آوای جنوب

آقای استاندار زیلایی را دیدید؛ زیلایی و زیلایی ها نتیجه سیاسی کاری ها در این استان است

آوای جنوب/علی مراد کاظم پور

آقای استاندار استانی که کل جمعیت و مساحتش به اندازه یک شهر از دیگر استان‌های همجوار است امروز نباید این همه مشکلات را با خود یدک بکشد.

امروز در حالی که دیگر شهرها و استان‌های ما در حال پیشرفت هستند و پس از هر دهه با ورود به آن شهرها تغییرات را احساس می کنیم و می بینیم اما مشاهده می کنیم در استان کهگیلویه و بویراحمد استانی کوچک با جمعیتی کم با سرمایه ای بزرگ اما هنوز بعد از چهار دهه از عمر انقلاب در اوج محرومیت به سر می‌برد.
در این چهار دهه نمایندگان و مسئولین بسیاری در این استان خدمت کردند اما چرا امروز هنوز بعد از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی باید شاهد چنین وضعیتی در استان کهگیلویه و بویر احمد باشیم.
علت مهاجرت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های فارس و اصفهان و دیگر نقاط کشور چیست!!! چرا امروز شاهین شهر و بهارستان شهرهای تازه تاسیس در اطراف اصفهان و شیراز باید این‌گونه پیشرفت کنند و استان کهگیلویه و بویراحمد درجا بزند.
آیا به عنوان یک هم استانی؛ به عنوان استانداری که مشکلات را از نزدیک لمس کرده اید و روستازاده و فرزند این استان هستید تنها دلیل عدم پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد را سیاسی کاری نمی دانید…
چپ ها و راست ها آمدند ؛هرکدام آمدند از خدمت گفتند و رفتند اما امروز باید از آنها سوال کرد چرا حال و روز استان کهگیلویه و بویراحمد این‌گونه است…
چرایی این مهم را به خوبی می‌توان دریافت کرد؛ عدم مدیریت؛ سیاسی کاری! فامیل گرایی و این معضل مهمترین عدم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را رقم زده است.
از زیلایی که بگذریم مرکز استان را دریابید آری یاسوجی که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد به مانند گچسارانی که فقط ملقب به بام نفت است اما محروم را دریابید و کهگیلویه ای که به آن کهگیلویه بزرگ‌ می گویند و ما فقط در القاب حرفه ای عمل کرده ایم .
آری سیدجان با نگاهی گذرا به مرکز استان از آسفالت خیابان ها و ساحل رها شده بشار و جداول قدیمی و شکسته و میادین و معابر فقط باید اذعان کرد که باعث تاسف و مایه شرمساری برای یک استان است.
همزمان که در حال نوشتن بودم نیم نگاهی به آرشیو خبرها در سالهای گذشته داشتم؛ چندین سال قبل بودجه تنها سیزده درصد افزایش داشت و آن را در بوق و کرنا کردند تا امروزی که می گویند بودجه دویست درصد افزایش داشته است تا زیلایی که امروز رفتید و صدها مورد مانند زیلایی در این استان هر انسانی را به فکر فرو می‌برد که یک استان کوچک با این همه اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده دولتی که به شهرهای استان به ویژه سه شهر بزرگ استان داده شده است چرا وضعیت این شهرها هیچ تغییری نکرده است .
استانی که کل جمعیت و مساحتش به اندازه یک شهر از دیگر استان‌های همجوار است امروز نباید این همه مشکلات را با خود یدک بکشد .
پس قبلی ها و ما قبل قبلی ها چه می کردند ؛ پس اعتدالیون و قبل تر از آن چه کرده اند و میراث آنها چه بوده است !!!
کدام از نمایندگان استان در این چهار دهه پاسخگو خواهد بود.
به راستی اگر هر کدام فقط، کمی خدمت صادقانه کرده بودند بی تردید حال و روز این استان امروز اینگونه نبود که باید اعتراف کرد بعد از حضور شما در زیلایی و فیلمی که از شما دیدم باید عنوان کرد فاجعه بار است استانی که با این همه ثروت چرا اینگونه است .
این استان مساحت و جمعیتش خیلی کمتر از آن است که شاهد این همه مشکلات آن باشیم و این فاجعه است که سالهاست هر که بر مسند قدرت می نشیند از افزایش بودجه و کار و تلاش می گوید اما واقعیت را که بررسی کنیم چیز دیگری است .

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president