کد خبر : 22997
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1395 - 3:22

وزیرصنعت: نتایج برجام برای خودمان باورکردنی نیست/ رئیس‌جمهور اجازه رسانه‌ای کردن فیش حقوقی‌ام را نداد/با سفارش و نامه‌نگاری اشتغال ایجاد نمی‌شود

وزیرصنعت: نتایج برجام برای خودمان باورکردنی نیست/ رئیس‌جمهور اجازه رسانه‌ای کردن فیش حقوقی‌ام را نداد/با سفارش و نامه‌نگاری اشتغال ایجاد نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برجام تا امروز نتایج متعددی داشته که حتی برای خودمان باورکردنی نیست. آوای جنوب؛ محمدرضا نعمت‌زاده امشب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد اظهار داشت: تا قبل از برجام اگر جمهوری اسلامی راست راه می‌رفت می‌گفتند

۱۳۹۳۰۵۰۸۱۸۰۱۱۳۹۶۱۳۳۱۹۰۸۴وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برجام تا امروز نتایج متعددی داشته که حتی برای خودمان باورکردنی نیست.

آوای جنوب؛

محمدرضا نعمت‌زاده امشب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد اظهار داشت: تا قبل از برجام اگر جمهوری اسلامی راست راه می‌رفت می‌گفتند “کج راه می‌روید” اما امروز دنیا حقانیت ایران را پذیرفته است.

وی افزود: مرکل اگر در مورد ایران اظهار نظر منفی دارد فلان وزیر امور خارجه پیام می‌دهد که “چرا چنین حرفی را زدید؟”.

نعمت‌زاده با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: از یکی از همراهان وزیر خواستم تا در ایران سرمایه‌گذاری کند تا تکنولوژی وارد و بخشی از تولید نیز صادر و قسمتی نیز در بازار داخلی ارائه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت رونق تولید و توسعه صادرات است بیان کرد: بنا نیست اگر ۴ واحد تولیدی راکد بوده همین امسال راه بیفتد، باید بدانیم همه واحدهای تعطیل ربطی به دولت یازدهم ندارد.

نعمت‌زاده تصریح کرد: مشکلات صنعت تنها با پول حل نمی‌شود و کاری به دولت‌های مختلف ندارد، شرایط کشور سخت بوده و سرمایه‌گذار ریسک می‌پذیرد، به‌عنوان مثال سه مشتری جنس وارد عراق کرده اما داعش از آنها گرفته است و در حال مکاتبه برای رفع این مشکل هستند.

وی با بیان اینکه امسال سال خاصی است عنوان کرد: آخر عمر دولت است و باید عملکرد دولت جمع‌بندی تا میزان موفقیت دولت برای مردم مشخص شود.

وزیر صنعت و معدن گفت: بنا داشتم فیش حقوقی‌ام را رسانه‌ای کنم اما رئیس‌جمهور اجازه نداد زیرا معتقد بود این موضوع باب می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به انتقاد خود از عملکرد بانک‌ها افزود: سیف رئیس بانک مرکزی از من گلایه کرد که من پاسخ دادم به آمارهای بانک مرکزی اکتفا کردم.

وی بیان کرد: بانک مرکزی بعد از برجام ۳۵ توافق با بانک‌های مرکزی و بانک‌های عامل نیز ۲۵۰ رابطه با دیگر بانک‌های خارجی برقرار کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آغاز طرح‌های جدیدی در دستور کار قرار دارد و باید توجه کرد که دولت بودجه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد و سال‌هاست بخش خصوصی را پشتیبانی می‌کنیم.

دولت بودجه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد/با سفارش و نامه‌نگاری اشتغال ایجاد نمی‌شود

محمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در پاسخ به سئوالی که آیا پس از برجام گشایشی در سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است؟، اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از ۶ ماه از زمان برجام نمی‌گذرد ولی به طور قطع گشایشی در این زمینه انجام شده است و رسانه‌ها باید کمک کنند تا فضا امن برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی مهیا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکلات اشتغالزایی در کشور، عنوان کرد: با سفارش و نامه‌نگاری اشتغال ایجاد نمی‌شود و تنها راه نجات برای اشتغال جوانان سرمایه‌گذاری و رونق تولید و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زیرنظر استانداران و مدیران در سراسر کشور تشکیل شده است، تاکید کرد: خوشبختانه تصمیمات این کارگروه‌ها به نتیجه رسیده است.

نعمت‌زاده بیان کرد: مسئولان استان باید کمک کنند تا مشکلات سرمایه‌گذاران برطرف شود و مردم می‌توانند در زمینه مشکلاتی همچون مشکل جاده سینره را با آزاد‌سازی جاده برطرف کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: باید همگان همت کنند تا دیگر واحدهای صنعتی مثل واحد سینره که بازار داخلی و خارجی مطلوبی دارد به سطح قابل قبولی در تولید برسند و صنعتگران نیز در این زمینه تلاش کنند.

وی در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به سفر آتی هیئت دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش صنعت چه طرح‌هایی در این استان مطرح می‌شود، بیان کرد: آغاز طرح‌های جدیدی در دستور کار قرار دارد و باید توجه کرد که دولت بودجه‌ای برای سرمایه‌گذاری ندارد و سال‌هاست بخش خصوصی را پشتیبانی می‌کنیم و استان نیز باید فضا را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.