کد خبر : 7888
تاریخ انتشار : شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 8:34

سخنرانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قبل ازخطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته هلال احمر

سخنرانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قبل ازخطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته هلال احمر

به گزارش آوای جنوب مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به عنوان سخنران پیش ازخطبه های نماز جمعه درمرکز استان با ارائه گزارش مختصری ازفعالیت های انجام شده در سال گذشته وسالجاری توسط جمعیت استان واعلام شعار هفته هلال احمر درزمینه اهمیت آموزش همگانی امداد وکمک های اولیه ولزوم همکاری متقابل وهمیشگی مردم وجمعیت

d4507e7b-9ee3-460c-a37a-836f0113e7c7به گزارش آوای جنوب مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به عنوان سخنران پیش ازخطبه های نماز جمعه درمرکز استان با ارائه گزارش مختصری ازفعالیت های انجام شده در سال گذشته وسالجاری توسط جمعیت استان واعلام شعار هفته هلال احمر درزمینه اهمیت آموزش همگانی امداد وکمک های اولیه ولزوم همکاری متقابل وهمیشگی مردم وجمعیت سخنانی راایراد نمودوازهمه مردم دعوت کرد تابا شرکت در دوره های امدادی جمعیت در راستای شعار هرخانواده ایرانی یک امدادگربه سلامت وآرامش جامعه نسبت به شرایط بحرانی کمک نمایند .

آوای جنوب؛

مثنوی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر دارای هفت اداره شهرستانی بوده که هشتمین اداره در شهرستان لنده و در هفته هلال‎احمر نیز افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه در کنار پرسنل جمعیت داوطلبان زیادی با این ارگان همکاری دارند، گفت: ۳۶ هزار و ۴۴۹ جوان، امدادگر و داوطلب عضو جمعیت هلال‌احمر استان است که در اجرای برنامه‌ها یاری‌گر این نهاد هستند.

وی تعداد داوطلبان در بخش جوانان را ۱۱ هزار و ۷۰۹ نفر و امدادگران را هزار و ۷۸۶ نفر در تیم‌های مختلف عملیاتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۶۷۳ نفر داوطلب بالای ۲۹ سال به بالا به عنوان خیر، پرستار و …همکاری می‌کنند.

مثنوی از وجود پنج پایگاه امداد و نجات کوهستانی در سطح کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تیم‌های امداد و نجات با ۳۷ تیم شامل تیم اسکان، سیلاب و کوهستان و … نیز حضور فعال دارند.

این مسئول، تعداد کانون‌های جوانان که از مهد کودک‌ها، مدارس و به بالا را ۱۷۸ کانون در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۳ خانه داوطلبی در سطح مدارس و پایگاه‌ها مشغول خدمات‌دهی به شهروندان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به به برنامه‌های امداد و نجات نوروزی، تابستانه و زمستانه در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۲ دوره تخصصی امداد و نجات را اجرا کردیم که نسبت به سال ۹۲ چهار برابر بیشتر بود.

وی برگزاری همایش تخصصی، برگزاری بازتوانی ۲۵۰ نفر از داوطلبان استان و امدادرسانی به مردم زلزله زده و راه‌اندازی مرکز کنترل امداد و نجات را از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: ۴۸۰ حادثه در سال گذشته شامل حادثه‎های کوهستانی، امداد و نجات و غرق شدنی داشتیم که عمده حوادث نیز جاده‌ای بوده است.

مثنوی اجرای طرح ایمنی و سلامت، برگزاری مانورهای آموزشی، تخصصی و صفر، کسب رتبه سوم در المپیاد فرهنگی و ورزشی، اجرای طرح فرشتگان رحمت و میزبانی صعود سراسری ۳۵۰ نفر از اعضای جمعیت هلال‌احمر به قله دنا را از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر کهگلویه و بویراحمد عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اجرای سفرنامه سلامت و امید را از برنامه‌ها و فعالیت‌های مهم جمعیت هلال‌احمر در سال گذشته بیان کرد و گفت: خوشبختانه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این برنامه به نحو مطلوب برگزار و دستاوردهای خوبی نیز برای استان به همراه داشت.

این مسئول ادامه داد: با اجرای سفرنامه سلامت و امید در استان اهدا چهار هکتار زمین توسط خیرین و افراد مختلف جهت احداث خانه سلامت و پایگاه‌های سلامت، اعلام آمادگی ۹ پزشک برای ارائه خدمات به صورت رایگان و جذب یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و هدایا از دستاوردهای این برنامه بوده است.

مثنوی در پایان به افزایش ۵۷ درصدی درآمدزایی جمعیت هلال‌احمر در سال گذشته به نسبت سال ۹۲ خبر داد و گفت: در بحث جذب اعتبارات تملک دارایی در سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.