آوای جنوب

زیر پوست گچساران؛ زمین‌خواری در هیاهوی سیاسی-انتخاباتی/ آقای دادستان این گوی و این میدان

آوای جنوب 

باید به دادستان مقتدر و خوش سابقه گفت: جناب آقای ادیبان اینجا گچساران است جایی که عده ای گرم بازی های چپ و راست هستند و برخی در این میان به دنبال بلعیدن زمین های بیت المال هستند.

زیر پوست گچساران؛ زمین‌خواری در هیاهوی سیاسی-انتخاباتی/ آقای دادستان این گوی و این میدان

آوای جنوب ؛ مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با زمین خواری و کوه خواری در اسفندماه سال ۱۳۹۳ با انتقاد از این وضعیت فرمودند: «حالا بحث زمین خواری، یواش یواش شده کوه خواری. بنده گاهی که می‌روم ارتفاعات شمال تهران را نگاه می‌کنم، انسان واقعا خیلی متاسف می‌شود، بار‌ها من در دیدار با مسئولان شهری و مسئولان دولتی و مانند این‌ها مسائل را در میان گذاشته ام، خب تلاش هم کرده اند، لیکن قاطع باید برخورد کنند، مسئولان باید در مقابل این سوءاستفاده کننده ها، قاطعیت به خرج دهند، عُرضه به خرج دهند»

بر همین اساس رئیس قوه قضائیه نیز در سفرهای استانی اخیر خود به موضوع زمین خواری ورود کرده اند؛ رئیس قوه قضاییه در خصوص زمین خواری ها با اشاره به وظیفه مسئولان متولی در مراقبت و حفظ منابع طبیعی، گفت: اگر معلوم شد که مسئول و مدیری در زمان خودش، مراقبت لازم را انجام نداده و علیرغم داشتن اختیار، از اختیارات خود برای پیشگیری استفاده نکرده است و این اراضی مورد تصرف قرار گرفته است، جای سئوال از این مدیر وجود دارد ولو اینکه از سنوات سابق باشد.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرده است که گاهی خسارت برخی از ترک فعل‌ها، از خیلی افعال و فعل‌های بیشتر است؛ یعنی گاهی فردی یک کاری را انجام می‌دهد، ولی گاهی یک وظیفه‌ای در زمان خودش به هر دلیلی انجام نمی‌شود که این قابل تعقیب است؛ چون موجب خسارت‌هایی می‌شود که همواره بر دوش نظام و ملت است؛ لذا معتقدم باید مدیرانی که در ادوار گذشته و در دوره آن‌ها این تصرفات صورت گرفته و معلوم می‌شود وظایف قانونی خود را انجام نداده‌اند حتما جای سئوال وجود دارد و باید پاسخگو نسبت به ترک فعل خودشان باشند؛ چون یک وظیفه قانونی در ارتباط با حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و ثروت‌های ملی بر عهده آن‌ها بوده و در زمان خودشان آن وظیفه بایسته را انجام نداده‌اند و اگر معلوم شود در زمان خودشان قصور و یا تقصیر داشته‌اند حتما قابل تعقیب هستند و نباید از این ترک فعل‌هایی که خسارت برخی از آن‌ها از یک فعل بیشتر است، با مسامحه برخورد کنیم تا مدیریت در جامعه بداند در همه زمان‌ها باید نسبت به مقطع خودش پاسخگو باشد و این موضوع حتما باید مورد پیگیری قرار گیرد.

اما مگر وسعت گچساران چقدر است که آمارها به خوبی نشان می دهد ماجرای زمین خواری در گچساران چنان حرفه ای صورت می گیرد که آب از آب تکان نمی خورد.

در روزهای گذشته به زمینی در شهرک نفت گچساران اشاره کردیم که فضای سبز شهرداری در حالی که در سندهای خانه های اطراف قید شده است زمین مجاور فضای سبز است اما به راحتی این زمین میلیاردی واگذار می شود.

امیرحمزه بازیار دادستان سابق گچساران در آخرین گزارش عملکرد خود در خصوص زمین خواری ها در گچساران عنوان کرده است *رفع تصرف بیش از ۱۹۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی و راه و شهرسازی*.

وی عنوان کرد: از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون بیش از ۱۹۴ هکتار و ۶۲۴ متر مربع از اراضی منابع طبیعی و راه و شهرسازی که توسط افراد سودجو تصرف شده بود با حکم قضایی رفع تصرف شد.

رفع تصرف بیش از ۱۸۴ هکتار از اراضی منابع دولتی تصرف شده

دادستان عمومی و انقلاب گچساران ابراز کرد: از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تاکنون در زمینه تصرف اراضی منابع طبیعی تعداد ۵۸ مورد رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون ۱۸۴ هکتار و ۵۸۰ متر مربع از اراضی منابع طبیعی که توسط افرادسود جو تصرف شده بود با حکم قضایی رفع تصرف و با متخلفات برخورد قانونی صورت گرفت.

بازیار عنوان کرد: در آبان ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۲۲ مورد اراضی منابع طبیعی به میزان ۸۸ هکتارو ۹۰۵۳ متر مربع، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۹ مورد به متراژ ۴۶ هکتار و ۹۰۳۹ هکتار، در سال گذشته ۹ مورد به متراژ ۱۲ هکتار و ۵۵۴۰ متر مربع و امسال تعداد هشت مورد به متراژ ۳۵ هکتار و ۶۹۴۸ متر مربع از اراضی منابع طبیعی که تصرف شده بود از دست سودجویان رفع تصرف شد.

رفع تصرف بیش از ۱۰ هزار مترمربع در حوزه راه و شهرسازی

دادستان عمومی و انقلاب گچساران در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه راه و شهرسازی از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون تعداد ۲ مورد زمین خواری به متراژ ۱۰ هزار و ۴۵ متر مربع از دست سودجویان رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: درآبان ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۶ مورد زمین خواری به متراژ ۲ هزار و ۴۲۰ متر مربع، در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۳ مورد به متراژ هشت هزار و ۹۹۵ متر مربع، در سال گذشته چهار مورد به متراژ۶۵۰ متر مربع و امسال ۲ مورد زمن خواری به متراژ ۴۰۰ مربع مربع از دست سودجویان رفع تصرف و به دولت بازگشت.
همچنین غریب پور،ریئس سابق دادگستری گچساران نیز در در ادامه گفت:چرا حدود ۱۰۰هکتار از منابع طبیعی ما در حومه آبگرمو باید به یک شخص واگذار شود

این در حالی است که رئیس اداره ثبت و اسناد گچساران بیان می کند: اجرای طرح کاداستر در ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های گچساران.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران گفت: تاکنون طرح کاداستر در ۱۵هزار و ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان انجام شده است.

حال باید به دادستان مقتدر و خوش سابقه گفت: جناب آقای ادیبان اینجا گچساران است جایی که عده ای گرم بازی های چپ و راست هستند و برخی در این میان به دنبال بلعیدن زمین های بیت المال.

همگان به خوبی می دانیم آیت الله رئیسی در سخنان خود با مفسدین اتمام حجت کرد و لذا امیدواریم در آینده نزدیک مفسدین واقعی، زمین خواران و کسانی که سالهاست سر در توبره بیت المال دارند و در حاشیه امن قرار دارند دستگیر، محاکمه و به سزای اعمال پلید خود برسند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president