آوای جنوب

«تیترهای تقلّبی» برای اختفای مسئول اصلی حادثه پلاسکو!/ پزشکیان: نباید این‌همه نامرد باشیم که خدمات موسوی را برای «چند اشکال» نادیده بگیریم

روزنامه شرق قبل از برگزاری تشییع، در مصاحبه با «عبدی» صراحتاً خط «شعارهای تند»! علیه شهردار تهران و در مراسم آتش‌نشان‌ها را مورد تأکید قرار بود.

***

«تیترهای تقلّبی» برای اختفای مسئول اصلی حادثه پلاسکو!

خبرگزاری ایلنا، روز سه‌شنبه گذشته در بخشی از مصاحبه خود با حمید میرزائی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی و آتشنشانی نوشته است:

«تیترهای تقلّبی» برای اختفای مسئول اصلی حادثه پلاسکو!/ پزشکیان: نباید این‌همه نامرد باشیم که خدمات موسوی را برای «چند اشکال» نادیده بگیریم«رئیس اتحادیه لوازم ایمنی و آتش‌نشانی در این رابطه که  در ایستگاه‌های آتش‌نشانی کبود  تجهیزات وجود دارد، بیان داشت:  خدمات ایمنی شهرداری تهران باید پاسخگوی کمبود تجهیزات باشد؛ اما به عنوان اتحادیه ایمنی اعلام می‌کنیم که تولیدکنندگان تجهیزات تولید داخل حرفی برای گفتن دارد.»

این خبرگزاری نزدیک به اصلاح‌طلبان اما برای مصاحبه مذکور از تیتر «شهرداری باید پاسخگوی کمبود تجهیزات آتش‌نشانی باشد» استفاده کرد که با خواندنش اینطور به ذهن متبادر می‌شود که رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آتشنشانی معتقد است در شهرداری تهران کمبود تجهیزات آتش‌نشانی وجود داشته و شهرداری هم بایستی در این زمینه پاسخگو باشد!روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان امروز» هم در شماره سه‌شنبه گذشته و در تیتر اول خود از عبارت «قالیباف،قالیباف؛ استعفا،استعفا» استفاده کرد و در متن به مخاطبان خود اینطور گفت که در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان در تهران، این شعار سر داده شده است…[۱]

*متأسفانه تریبون‌های اصلاح‌طلب از نخستین شنبه بعد از حادثه پلاسکو و در حالی که هنوز امید آن می‌رفت عده‌ای در زیر آوار زنده باشند؛ انگشت اتهام خود را به سمت شهردار تهران دراز کردند.

این در حالیست که بر طبق قانون، شهرداری تهران صرفاً تا مرحله اخطار و تهیه گزارش ناایمن بودن مسئولیت دارد و وظیفه پلمب کردن ساختمان‌های ناایمن بر عهده «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» است.

به نظر می‌رسد با عنایت به این مسئله و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری، جریان سیاسی خاص و کسانی در ستاد دولت احساس کردند که در کنار پرونده‌هایی همچون «فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان»، «حقوق‌های نجومی» و حواشی مربوط به آقای فریدون؛ طاقت افزوده شدن بار ساختمان پلاسکو را ندارند و برای همین تصمیم گرفته‌اند تا به هر نحو از انحاء ممکن، نقش مستقیم وزارت کار در پرونده پلاسکو را انکار کنند و شهرداری تهران را مقصر این ماجرا جلوه دهند.

در اشاره به خبر ذکر شده از خبرگزاری ایلنا، همانطور که واضح است منظور مصاحبه شونده از پاسخ به ایلنا این مسئله بوده که اطلاعی از میزان و چیستی تجهیزات شهرداری ندارد و پاسخگوی این مسئله شخص حقوقی دیگریست.

اما تیتر ایلنا به مخاطب القا می‌کند که مسئول اتحادیه معتقد است شهرداری در بحث تجهیزات آتش‌نشانی کمبود دارد و باید پاسخگوی آن باشد!

تیتر روزنامه آرمان امروز هم متأسفانه با واقعیت همخوان نیست زیرا همان شعارهای یک،دو جمع محدود در مراسم تشییع «مرحوم هاشمی» نیز در تشییع شهدای آتش‌نشان شنیده نشد و این مراسم هیچگونه حاشیه‌ای نداشت.

