آوای جنوب

پشت پرده بیمارستان شهید رجایی گچساران/از ماجرای لوله های دپو شده تا ظلمی که به گچساران شد/سید ناصر حسینی: آقای شهردار شاید از من ناراحت شوید اما

آوای جنوب

نماینده گچساران و باشت گفت: هر وقت بحث روی یک سوم نفت بود از بودجه متوازن دست کردند توی جیب ما و حق مردم و بچه های ما را ندادند، چرا که گفتند گچساران بودجه یک سوم را دارد.
به گزارش آوای جنوب؛سید ناصرحسینی پور،نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی گچساران ،گفت:همه ما باید بدانیم که در کارمان قصورات و اشکالاتی نیز داریم و چقدر خوب است یک موجودی اموال از وضعیت شهرمان بگیریم که الان چه وضعیتی دارد و اولویت ها کجاست؟.

اشکالات دولت کجا بود؟

وی افزود:ما به عنوان یک نماینده مجلس حتی ببینیم که اشکالات کارمان در لایحه بودجه ۱۴۰۱کجاست؟،اشکالات دولت کجا بود؟ و باید بپذیریم که ما بیش از یک سال براساس برنامه ششم توسعه که تمام شده است،داریم در این مملکت گام برمی داریم و وزرایی که سال گذشته آمدند و از مجلس رای اعتماد گرفتند هرکدام یک مسیری را می رفتند چرا که برنامه هفتم نیز وجود نداشت.

حسینی پور تصریح کرد:برنامه ششم توسعه ای بود که تمام شد و بیش از یک سال دولت قبل ،مجلس ،مجمع تشخصی مصلحت و …باید می نشستند و با نگاه مسئله محوری برنامه هفتم توسعه را آماده می کردند و وزرای محترم در سال گذشته براساس اسناد بالا دستی برنامه های شان را به مجلس ارائه می کردند و رای اعتماد می گرفتند و نمایندگان آنها را هم به چالش می کشاندند.

گَند زدیم به اصل ۴۴خصوص سازی!

نماینده گچساران و باشت گفت:بنابراین باید این اشکالات را بپذیریم و باید هم بپذیریم که ۴۵سند بالادستی داریم که حضرت آقا ابلاغ کرده اند و برای این اسناد در بخش های مختلف فقط یکی از دستورالعمل این اسناد را اجرایی و قانونی کرده ایم آنهم اصل ۴۴قانون اساسی است که گَند زدیم به اصل ۴۴خصوص سازی و باید نیز بپذیریم.

باید اشکالات را بپذیریم

وی افزود:ببینیم چه بلایی به روز شرکت ها و کارخانجات در اصل ۴۴آوردیم،و امروز من نماینده می بینیم که چرا هیچ قانونی در صحن نمی آید که درباره همین ۴۵سند بالا دستی است ،برنامه ششم تمام شده ای که باید امروز برنامه هفتم می بود که مسئله محور،چشم انداز ۲۰ساله می بود و نیز ۴۵سند بلادستی،هرچند باید اشکالات خودمان را نیز در شهرستان بپذیریم.

تعرض به جیب گچسارانی ها!

حسینی پور تصریح کرد:صحبتی در شورای برنامه ریزی استان داشتیم ،آقایان وقت می گذارند و زحمت می کشند، بنده بیان کردم که شهرستان گچساران و بهمئی مشمول بودجه یک سوم است اگر هم شهرستان بویراحمد یا کهگیلویه نفت تولید می کردند که ریه های مردم از آلایندگی مسموم می شدند هیچوقت دست توی جیب یک سوم آن شهرستان ها نمی کردیم و تعرض هم به جیبشان نمی کردیم.

حقی که از گچساران ضایع شد!

نماینده گچساران و باشت گفت:در سال های گذشته هر وقت بحث روی یک سوم بود از بودجه متوازن دست کردند توی جیب ما و حق مردم و بچه های ما را ندادند چرا که گفتند گچساران یک سوم را دارد و بیاییم از متوازن و بودجه استانی بزنیم.

