آوای جنوب

اینجا گچساران است /از ادعای شهردار تا پاسخ راه و شهرسازی/ درخواست از دادستان و رییس دادگستری گچساران برای ورود به زمین خواری در گچساران کوچک

آوای جنوب

در روزهای گذشته بود که شنیدیم در یکی از نقاط گچساران درختانی قطع شده است و مسعود ظفری شهردار دوگنبدان در این خصوص واکنش نشان داد .

به گفته شهردار دوگنبدان اداره راه و شهرسازی در خیابان شفا(کوی پانصد دستگاه) به جهت واگذاری فضای سبز به افراد سودجو با لودر به جان درختان چندین ساله افتاده و آنها را از زندگی ساقط کرده است.
شهردار دوگنبدان در این خصوص در کلیپی که منتشر شده است اینگونه واکنش نشان داده است.

 

اما این پایان ماجرا نبود چرا که در ادامه گندمکار رییس اداره راه و شهرسازی که وی نیز چندی پیش مدارک خود را به شورای شهر دوگنبدان تحویل داده بود و کاندیدای شهرداری دوگنبدان بود با ارسال جوابیه ای به شهردار دوگنبدان واکنش نشان داده است.
باید گفت اینجا گچساران است شهری که شبانه دیواری بالا می رود و زمینی خورده می شود و آب از آب تکان هم نمی خورد .
آری اینجا گچساران جایی که عده ای با نفوذ در برخی ادارات حساس از سالهای گذشته برای خود سند سازی کرده اند و هر چند برخی از عوامل اخراج نیز شده اند اما …
آری اینجا گچساران کوچک است و اینگونه برخی به راحتی آب خوردن صاحب زمین های میلیاردی در دل شهر می شوند .
آری اینجا گچساران است و امیدواریم محمد صدرا ادیبان دادستان گچساران و دیانت رییس دادگستری گچساران به این مهم ورود جدی کنند و با چنین مواردی در دل شهر برخورد جدی را لحاظ نمایند .
اما در ادامه
سعید گندمکار،رئیس راه و شهرسازی گچساران در مطلبی ارسالی به رسانه ها نسبت به ادعای شهردار دوگنبدان مبنی برتخریب غیرقانونی فضای سبز خیابان شفا(کوی ۵۰۰ دستگاه) توسط این اداره، واکنش نشان داد.

متن این جوابیه به این شرح است.

بنام خدا

هیچ بی شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نیست . حضرت علی (ع )

شهروندان عزیز و مسئولان محترم گچساران

سلام

اخیرا شهردار محترم دوگنبدان با انتشار ویدئویی در خصوص رفع تصرف قانونی اداره راه و شهرسازی “گچساران ” اتهامات کذب و ناروایی را به این نهاد نسبت داده که ضمن پیگیری قضایی مطالبی را برای روشن شدن افکار عمومی به شرح ذیل ارائه می شود .

۱_زمین مذکور برخلاف ادعای عجیب شهردار محترم که مدعی در تملک شهرداری گچساران و دارای کاربری فضای سبز بوده در تملک اداره راه و شهرسازی شهرستان گچساران بوده در پلاک راه شهرسازی آن نیز موجود است . پیشنهاد می شود جناب ظفری مستندات قانونی ادعای خود را منتشر نمایند.

۲_ شهردار محترم در این کلیپ ساختگی تاکید می کند که زمین مذکور در طرح تفصیلی شهر دارای کاربری فضای سبز بوده و اداره راه و شهرسازی حق فروش و یا واگذاری آن را ندارد. پیشنهاد می شود شهردار محترم دوگنبدان پس از چهار سال تجربه شهرداری قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها که در قالب ماده واحده بوده مطالعه نمایند .

در قانون ذکر شده به صراحت اعلام می نماید کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمانها، نهادها، شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت و شهرداری ها و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها‌مستلزم ذکر نام باشد، مکلف می‌باشند در طرح‌های عمومی یا عمرانی که ضرورت اجراء آنها توسط وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی با رعایت‌ضوابط مربوطه تصویب و اعلان شده باشد و در اراضی و املاک شرعی و قانونی اشخاص اعم از ‌حقیقی و حقوق) قرار داشته و در داخل محدوده‌شهرها و شهرک ها و حریم استحفاظی آنها باشد، پس از اعلام رسمی وجود طرح، حداکثر ظرف مدت ۱۸ ماه نسبت به انجام معامله قطعی و انتقال‌اسناد رسمی و پرداخت بهاء یا عوض آن طبق قوانین مربوطه اقدام نمایند در غیر این صورت مطابق تبصره یک همین ماده واحده ‌مالکین املاک واقع در طرح از کلیه حقوق مالکانه مانند احداث یا تجدید بنا یا افزایش بنا و تعمیر و فروش و اجاره و رهن و غیره برخوردارند.

