آوای جنوب

معرفی یکی از فرزندان شایسته گچساران در عرصه نفت؛ گاز و پتروشیمی

آوای جنوب

بی تردید وجود نفت در جنوب کشور موجب شده است که فرزندان این خطه طلای سیاه همواره در این عرصه تاثیر بسزایی در این صنعت پر پیچ و خم داشته باشند .

تنها نفت نبود که در این خاک زرخیز صادر می شد بلکه با وجود این صنعت فرزندان بزرگی نیز از این دیار در نقاط حساس این صنعت جهانی معرفی شدند.
در ادامه معرفی این چهره ها امروز قصد داریم یکی دیگر از کارکنان این صنعت را معرفی نماییم.

مهندس حسین صالحی به شماره متولد ۵۹/۷/۱ فارغ التحصیل مهندسی شیمی_ صنایع گاز از دانشگاه دولتی خلیج فارس بوشهر و کارشناسی ارشد مهندسی مخازن هیدروکربوری از دانشگاه امیدیه و استخدامی سال ۸۵ بعنوان کارمند رسمی وزارت نفت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی میباشد.

وی در بدو استخدام در شرکتهای پتروشیمی تندگویان و بندر امام و سپس در پتروشیمی اروند در راه اندازی بزرگترین چرخه تولیدpvc خاورمیانه بعنوان هسته اصلی گروه راه اندازی حضور داشته و پس از راه اندازی پس از یکسال بعنوان سرپرست شیفت به خدمت صادقانه مشغول شده است.
مهندس حسین صالحی در شهریور ۹۷ با نزدیک شدن به راه اندازی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان(بیدبلند ۲) و طی یک مصاحبه فنی از میان حدود ۲۰۰ نفر متقاضی جهت همکاری در راه اندازی پالایشگاه بیدبلند ۲ به آنجا منتقل میشود و به حول و قوه الهی راه اندازی بزرگترین پالایشگاه گاز کشور را به بهره برداری رسانده و پس از آن بعنوان ریس واحدهای جانبی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان با چارت سازمانی ۱۷a مشغول شده است. و اخیرا نیز طی حکمی بعنوان کشیک ارشد مجتمع با چارت سازمانی ۱۷b مشغول میباشد.
مهندس صالحی جوان به زبان انگلیسی فنی مهندسی شیمی و زبان انگلیسی محاوره ای مسلط است و از نیروهای برجسته این صنعت است.

این مهندس جوان در این خصوص می گوید : از دیرباز به موهبت وجود نعمت الهی نفت و گاز در شهرستان گچساران ؛ امید به زندگی ونشاط خانواده های بومی منطقه با این صنعت وتوسعه آن عجین شده‌است . حسین صالحی ادامه می دهد و می گوید: اگر چه توسعه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دراین منطقه به برکت انقلاب اسلامی روند صعودی داشته‌ ولی متاسفانه در برخی دولت‌ها توجه خاصی به این مهم نشده است وانتظار می‌رود که بانگاه محرومیت زدایی با توسعه این صنعت به اهداف مهمی همچون رفع بیکاری جوانان تحصیل کرده و رشداقتصادی بیشتر کشوردردولت انقلابی وجهادی با برنامه‌ریزی مدون دست یابیم .

صالحی اظهار داشت: باتوجه به وجود منابع سرشار نفت و گاز منطقه که خوراک اصلی پالایشگاه ها وپتروشیمی ها میباشد یکی از راههای توسعه پایدار وشکوفایی اقتصادی در منطقه ساخت پالایشگاه بنزین وتوسعه مجتمع های پتروشیمی باتکنولوژی برتر دوستدار محیط زیست است که با توجه به صنعتی بودن منطقه وتوان فنی وتخصصی نیروی انسانی جوان وکار آمد واز طرفی با فعال نمودن مراکز فنی حرفه ای در رشته های مربوط به صنعت نفت و گاز وپتروشیمی روند توسعه این صنعت در منطقه شدت بیشتری خواهدگرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچساران گفت:

    باسلام آن شالله در دولت‌مردمی از جوانان توانمند بومی استفاده بشه

  2. مجاهد گفت:

    ان شااله موفق باشند.انصافا با داشتن چنین مدیران جوان کاربلد و جهادی دولت باید توجه بیشتری به استفاده از این عزیزان در صنعت نفت داشته باشد .صنعت نفتی که متاسفانه سالهاست بی صاحب مانده و به قهقرا میرود!!!!

  3. وطن گفت:

    با سلام و احترام ،مانند آقای صالحی در صنعت زیاد داریم ،ولی خیلی از این افراد حاضر نیستن برای گرفتن یه صندلی تن به چنین کارهایی بدن ،مفهوم این پیام می‌تونه چی باشه ،فقط بانگ من هم هستم و یه پست که فک نکنم ارزش چنین کارهایی داشته باشه

  4. جوان انقلابی گفت:

    انشاالله باحضور چنین جوانان تحصیل کرده باسواد و انقلابی درعرصه های مدیریتی نفت و گاز شاهدرشد و شکوفایی درشهرستانهای گچساران و باشت باشیم انشاءالله

  5. حامد اسدپور گفت:

    دردود بر مهندس صالحی پرتلاش و عزیز که مدیران نمونه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

  6. دلسوخته گفت:

    با سلام
    انشالله با توجه به نگاه دولت جهادی و انقلابی و رویش جدید بتوانیم از این نخبگان و شایسته ها در بدنه دولت جناب دکتر ریسی استفاده کنیم.البته درخواست بکارگیری نیروهای جوان انقلابی و دست پاک و توانمند استانمان در بدنه دولت توسط مجمع نمایندگان و استاندار محترم ارائه شده است

  7. هي روزگار گفت:

    میشه بیشتر توضیح بدین که چیکار کرده؟ نمیشه همینجوری به یکی یه وصله بچسبونی بدن هیچ مدرک و …..

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president