کد خبر : 21644
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1395 - 3:38

آنچه در نشست شهرداران کهگیلویه و بویراحمد گذشت ازگلایه های جاوید و زینل زاده تا عزل شهردار

آنچه در نشست شهرداران کهگیلویه و بویراحمد گذشت ازگلایه های جاوید و زینل زاده تا عزل شهردار

در نشست شهرداران کهگیلویه و بویراحمد مشکلات شهرداری‌های استان مورد بررسی قرار گرفت. آوای جنوب؛  نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در ابتدای نشست محمدعلی جاوید با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات و نشست‌ها گفت: نشست شهرداری‌ها در استان کهگیلویه و

شهرداریدر نشست شهرداران کهگیلویه و بویراحمد مشکلات شهرداری‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

آوای جنوب؛جاوید

 نشست شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز به ریاست نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای نشست محمدعلی جاوید با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات و نشست‌ها گفت: نشست شهرداری‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد راهبردی نیست و بیشتر در قالب گلایه و انتقاد بوده و خروجی خاصی نداشته است.

شهردار یاسوج با اشاره به سختی کار شهرداران گفت: زحمت‌کش‌ترین مدیران در استان شهرداران هستند که باید از هفت صبح تا ۱۲ شب پیگیر حقوق کارمندان، وضعیت زباله‌ها، وضعیت فضای سبز و دیگر امور مربوط به شهرداری باشند.

وی عنوان کرد: علی‌رغم تلاش سخت و شبانه‌روزی شهرداران هیچ پشتیبانی برای حمایت از شهرداران وجود ندارد و کسی در مواقع بحرانی به داد ما نمی‌رسد.

این مسؤول از مسدود شدن حساب شهرداری خبر داد و گفت: حساب شهرداری برای سومین بار در سال ۹۵ توسط تأمین اجتماعی مسدود شده است.

شهردار

مشکلات شهرداری‌ها ۲ برابر شده است

در ادامه اردلان زینل‌زاده شهردار دوگنبدان با اشاره به وضعیت وخیم شهرداری‎‌ها به لحاظ منابع مالی گفت: شهرداری‌ها امروزه بیش از هر زمان دیگر با مشکل مواجه هستند که لازم است نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی عنوان کرد: در شوراهای اداری و برنامه‌ریزی تنها گفته می‌شود که شهرداران وظیفه خود را انجام دهند اما هیچکس به فکر مشکلات شهرداری‌ها و دست خالی آنها نیست.

زینل‌زاده تصریح کرد: هزینه‌های ما با درآمدهای فعلی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و چندین برابر درآمدی باید هزینه کنیم.

عدم همکاری دستگاه‌ها با شهرداری دیشموک

در ادامه جبار روشن شهردار دیشموک از روند ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند و با وجود تذکرات فراوانی که داده شد اما همچنان به این کار ادامه می‌دهند.

جبار روشن اضافه کرد: شهرداری‌ها به وظیفه و تعهدات خود عمل می‌کنند اما وقتی نوبت به ایجاد تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها می‌شود قانون اجازه همکاری را نمی‌دهد.

رشد ۱۴٫۷ جمعیت شهر مادوان

در ادامه جهانبخش سرپرست شهرداری مادوان بیان کرد: شهر مادوان دارای ۱۵ هزار جمعیت است و در هر ثانیه به آمار جمعیت شهر افزوده می‌شود.

وی میزان رشد جمعیت شهر مادوان را ۱۴٫۷ دانست و افزود: افزایش مهاجرت به شهر مادوان موجب افزایش ساخت و ساز غیر مجاز در این شهر شده است.

جهانبخش بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان بدون مجوز شهرداری‌ها اقدام به حفاری غیرمجاز می‌کنند.

نقش دستگاه‌های خدمت‌رسان در افزایش زمین خواری

سید حسین کاظمی با بیان اینکه اختلاف بین نظام مهندسی و شهرداری یاسوج به دفتر فنی واگذار شود، گفت: هر جایی که سازمان نظام مهندسی ورود پیدا کرده ساخت و سازها ارتقاء پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از ساخت و سازهای شهر یاسوج به صورت غیرمجاز انجام گرفته و شرکت‌های خدمت رسان آب، برق و گاز در زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی نقش داشته‌اند.

در پایان سید عبدالکریم عزیزی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عزل شهردار مادوان گفت: شهردار مادوان توسط شورای اسلامی شهر استیضاح و برکنار شد.

اختلاف میان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مادوان علت برکناری شهردار این شهر اعلام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.