این در حالی است که حتی یکی از مدیران تحریریه روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز با حضور مستقیم در برنامه تشییع، به مسئله عدم به گوش رسیدن شعار و پلاکاردنویسی علیه شهردار تهران در این مراسم اشاره کرده است.[۲]

«تیترهای تقلّبی» برای اختفای مسئول اصلی حادثه پلاسکو!/ پزشکیان: نباید این‌همه نامرد باشیم که خدمات موسوی را برای «چند اشکال» نادیده بگیریم
گفتنیست، اذعان یک خبرنگار اصلاح‌طلب مبنی بر بی‌حاشیه بودن مراسم تشییع آتش‌نشان‌ها در حالی است که روزنامه شرق در روز پنجشنبه قبل از برگزاری تشییع، در مصاحبه با «عباس عبدی» صراحتاً خط «شعارهای تند»! علیه شهردار تهران و در مراسم بزرگداشت آتش‌نشان‌ها را مورد تأکید قرار بود.[۳]

***

ادامه کنایه‌های اصلاح‌طلبان به «بزرگان نظام» در پساهاشمی

پزشکیان: نباید این‌همه نامرد باشیم که خدمات موسوی و لیدر اصلاحات را برای «چند اشکال» نادیده بگیریم!

«مسعود پزشکیان» از نمایندگان اصلاح‌طلب و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرده است: کسانی که در این مملکت تلاش کرده‌اند را باید قدر بدانیم. آیا کسی از هاشمی، خاتمی و موسوی بیشتر به این نظام خدمت کرده است؟ این افراد همگی عیب‌هایی هم داشته‌اند اما قطعاً نکات مثبت فراوانی نیز داشته‌اند. نمی‌گوییم که این افراد هیچ عیب و نقصی نداشته‌اند، همه عیب دارند اما هرچه در چنته داشتند، برای مردم و انقلاب گذاشتند.

«تیترهای تقلّبی» برای اختفای مسئول اصلی حادثه پلاسکو!/ پزشکیان: نباید این‌همه نامرد باشیم که خدمات موسوی را برای «چند اشکال» نادیده بگیریموی تصریح کرده است: عیب‌ها و ایرادهای این افراد را ببینیم اما زحمات و خدماتش را نادیده نگیریم. نباید اینقدر نامرد باشیم که همه خوبی‌ها را به‌خاطر چند اشکال نادیده بگیریم.[۴]

*مشخص نیست چرا آقای پزشکیان به مسئله «فتنه» عباراتی مثل عیب یا اشکال را اطلاق کرده‌اند؟!

واقعاً آیا فتنه سال ۸۸ که می‌رفت تا ایران اسلامی را به یک سوریه دیگر تبدیل کند؟! یک عیب و یا یک اشکال بوده است؟

در همین راستا، «محمدرضا عارف» نیز سال گذشته طی سخنانی در دیدار با اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، فتنه سال ۸۸ را با عنوان «سوء تفاهم» اطلاق کرده بود.

همچنین جدای از قضایای مربوط به مرحوم هاشمی، بایستی این نکته را درباره مقاماتی که به معارضه با قانون و نظام کشور می‌پردازند گوشزد کرد که در تعالیم اسلامی و عقلانی چیزی به نام «حبط» یا همان از بین بردن حسنات وجود دارد.

به این معنا که شخص می‌تواند با وجود برخورداری از تمام سوابق و حسنات اما مرتکب عمل یا اعمالی شود که تمام اجر وی ضایع شود و در زمره خاسرین قرار گیرد.

فی‌الواقع باید دانست کسی منکر خدمات مسئولان سابق و فعلی نظام نیست اما برخی از این مسئولان خدمات سابق و فعلی خود را با اقداماتی مثل فتنه‌گری، اصرار بر فتنه، خوشبینی به دشمن و قیام در مقابل ولی فقیه حبط کردند و از بین بردند.

صحبت‌های آقای پزشکیان همچنین کنایه به مقامات ارشد نظام تلقی می‌شود که این رفتار به هیچ‌وجه زیبنده مقام دکتر پزشکیان در مجلس شورای اسلامی و به مصلحت کشور نیست.

قبل از پزشکیان، آقای «مسیح مهاجری»، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یک سرمقاله کنایه‌های ناصوابی را به «بزرگان نظام» طرح کرده بود.

جریان خاص، طی روزهای پس از درگذشت مرحوم هاشمی، به هر دلیلی شروع به طرح کنایه‌های خاص به «بزرگان نظام» کرده است.