ظرفیتی است که خوب نمی بینیم

وی افزود:تاکید بر چند نکته می کنم که مسئولین محترم تبصره ۱۶ با یک هزارو ۲۸۰میلیارد تومان که ظرفیتی است که خوب نمی بینیم،تبصیره ۱۸دوهزارو ۲۰۰میلیارد تومان که البته دکتر شهابی نسب(رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان) می دانند که هر شهرستانی چه سهمیه ای هم دارد و نکته دیگر نیز ورود دستگاه های استان در خصوص استفاده از ظرفیت های قانونی مثل ماده ۵۶و تاکید برتهاتر و تمرکز بر پرداخت پیمانکاران با استفاده از واگذاری دارایی ها مازاد دولت است.

تمرکز برتکمیل طرح های نیمه تمام باشد

حسینی پور تصریح کرد:تبصره ۱۹تمرکز بر مشارکت بخش غیر دولتی در اجرای بهره برداری از طرح ها را در جلسه کمیته برنامه ریزی استان مطرح کردیم،و تاکید برعدم خرد شدن اعتبارات و تمرکز برتکمیل طرح های نیمه تمام را داریم و بحث مسئولیت اجتماعی را نیز تاکید دارم.

فیس تو فیس با شهردار گچساران

نماینده گچساران و باشت گفت:شاید جناب شهردار با این جمله بنده مکدر شوند چون ما مدافع حقوق مردم و محل رجوع مطالبات مردم هستیم و میگویم جناب شهردار فیس تو فیس و چشم در چشم با شما حرف می زنم و همین پارک دریاچه مصنوعی ردیف بودجه مصوب در مناطق نفتخیز جنوب دارد.

بنده را به عنوان تبصره ۳۸می شناسند

وی افزود:امروز بر اساس ماده یک تبصره ۳۸قانون مالیات بر ارزش افزوده باید این حق را به مردم گچساران می داده است و خیلی ها بنده را به عنوان تبصره ۳۸می شناسند،همین ۴۵۰میلیاردی که براساس قیمت فروش باید و بر اساس کارمزد خدمات بایستی به مردم گچساران می دادند باید معاون حقوقی دولت وقت را شکایت کنیم که شما نیز قانون وضع کردید و باید بیایید در کمیسیون اصل نود جواب پس بدهید چرا که حق مردم گچساران است .دود ریه های مردم را نابود می کند چرا حقشان داده نمی شود.

نمی گذارند شرمنده مردم شویم

حسینی پور تصریح کرد:امروز از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، موظف است شما را تقویت کند،این وظیفه ای است که نظام در قبال شما دارد،تاکید بربحث تقویت بنیاد مسکن را دارم چرا که بنیاد مسکن امروز جهادی پای کار است و وارد میدان شده است و هرچه قدر بنیاد مسکن را تقویت کنید بخش مهمی از مشکلات نیز مرتفع می شود و نمی گذارند ما هم شرمنده مردم شویم.

نماینده گچساران و باشت گفت:جناب شهابی عزیز درخصوص طرح های مربوط به امور آب نیز آن پولی که برای تنگ انگشترک و آبرزی است یک میلیارد دیگر نیز بگذارید که این پروژه نیز به سرانجام برسد.اما بیمارستان شهید رجایی فقط ۴۱میلیارد تومان بدهکاری دارویی و تجهیزات دارد و همین بیمارستان دارد فرو می ریزد و زمانی این بیمارستان با ۳۵۰میلیون تومان مشکل فاضلابش حل می شود اما الان باید از عدد ۳۰میلیاردتومان حرف بزنیدکه ۱۵میلیاردش برای استحکام سازی لازم است.

فاجعه در بیمارستان شهید رجایی گچساران

وی افزود:مشکل امروز اینجاست زمانی اولویت بندی نکردیم و پول هایی که باید می بردیم در جای خودش هزینه می کردیم، نبردیم و فقط سفیدکاری بیمارستان و ظاهر را دیدیم. الان بیخ گوش شما این بیمارستان باید ۳۰میلیارد تومان هزینه شود و اگر کوتاهی کنیم و این بیمارستان تخریب شود بنیاد مستضعفان صاحب ملک خواهد شد چرا که سند بنامش است.

چرا به گچساران ظلم می کنید؟

حسینی پور تصریح کرد:یک زمانی در همین بیمارستان لوله دپو شده بود و آقایان مسئول وقت آمدند ولوله های فاضلاب خریداری شده از محل بودجه بیمارستان شهید رجایی گچساران را به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بردند و هیچکسی هم صدایش درنیامد که چرا به گچساران ظلم می کنید و دست به جیب مردم ما بردند.

