آوای جنوب

نرخ بیکاری شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از میانگین کشوری است

آوای جنوب رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار بیکاری در ۶ شهرستان استان بالا است به همین دلیل جزء مناطق غیربرخوردار محسوب می‌شویم

آوای جنوب
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار بیکاری در ۶ شهرستان استان بالا است به همین دلیل جزء مناطق غیربرخوردار محسوب می‌شویم.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، حسن نوروزی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت ۸ برنامه برای اشتغال در سال ۹۸ دارد و طبق هدف‌گذاری باید یک میلیون و ۳۰ هزار فرصت شغلی را در قالب این برنامه‌ها ایجاد کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸ برنامه اشتغال استان در حوزه میراث فرهنگی، شرکت‌های دانش بنیان، بافت فرسوده، کشاورزی، اداره کل کار از طریق (سهمیه کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، یارانه دستمزد)، صنعت و معدن و بازآفرینی تسهیلات نوسازی مسکن است.

وی به تجمیع کارگروه‌ها اشاره کرد و گفت: دیگر کارگروهی به‌نام توسعه صادرات نخواهیم داشت و مسائل مربوط به صادرات از طریق کارگروه اشتغال، اقتصاد و سرمایه‌گذاری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

این مسوول به وظایف کارگروه اشاره کرد و گفت: بهبود محیط کسب و کار، ارتقای معیشت اقتصادی خانواده‌ها، افزایش مشارکت‌های مردمی در اقتصاد، حمایت از رسته فعالیت‌های اولویت‌دار، تجهیز منابع درآمدی استان و توسعه صادرات اهداف این کارگروه است.

نوروزی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار به ویژه در مناطق روستایی گفت: شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری بیشتر از میانگین کشوری دارند به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال محسوب می‌شوند که بر این اساس ۶ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق غیربرخوردار از اشتغال هستند و دولت موظف شده برای این استان‌ها مشوق‌های اشتغال مانند معافیت مالیاتی ایجاد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۴۵۵ روستای استان تدوین شده که طبق هدف‌گذاری باید در مدت پنج سال اجرایی شود بنابراین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کار باید حتما سمت و سوی تسهیلات اشتغال روستایی را به سمت این برنامه‌ها سوق دهند.

نوروزی تصریح کرد: طبق قانون بخشی از ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده باید برای ورزش روستاها هزینه شود امسال استان ما ۴۱ میلیارد تومان که می تواند برای اشتغال جوانان استفاده شود و ۲۰ درصد عوارض واردات سیگار و دخانیات هم می تواند برای اشتغال جوانان استفاده شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president