«حسین مرعشی»، از فعالان اصلاح‌طلب نیز به تازگی در یک مصاحبه تأکید کرده است که گروه‌های سیاسی (منظور او اصلاح‌طلبان بودند) مایلند پس از مرحوم هاشمی، مستقیماً با رهبری نظام ارتباط برقرار کنند![۵]

***

چرا اصلاح‌طلبان طی ۱۵ سال گذشته در هیچ انتخاباتی پیروز اکثریتی نبوده‌اند؟

محمدعلی ابطحی، معاون رئیس دولت اصلاحات و از فعالان جریان خاص، روز سه‌شنبه گذشته طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته است:

«تیترهای تقلّبی» برای اختفای مسئول اصلی حادثه پلاسکو!/ پزشکیان: نباید این‌همه نامرد باشیم که خدمات موسوی را برای «چند اشکال» نادیده بگیریم«اصولگرایان کلاً با پیوندی که در ابتدا با احمدی‌نژاد بستند و بعد از او جدا شدند، نه در میان بدنه جامعه جای مستحکمی پیدا کردند و نه در میان هواداران احمدی نژاد. بیشتر اصولگرایی در شرایط فعلی یک نام بزرگ است که از بدنه اجتماعی خالی است.»[۶]

*صحبت‌های ابطحی در حالت خوشبینانه ناشی از تحلیل غلطی است که او نسبت به طیف سیاسی رقیب خود دارد.

شاکله اصولگرایان از اول پیوند ارگانیکی با احمدی‌نژاد نداشتند بلکه احمدی‌نژاد، گزینه حداقلی در مقابل مرحوم هاشمی بود.

حمایتی که البته بعد از دولتداری احمدی‌نژاد نیز همراه با نقد و اقداماتی مثل استیضاح مرحوم کردان و انتقاد از رفتارهای غلط اسفندیار رحیم‌مشایی ادامه یافت و درست بودن آن نیز محرز شد.

البته این حمایت، دست آخر در ماجراهایی مثل ان‌قلت‌آوری احمدی‌نژاد در مقابل ولی فقیه و یا تعیین خط قرمز برای قوه محترم قضائیه که مانع خدمتگزاری بیشتر دولت‌های نهم و دهم شدند، بصورت جدی رنگ باخت.

فی‌الواقع مسئله احمدی‌نژاد یکی از نقاط قوت جریان اصولگرایی و انقلابی است که به مردم اثبات می‌کند اصولگرایان برای خدمت به مردم و پیشرفت نظام اسلامی هرکار مشروعی ولو «نقد خودی» را در دستور کار دارند و با هیچ فساد و انحرافی هم مداهنه نمی‌کنند.

نقطه مقابل این رفتار اما اصلاح‌طلبان هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون از حتی یک اشتباه خود نیز توبه جمعی نکرده‌اند و تمام اقداماتی که انجام داده‌اند را صحیح و درست می‌پندارند!

در ناصحیح بودن انگاره ابطحی مبنی بر اینکه جریان اصولگرایی یک نام بزرگ و البته خالی از بدنه اجتماعیست! نیز تنها می‌توان به یادآوری این حقیقت بسنده کرد که جریان اصلاح‌طلب در هیچیک از انتخابات‌های ۱۵ سال گذشته ایران -نه در شوراها، نه در مجلس و نه در دولت- پیروز اکثریتی انتخابات نبوده است.

(اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۲ هم هرگز بصورت رسمی از رئیس‌جمهور روحانی حمایت نکردند و فی‌الواقع بعد از پیروزی روحانی أنا شریک گفتند. رفتاری که قرار است در انتخابات ۹۶ هم تکرار شود زیرا اولا احتمال باخت آقای روحانی بصورت جدی وجود دارد و ثانیا اصلاح‌طلبانی نظیر الویری و عرب‌سرخی صراحتاً عنوان کرده‌اند که روحانی «کاندیدای رسمی» اصلاح‌طلبان نیست.)

و به جای آنها اصولگرایان بوده‌اند که در عمده این انتخابات‌ها توانسته‌اند پیروز میدان باشند و در انتخابات‌هایی هم که پیروز علی‌الاطلاق نبوده‌اند، کاندیدا یا کاندیداهایی برنده بوده‌اند که دارای خاستگاه اصولگرایی و انقلابی بوده‌اند.

متأسفانه «ناراستی» یکی از خصائلی است که جریان سیاسی خاص حتی با اینکه بزرگان آن در کبر سنی هم قرار گرفته‌اند اما گویا قصد رخت بربستن از اردوگاه جریان خاص را ندارد و امروز و فردای این طیف سیاسی را بر مبنای خود استوار کرده است.

«برجام»، «حادثه پلاسکو»، «انتخابات سال ۹۲» و «فتنه سال ۸۸»، فقط چند مورد از قضایای مهمی هستند که جریان خاص به ناراستی درباره آنها عادت کرده است.

***

۱_ http://armandaily.ir/fa/Main/Detail/176947

۲_ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/685383

۳_ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/683982

۴_ http://www.ofoghetaze.com/fa/news/33800

۵_ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/685383

۶_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3508673

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president