آوای جنوب

بعضی وقت ها واقعا نمی دانم چگونه باید نوشت/ به قلم سید مصیب افتخاری

افتخاری{آنچه در زیر آورده شده است از سری یاد داشت های مخاطبان آوای جنوب کهگیلویه وبویراحمد است که عینا درج می شود و آوای جنوب کهگیلویه وبویراحمد آن را تایید یا تکذیب نمی نماید شما هم می توانید نظر خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.}

سید مصیب افتخاری/منتقد و فعال سیاسی

بعضی وقت ها واقعا نمی دانم چگونه باید نوشت تا آنگونه که حق مطلب است اداء شود.
امروز در خیابان بلادیان شهر گچساران که می گویند بام نفتی ایران و پنجمین ابر مخزن نفتی جهان است چیزی دیدم که برایم سنگین و درد آور بود. در ماشین منتظر نشسته بودم که در پیاده رو دختری حدود ۱۰ ساله که برگه کاغذی در دست داشت نظر مرا بخود جلب کرد، در حال التماس به همه رهگذرها، اشک های روی گونه اش را که دیدم طاقت نیاوردم و صدایش زدم،آنچنان با شوق بسمتم دوید که اصلا جوی جلوی پایش را هم ندید و افتاد، پیاده شدم و بغلش کردم گفتم چرا مواظب نیستی، با گریه فقط برگه مچاله شده را نشان می داد، نگاه کردم، نسخه چند قلم داروی سرماخوردگی بود. حالش را که اینگونه دیدم اصلا نخواستم فکر کنم که این هم شاید راهی برای گدایی و کاسبی باشد. سوال کردم مال کیه؟ گفت مال خواهرم مرضیه اونجا بغل مامانمه و حالش بده، نگاه کردم، خانمی را دیدم که در کنار دیوار ایستاده و کودکی در بغل دارد و رویش را به دیوار کرده و هرز گاهی زهرایش را نگاه می کند، چمشمان مادر هم اشک آلود بود، نسخه را گرفتم و دارو را خریدم جمع نسخه شد حدود۴ هزار تومان دختر دارو را گرفت و پرواز کرد.
پیش خودم فکر کردم سهم او از سفره انقلاب کجاست؟ مگر امام (ره) نفرمودند این انقلاب برای پابرهنگان است.امروز چرا پابرهنگانی هستند که پاهایشان هنوز تاول دارد و سفره انقلاب در خانه برخی ها پهن است.
حق زهرا و مرضیه نباید بشود حق اوقات فراغت فرزندان کسانی که انقلاب را به انحاء مختلف از اختلاس گرفته تا حقوق های نجومی چپاول می کنند.
چرا برخی مدعی های دفاع از حقوق مردم بجای دفاع از مردم بیچاره نگران عزل زالوهای انقلاب می شوند.
آنهایی که می گویند یکسال پیش تذکر دادیم و گفتم، چرا منتظر ماندند تا تشت بی آبرویی دوستانشان به زمین بیفتد. همان موقع عمل می کردند تا کار به این فضاحت نمی رسید.
حالا هم به مدعیان پارسایی می گوییم هرچه می دانید بگویید که فردا روزی مانند امروز به دست و پا نیفتید و فتنه انگیزی نکنید.
مردم در همه حال پای انقلاب، امام و رهبری ایستاده اند و خوب می دانند که اگر آرمانهای انقلاب محقق نمی شود گرگ ها هستند که سیری ندارند.

ای حاکمان!!!مواظب باشید … خون شهدا لیزه !! زمینتون می زنه !!از ما گفتن …

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. اگاه گفت:

    جناب افتخاری کسی باید این حرفها رو بزنه که خودش فکر رانت نباشه.شما چندین بیزینس از جمله رستوران.باغداری.والان هم بنگاه داری انجام میدی چطور هواست به این مهم نبوده تا الان .فقر همیشه بوده و هست.سعی کنید متلک سیاسی نپرانید و کسانی باید از خون شهدا حرف بزنن که گذشته مسمومی نداشته باشند.همه مردم از ظلم شما به دانشجوهای این شهر باخبرند.و یواشکی های که در دانشکده سما و ازاد گذشت.سعی کنید این دم اخر به هملن بنگاه داری بپردازید و وارد عرثه سیاست نشوید.

  2. پیمان م گفت:

    من نمیدانم دوستان چرا همه مغرضانه سخن میگوییم ،اگر واقع بین باشیم حاکمان اگر تذکر دادند حمایت ا زگروه خاصی نکردند و گفتند از ریشه این مسایل باید پیگیری شوذ تا ثمره ،که امروز مشخص است،در ضمن کسانی که خود شهید دادند این مسایل را خوب درک میکنند.

  3. رصد گفت:

    وقتی ٣٠٠٠ میلیارد و ١٠٠٠٠ میلیارد را خوردند کجا بودّی

  4. دهاتی گفت:

    آخی افتخاری طرفدار مردم شده
    الهی
    الهییییییی

  5. علی سینایی گفت:

    جناب آگاه مسائل مسموم و یواشکی به جناب افتخاری نمی چسبه چون بزرگترین تاییدیه کشور رو گرفتن، اگر بخواهی بگید آون تاییدیه سفارشی ست که بی شک نبوده با این وضع باز برای شما و اربابتان گران تمام میشه. این کامنت شما از روی بغض و حسادته،از کی تابحال سخت گیری برای یادگیری شده خیانت. بنظرم باید بروید و فکرتان را قشنگ تر کنید.افتخاری تنها دلسوز رشته عمران دانشگاه است کسی که رشته عمران را در تمام مقاطع آورد تا ما به بهبهان و یاسوج و نورآباد نرویم.شما هم تلاش کنید و بیزنیس راه بیندازید،هرچند شاید عرضه آون رو نداشتن باشید.ما نباید با عرضه گی دیگران را با بی عرضه گی خودمان لکه دار کنیم. متلک سیاسی به سبک های سیاسی پرانده می شود. گذشته افتخاری شهادت بوده چون با این همه جو مسموم او را شیمیایی کردید اما هنوز در عرصه مانده و خواهد ماند، پاک بودن استمرار ایشان را تاکنون فراهم کرده، اگر ایشان مسموم است چرا کسی برخورد نکرده، حتما بی غش است که کسی را جرات برخورد نیست دوست عزیز به این شانتاژ های خاله زنکی توجه نکن، اگر یواشکی با نزدیکان شما بوده بفرمایید تا بقیه هم بداند. ما که ندیدیم و مطمئن هستیم نیست. بدرود. خخخخخ

  6. علی سینایی گفت:

    ایشان الان هستند شما قبلا و حالا کجا هستید؟

  7. علی سینایی گفت:

    اصلا شما درست نمی گویید برخی که شهید داده اند سوء استفاده هم کرده اند.

  8. حق طلب گفت:

    دهاتی عزیز اگر خبر نداری جناب آقای افتخاری یکی از خصوصیاتش همیشه حق طلب بودنش هست. این یکی رو خیلی بد آمدی. خخخخخخخ

  9. باوی گفت:

    ای ول از کی اقای افتخاری فکر فقیر و شهر گچساران افتادند.اونموقع که دزدی های میلیاردی بود چرا حرف نمیزدید. فکر کنم تمام حرفای که میزنید از شکست بدی بوده که در انتخابات خوردید.با اقای تاجگردون صحبت میشه که شهردارت کنه و از این فلاکت نجات پیدا کنی.ابه امید ارامش شما

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president