کد خبر : 23521
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1395 - 13:16

جوابیه روابط عمومی نفت گچساران در خصوص انتشار فیش های حقوقی

جوابیه روابط عمومی نفت گچساران در خصوص انتشار فیش های حقوقی

به گزارش روابط عمومی نفت گچساران ،در حالی که در چند روز گذشته برخی از سایت های خبری که پس از آن در فضای مجازی شهرستان اقدام به انتشار گزینشی فیش های حقوقی تعدادی از کارکنان شریف صنعت نفت گچساران را نمودند، از این رو رئیس اداره روابط عمومی نفت گچساران جهت شفاف سازی اذهان

حبیبیبه گزارش روابط عمومی نفت گچساران ،در حالی که در چند روز گذشته برخی از سایت های خبری که پس از آن در فضای مجازی شهرستان اقدام به انتشار گزینشی فیش های حقوقی تعدادی از کارکنان شریف صنعت نفت گچساران را نمودند، از این رو رئیس اداره روابط عمومی نفت گچساران جهت شفاف سازی اذهان عمومی مردم و رسانه ها جوابیه ای به شرح ذیل صادر نمودند.

در متن جوابیه ساسان حبیبی نژاد رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران امده است :
باسمه تعالی
موضوع : جوابیه به انتشار خبر گزینشی تصاویر فیش حقوقی کارکنان شرکت نفت گچساران در برخی از سایت های خبری
باسلام واحترام،
در روزهای گذشته از سوی برخی از پایگاه های خبری و متعاقب آن توسط تعداد دیگری از سایت های محلی اقدام به انتشار تصاویر فیش های حقوقی تعدادی از کارمندان شریف این شرکت گردید که به جهات زیر قابل توجه است . خواهشمند است طبق ضوابط و قوانین حاکم بر مسئولیت های رسانه ، نسبت به انعکاس کامل مندرجات این نامه به شرح ذیل در سایت اقدام لازم به عمل آید .

انتشار گزینشی تصاویر حقوق تعدادی از مدیران و مسئولین که عمده ایشان از جانبازان دفاع مقدس بوده اند ، از چند روز گذشته تاکنون در فضای مجازی و در سطح کشور متأسفانه به دستاویزی برای برخی اقدامات نسنجیده و دور از انصاف برخی افراد بدل شده که مشخصا در سایت شما و برخی دیگر از سایت ها مشاهده شده است . به نظر می رسد مدیریت سایت بدون تحقیق و بررسی لازم و فقط با نگاهی سطحی به رقم آخر مندرج در برخی تصاویر حقوق که تعمداً و بصورت گزینشی انتخاب شده است ، سعی گردیده که کارمندان صنعت نفت را نیز در زمره حقوق بگیران نجومی قرار دهد که از این حیث بایستی عمیقاً اظهار تأسف نمود . ذکر این نکته ضروری است که در تصاویر گزینشی ارایه شده قسمت کسورات و بخشی از پرداختها به شکل تعمدی حذف شده که باعث تشویش اذهان عمومی گردیده است .
ارقام منتشر شده در تصاویر گزینشی مذکور مربوط به مواردی است که کارکنان از وامها و تسهیلات و پرداختهای قانونی که عمده آنها از وجوه مربوط به صندوق های مشارکتی و قرض الحسنه کارکنان تأمین می گردد ، از جمله وام پس انداز ، وام صندوقهای قرض الحسنه ، علی الحساب دو ماه حقوق ، وام صندوق حمایتی حراست و تعدیلات حقوق و جانبازی استفاده نموده اند ، بدیهی است که این موارد شامل دریافتی ماهانه و مستمر افراد مورد نظر نمی باشد و عواملی که باعث انتشار این صورتحساب ها شده اند خود بر این نکته نیز واقفند . لیکن شواهد نشان می دهد که این حرکت های نابخردانه و غیر قانونی ، با هدف سوء استفاده و بدبین کردن مردم از مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته است .
عمده تصاویر منتشرشده مربوط به مدیران و مسئولان جانباز این شرکت بوده که با عنایت به مصوبات قانونی مجلس محترم شورای اسلامی مشمول معافیت کسورات بازنشستگی ، بیمه و مالیات گردیده و برهمین اساس سطح حقوقی و دریافتی بالاتری از هم ردیفان خود دارند .
شک نیست که این حرکت با هدف غوغا سالاری و جنجال آفرینی و سلب آرامش روانی جامعه و بدنام کردن کارکنان زحمتکش این شرکت صورت گرفته است .
هرساله حقوق و مزایای مدیران ، رؤسا و کارکنان این شرکت توسط دیوان محاسبات و بازرس قانونی مورد رسیدگی قرارگرفته و نتیجه طی گزارش رسمی به مراجع قانونی شامل قوای مقننه و مجریه ارایه می گردد . (حقوق و مزایای کارکنان شریف صنعت نفت تابع یک سیستم یکپارچه و کاملاً قانونمند است و تحت هیچ شرایطی اضافه پرداخت خارج از حیطه و حدود قانون و مقررات مقدور نمی باشد)

به هر حال ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی رسانه ها و سایت های اینترنتی بدون توجه به پیامدها و مسئولیتهای قضایی ناشی از انتشار تصاویر گزینشی حقوق کارکنان و منتسب نمودن آن به حقوق های نجومی و نیز بدون رعایت اصل احترام به حفظ اطلاعات شخصی افراد ، صرفاً با هدف جذب مخاطب و تزریق حس یأس و نارضایتی عمومی ، مبادرت به چنین اقداماتی می کنند و متأسفانه از رسالت اصلی خود که انتشار واقعیت های جامعه است دور می شوند .
در پایان ضمن اعلام آمادگی این شرکت جهت رسیدگی و پاسخگویی به مراجع قانونی در راستای شفاف سازی اذهان عمومی از مدیریت سایت زاگرونا انتظار می رود بدون هرگونه حب و بغض و حذف مطالب فوق ، آگاهی بخشی به عموم مردم شریف استان را در اسرع وقت بعمل آورند و مطالب عینا” در آن سایت انعکاس داده شود .
ساسان حبیبی نژاد
رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.