا نیستم که اسمم زیر هر تفاهم‌نامه‌ای برود/روایتی از سند بی در و پیکر توسعه گیاهان دارویی

در ادامه نماینده سازمان برنامه و بودجه استان گفت: از معاونت علمی و فناوری به ما گفته‌اند هیچ تعهدی نسبت به گیاهان دارویی نداریم.

آوای جنوب
در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که جلسه‌ای ویژه برای به نتیجه رسیدن سند توسعه گیاهان دارویی استان در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار برگزار شد.

یکی از دستور کارهای مهم این نشست در خصوص سند توسعه گیاهان دارویی بود که حاشیه‌های فراوانی داشت و عاقبت استاندار کهگیلویه و بویراحمد همانند نشست قبلی از وضعیت کنونی راضی نگردید و قرار بر این شد که نشستی فوق‌العاده برای به سرانجام رساندن این سند و تفاهم‌نامه‌هایی که بین مرکز و استان انعقاد گردیده برگزار شود.

قبل از همه داریوش دیودیده رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میز گیاهان دارویی در استان راه‌اندازی شده است اظهار کرد: جلسات را با هماهنگی دانشگاه یاسوج و سایر دستگاه‌ها برگزار می‌کنیم و تاکنون ۳۰ جلسه برگزار شده است.

وی از برگزاری جلسه با مسؤولان کشوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم خبر داد و گفت: اکنون هم تمام دستگاه‌های مرتبط با سند توسعه گیاهان دارویی اطلاعات خود را ارائه کرده‌اند.

از این جای کار استاندار کهگیلویه و بویراحمد وارد بحث شد و گفت: تفاهم‌نامه زمانی ارزشمند است که وارد فاز اجرایی شود و دانشگاه یاسوج باید در چارچوب تفاهم‌نامه برنامه داشته باشد و وظیفه هر کسی در تفاهم‌نامه مشخص باشد.

علی‌محمد احمدی در تکمیل توضیحات خود افزود: مثلا معاونت علمی و فناوری باید منابع لازم را تامین کند و منابع طبیعی زمین مورد نیاز را نشان دهد و هر ۴۸ دستگاه وظایف خود را تبیین کنند اما الان معلوم نیست در این خصوص صاحب کار چه کسی است.؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان جمله‌ای اعتراضی در خصوص بزرگنمایی گیاهان دارویی در استان و ضعف در عمل گفت: آن قدر در صدا و سیما از ظرفیت گیاهان دارویی گفته می‌شود که اگر کسی نداند فکر می‌کند همه نیازهای اروپا و آسیا و شاخ آفریقا را این استان تامین می‌کند!!.

گوهرگانی معاون توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد به دلیل این سردرگمی درخواست پیشنهاد کرد و گفت: هر دستگاهی در زمینه گیاهان دارویی ساز خود را می‌زند و هر کدام یک دبیرخانه دارند و همین موجب سردرگمی در سند توسعه گیاهان دارویی شده است.

وی گفت: منابع طبیعی و بنیاد نخبگان سندی آماده کردند که بدون چکش‌کاری به امضای مسؤولان ارشد کشوری رسید.

این مسؤول افزود: باید دبیرخانه واحد داشته باشیم و برای این کار حکم دبیرخانه زده شود چرا که همه زیرساخت‌ها در استان هست و تنها گیر کار این است که باید متولی مشخصی را برای به سرانجام رسیدن این سند تعیین کنیم.

در ادامه نماینده سازمان برنامه و بودجه استان گفت: از معاونت علمی و فناوری به ما گفته‌اند هیچ تعهدی نسبت به گیاهان دارویی نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم صریح و واضح اعلام کرد زیر چیزی که انجام نمی‌شود امضا نمی‌زنم چرا که ماشین امضا نیستم تا اسمم زیر سند و تفاهم‌نامه‌ای برود که کاری از رهگذر آن انجام نمی‌شود.

وی گفت: معاونت گیاهان دارویی در مرکز اگر می‌خواست کاری انجام دهد چهار تا پنج کارشناس از استان برای آموزش به هلند می‌فرستاد لذا این بحث دیگر فایده ندارد و پارک علمی و فناوری هم توانی برای انجام این کار ندارد.

علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کاری به تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری نداریم خاطرنشان کرد: دانشگاه یاسوج با همکاری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی خود در این زمینه جمع‌بندی لازم ر انجام دهند و در آینده نزدیک جلسه‌ای ویژه برای به سرانجام رسیدن سند توسعه گیاهان دارویی خواهیم داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president