شهردار محترم اظهار می دارد که این طرح مربوط به سال ۱۳۷۵ می باشد که بر فرض صحت گفتار ، پس مطابق قانون ۱۸ ماه پس از واگذاری زمین باید شهرداری برای مالکیت اقدامی می کرد و سند زمین اکنون به نام شهرداری گچساران باشد .

جناب ظفری باید بدانند که که چنین اقدامی انجام نشده و مالکیت این زمین مستند به سند آن در تملک راه و شهرسازی گچساران می باشد و براساس حق مالکیت این اداره می تواند از حقوق مالکانه خود دفاع نماید.

۳_ شهردار محترم مدعی است که این زمین دارای تغییر کاربری فضای سبزاست که جهت اطلاع وی روند تغییر کاربری مستلزم فرایندهای قانونی است که در خصوص زمین فوق الذکر هیچگونه مجوزی در این خصوص صادر نشده است .

۴_در طول دو ماه گذشته با مراجعه عده ای سود جو برای تملک این زمین ها دستورات لازم برای بررسی مجدد این واگذاری ها داده شد که در مسیر بررسی های مجدد مشخص شد که شهرداری گچساران در طول این سالها هیچ گونه اقدام حقوقی برای تملک این ملک انجام نداده و تنها با کاشت چند اصله درخت ( کمتر از انگشتان یک دست ) که هیچ شباهتی به پارک محله ای و فضای سبز نداشته و به نظر می رسد بیشتر به قصد تملک زمین کاشت شده بودند اقدام نموده است .

از آنجا که ضعف شهرداری گچساران در پیگیری حقوقی مالکیت این زمین زمینه ساز سوء استفاده زمین خواران و دست اندازان به اموال عمومی و بیت المال را در این مورد خاص فراهم آورده بود و هرگونه انفعال از سوی اداره راه و شهرسازی می توانست تکمیل کننده این اشتباه فاحش و یک فساد بزرگ باشد بنا به حساسیت های ویژه در خصوص بیت المال و مبارزه با زمین خواران فاسد با هماهنگی های انجام شده با نهادهای مسئوال و ذی ربط ، مطابق قانون اقدام و دست طمعکاران به و زمین خواران صاحب نفوذ از بازو قطع گردید .

۵_ جناب ظفری بخوبی و بیش از دیگران از حساسیت ها و اقدامات ” راه و شهرسازی ” در حفظ حقوق بیت المال و مبارزه با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان آگاه است و البته نیک می داند که این گونه کلیپ های کذب ساختن و حقیقت را وارونه نشان دادن نه تنها خللی در عزم و اراده این نهاد در صیانت و حراست از بیت المال وارد نمی کند که البته به یقین ما در انتخاب درست این مسیر می افزاید .

می دانیم مبارزه با فساد بخصوص فسادهای سازمان یافته هزینه های زیادی برای ما خواهد داشت و جیغ های بسیاری به هوا خواهد رفت اما آن را به جان و دل خریده و ذره ای در مسیر درست خود تردید نخواهیم کرد .

امید است همه ما به آیه شریفه ذیل که می فرماید “«رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا …(می‌گویند) پروردگارا پس از آنکه ما را هدایت کردی دلهایمان را دستخوش انحراف مگردان….» ( آل عمران . آیه ۸ ) معتقد بوده و عمل نماییم

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. میلاد گفت:

    شهرداری ظاهرا در چند سال گذشته با این شگرد خیلی از زمینها را واگذار کردند… احسنت به این مدیر فساد ستیز،پاک دست و انقلابی که مقابل اینگونه حرکات مذموم وناخوشایند ایستاده اند.احسنت احسنت احسنت… لطفا دستگاه قضا و سایر دستگاههای نظارتی و امنیتی ورود کنند و بررسیهای لازم را انجام بدهند و اعتماد را به جامعه برگردانند…

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president