نماینده گچساران و باشت گفت:آقای فرماندار توقع ما این است که یک موجودی اموال بگیرید که این وضعیت ماست و این پروژه های بالای ۷۰درصد را تکمیل کنید، هرچند این اعتبارات به گونه ای نیست که بخواهد برخی پروژه ها را امسال بلند کند و بادید از محل مسئولیت اجتماعی از بودجه های دیگر نیز چانه زنی و رایزنی کرد تا بخشی از مشکلات هم مرتفع شوند.

موزه نفت برای آبروی نفت جمع شود

وی افزود:درباب موزه نفت نیز نباید از استان پولی در اختیار شما قرار داد،و انتظار این است که از مناطق نفت خیز جنوب پیگیر شد تا موزه نفت برای آبروی نفت جمع شود.

حسینی پور تصریح کرد: وقتی وارد روستاها می شویم با سیل عظیمی از مطالبات مردم روبرو می شویم ومشکلاتی وجود دارد که حتی با ۱۰۰میلیون تومان هم حل می شود و جناب شهابی نسب خواهش دارم که پولی که از محل هزینه در اختیار نماینده و آن ۶۰میلیاردی که از محل مسئولیت اجتماعی باز در اختیار نماینده است که چنین هزینه ای را بگذاریم برای بازدیدها از مناطق اطراف و روستاهای گچساران و باشت و همانجا نیز مصوب و حل مشکل کنیم

 

شهابی نسب،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه این نشست هم گفت:این اولین جلسه کمیته برنامه ریزی است که در گچساران کلید خورده است و امیدواریم درباقی شهرستان ها هم به موقع چنین جلساتی نیز برگزارشود،بنابراین اعتبارات گچساران رشد قابل توجهی داشته است و این شهرستان به دلیل اعتبارات نفت رشد (نسبت به کل اعتبارات استان) بالایی داشته است واین رشدحدود ۵۴درصدبوده است،چرا که اعتبارات نفت رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است و کار بسیار بزرگی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد:۲۷۱میلیارد تومان از منابع مختلف اعتبارات به ۲۳۰پروژه عمرانی دراین شهرستان تزریق می شود که به طور سرجمع از کل منابع نیز ۵۳۳میلیارد اعتبارات قطعی بنام شهرستان گچساران ابلاغ شده است.

شهابی نسب ادامه داد:پروژه تامین آبرسانی دشت امامزاده جعفر، تونل دیل،جاده گچساران به گناوه و …دیگر پروژه های مهم این شهرستان است که اعتبارات خوبی هم به برکت طلای سیاه به این شهرستان اختصاص یافته است. هرچند استان ما جزو ۵استان توسعه نیافته کشور است که بیش از دو نیم درصد بحث اعتبارات را درقانون بودجه داریم و می توانیم از چنین اعتباراتی نیز بهره خوبی برد.

رئیس سازمان برنامه ریزی استان گفت:خواهشی دارم که مدیران شهرستان دنبال کار باشند و پیگیر اعتبارات برای تکمیل پروژه ها ، بنابراین استان ما نرخ بیکاری بالایی دارد و کل اعتبارات عمرانی استان ۹۵۰میلیاردتومان است اما باید از تبصره ۱۶ و ۱۸‌که به نوعی مربوط به تسهیلات اشتغال زایی هستندو اعتبارات بسیار بالایی دارد نیز بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت بحث رشد اقتصادی است که برای استان ما رشد ۹درصدی پیش بینی کرده اند و لازم است از ظرفیت قانون بودجه استفاده کنیم،درگچساران خیلی زیرساخت ها آماده است و اما مشکل اول گچساران همان بحث بیکاری است.پس خواهش دارم که همه مسئولین کمک کنند و مردم را هدایت کنند که بدنبال تسهیلات اشتغال زایی باشند.

شهابی نسب افزود:با این وجود نیز در بحث پروژه های عمرانی بازهم خواهش دارم که اعتبارات خرد نشوند و طرح هایی که قرار است امسال به بهره برداری برسند حتما به سرانجام برسند.دربحث مصلی نیز باید همت شود تا این پروژه نیز هرچه زودتر تکمیل شود گرچه آینده خوبی را برای این شهرستان متصور هستیم و حداقل شهری توسعه یافته مثل گچساران داشته باشیم

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president