کد خبر : 52713
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1403 - 21:36

توضیحات عضو شورای شهر دوگنبدان در خصوص حق آلایندگی نفت

توضیحات عضو شورای شهر دوگنبدان در خصوص حق آلایندگی نفت

آوای جنوب عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: سال ۱۳۹۲ موضوع دریافت حق آلایندگی نفت چندان مطرح نبود و در سال ۱۳۹۳این موضوع پیگیری شد و پرونده آن به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که مبلغی با جرایم آن درسال ۱۴۰۰و۱۴۰۱این مبلغ دریافت شد.   به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ، حبیب اله


آوای جنوب

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: سال ۱۳۹۲ موضوع دریافت حق آلایندگی نفت چندان مطرح نبود و در سال ۱۳۹۳این موضوع پیگیری شد و پرونده آن به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که مبلغی با جرایم آن درسال ۱۴۰۰و۱۴۰۱این مبلغ دریافت شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب ، حبیب اله عاملی مقدم در نشست با اصحاب رسانه در خصوص تخصیص اعتبارات حق آلایندگی به شهرداری دوگنبدان در این چند سال اخیر توضیحاتی را ارایه داد.

وی با اشاره به اینکه اولین ورودم به شورا موضوع اختصاص آلایندگی نفت به شهرداری مطرح شد، گفت: از سال ۱۳۹۲بحث حق آلایندگی چندان مطرح نبود که در سال ۱۳۹۳الی۱۳۹۶این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.
عضو شورای شهر دوگنبدان ادامه داد:با توجه به اینکه هشتاد درصد درآمد شهرداری از طریق امور مالیاتی، عوارض، ارزش افزوده و آلایندگی تامین می شود و جز درآمد شهرداری است، چرا که شهرداری ها یک نهاد خود گردان هستند.
عاملی مقدم افزود: از سال ۱۳۹۲ موضوع دریافت حق آلایندگی نفت چندان مطرح نبود و در سال ۱۳۹۳این موضوع پیگیری شد و پرونده آن به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که مبلغی با جرایم آن درسال ۱۴۰۰و۱۴۰۱این مبلغ دریافت شد.

وی ادامه داد: این مبلغ تمامی متعلق به شهرداری دوگنبدان نبوده و بخشی از این مبلغ به روستاهای فاقد دهیاری و روستاهای محروم و همچنین به شهرداری های چرام ، باشت و دهدشت تعلق می گیرد.

عضو شورای شهر دوگنبدان اذعان کرد: در سالهای ۹۴,۹۵,۹۶حق آلایندگی این سالها دریافت شد و شهرداری های و روستاهای فاقد دهیاری از این مبلغ دریافت کرد.

عاملی مقدم بیان کرد: عمده فعالیت از سال ۹۷الی ۱۴۰۲بوده که یک تیم بازرسی توسط بنده تشکیل و با همکاری مدیرکل امور مالیاتی استان و خوزستان یک تیم تشکیل شد و اسناد و مدارک مورد نیاز از خوزستان گرفته شد و حق آلایندگی از سال ۹۷،۹۸و۱۴۰۱شرکت نفت تمکین کرده و در مرحله وصول است.

وی تصریح کرد: دریافت حق آلایندگی سالهای ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ در مرحله تشخیص است که شرکت نفت می تواند تمکین یا اینکه اعتراض کند و حق آلایندگی سال ۱۴۰۲ در مرحله گزارش است.
عاملی مقدم با بیان اینکه صفر تا صد پیگیری دریافت حق آلایندگی نفت به شهرداری توسط بنده و تیم همراهم انجام می گیرد، افزود: بنده رییس امور مالیاتی شهرستان و نماینده مردم در حوزه امور مالیاتی شهرستان هستم و با دلسوزی بیشتر این کار را پیگیری می کنم.
وی گفت:طبق ماده ۳۸ تبصره یک قانون ارزش افزوده میزان دریافت حق آلایندگی یک درصد از فروش داخلی نفت است.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: انتظار می رود که مسوولان و نماینده شهرستان به جهت دریافت حق آلایندگی همکاری لازم را داشته باشند.

عاملی مقدم خاطرنشان کرد: آقای کمالی بهتر از هر مدیرعامل بومی کنار ما بودند و ما را یاری کردند و ایشان همواره کنار ما بودند.
وی افزود: مدیرکل امور مالیاتی استان از همان ابتدا همکاری خوبی با امور مالیاتی داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.