آوای جنوب

درخواست ویژه سید ناصر حسینی از معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور/نام البرز زارعی به عنوان شهید ثبت شود

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب دوسال پیش بود که یک اتش سوزی شدید به جان جنگل های دیل گچساران افتاد و تا چند روز ادامه داشت، همه نیروهای مردمی و امدادی و نیروهای دولتی برای خاموش کردن این آتش مهیب وارد شدند اما شدت آتش به حدی بود که خاموش کردن آن به بالگرد و تعداد نفرات بیشتری نیاز داشت.

آتش چندین روز در جنگل های دیل گچساران زبانه می زد، این خبر در رسانه ها در حال انتشار بود و یک جوان که جزو تشکل های مردمی محیط زیست بود نیز تلاش می کرد که از محل کار مرخصی بگیرد و خودش را به این آتش سوزی برساند.

اما مرخصی داده نمی شد تا اینکه با مرخصی اش موافقت شد و این جوان برای کمک به خاموشی جنگل های دیل گچساران به همراه چند نفر دیگر از دوستانش راهی کوه دیل شدند و برای خاموشی تلاش کردند.
آتش در حال زبانه زدن بودن و این جوانان با همه وجود در گرمای شدید به جان آتشی افتاده بودند که داشت جنگل های زاگرس را نابود می کرد ، همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه به یک باره آتش شدت می گیرد و این جوان به همراه سه نفر دیگر از دوستانش در میان علف های خشک، زبانه های اتش و در کنار یک صخره گیر می افتند.

تلاش می کنند که از صخره بالا بروند و خود را از آتش نجات دهند سه نفر بالا می روند اما متاسفانه نفر چهارم به دلیل لغزش پاهایش در میانه راه از صخره به پایین که درست در میان زبانه های اتش است پرت می شود.

البرز زارعی کمرش دچار مشکل و باعث می شود که نتواند جا بجا شود و خودش را از اتش نجات دهد متاسفانه این جوان ۲۹ ساله در ۱۲ خرداد سال ۹۹ دچار آتش سوزی شدید شده بود و به بیمارستان شهید بهشتی و پس از ان برای ادامه درمان به بیمارستان اصفهان منتقل شد.
البرز زارعی جوان فداکاری که اسمش به نیکی در کشور و حتی خارج از کشور در رسانه ها به عنوان ناجی طبیعت منتشر شد، بعد از تحمل مدت ها درد و رنج ناشی از سوختگی شدید در ۳۱ خرداد ماه سال ۹۹ از دنیا رفت.
بر اساس همین گزارش سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران و باشت طی نامه ای خطاب به معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درخواست کرده نام این جوان ایثارگر به عنوان شهید ثبت شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president