آوای جنوب

هومان عسکری: شما فقط ادعا دارید که مغز متفکر اقتصاد هستید/با ادبیات خودت با تو مناظره می کنم/عدالت تقسیم کردن مدیران بین ترک و لر نیست

به گزارش آوای جنوب دکتر هومان عسکری در جمع هوادران خود گفت: خیلی ها قبل از من به دنبال این بودند که قشقایی اصلا کاندید نداشته باشد.

وی در وصف قشقایی ها گفت: شاه یک روز امد و از دختر ترک خواستگاری کند اما به او دختر ندادند و او گفت من شاه هستم و قشقایی در پاسخ گفت ما به قاتل دختر نمی دهیم و چوپان های ما همه خود شاه هستند و این نشان می دهد که قشقایی چوپان خود را به شاه ترجیح می دهد.
عسکری افزود : تاریخ را اگر خوب بخوانید گواهی می دهد در دوران مصدق قشقایی حاضر نشد مسوولیت های مهم را بگیرد چرا که وطن فروش نبود و بدانید حتی چوپان قشقایی هم قابل معامله نیست.
وی ادامه داد: یک عده فکر می کنند با قندوشکر و آرد و روغن می توانند رای مردم را بخرند و هر کس چنین حرکتی کند به شخصیت خودش و تربیت خانوادگی اش توهین می کند.
این کاندیدای جوان با اشاره به وضعیت اقتصادی پیش آمده گفت: امروز به شما می گویم سال آینده وضعیت بدی را پیش رو داریم چرا که دست دولت در جیب مردم است و بودجه عمرانی افزایش ندارد و مطمن می گویم سال آینده هیچ قیری وجود ندارد.
عسکری افزود: چرا وقتی می خواهید بودجه را ببندید دست در جیب مردم می کنید و شمایی که ادعا دارید مغز متفکر اقتصاد هستید که نیستید که اگر بودید می آمدید و با ادبیات خودت با شما مناظره می کردم آیا از دوسال پیش نمی توانستی چنین پیش بینی را داشته باشی که امروز یک کارگر اینگونه مالیات می دهد اما ثروتمندان فرار مالیاتی دارند.
وی تصریح کرد: امروز فرار مالیاتی ثروتمندان را شاهد هستیم چرا که در پشت مجلس لابی گری می کنند.
عسکری ادامه داد: وقتی محمود صادقی در مجلس از رشوه می گوید چرا هیچ کس پاسخگو نیست و چرا هیچ کس مدعی نشد.
وی گفت: این شوخی نیست که ۹۰ نفر از نمایندگان ما رد صلاحیت شده اند و این نشان می دهد مجلس جای دلالی شده است چرا که دلیل رد صلاحیت آنها بحثش برای هر کدام بالای هزارمیلیارد تومان است.
عسکری اظهار داشت: به قشقایی ها می گویم به من به عنوان یک قشقایی رای ندهید بلکه بر اساس شناخت و تخصص من رای دهید.
وی خاطرنشان کرد: بیایید دست به دست هم بدهیم تا تبعیض را از این شهر دور کنیم و چرا امروز برادران لر و ترک ناراحت هستند و بیایید یکبار برای همیشه طومار بی عدالتی و تبعیض را پایان دهیم.
عسکری افزود: دور آینده این آقایان چه گفتند و شاهد هستیم بر سر همه کلاه گذاشتند ولی امروز که ترسیده اند قشقایی عزیز آنها شده است.
این کاندیدای جوان در پاسخ به سوال یکی از بانوان گفت‌: معضل بیکاری یک مشکل کشوری است و من اولین کارم این است مالیات را از حلقوم آن ۷۵ درصدی که از مالیات فرار کرده اند بیرون بکشم.
وی خاطرنشان کرد: ما قانونی داریم به عنوان تسهیل ازدواج جوانان و در این قانون آمده است اگر دختر و پسری ازدواج کردند دولت بیاید و سه ماهه برای آنها اشتغال ایجاد کند و اگر نتوانست حقوق بیکاری بدهد و در بحث مسکن سه سال بعد باید به آنها مسکن بدهند.
عسکری ادامه داد: حضرت آقا می گوید عمل کنید و گام دوم انقلاب به این معنی است و وظیفه من نماینده این نیست که به دنبال پسردایی و پسرخاله ام باشم و یادتان باشد من اول آدم هستم بعد ترک قشقایی و من به دنبال رای پاک هستم نه به دنبال رای کور کورانه.
این کاندیدای انتخاباتی افزود: ما باید نگاه قومیتی را از بین ببریم و این چه نگاهی است که می گویند مدیرعاملی نفت را به قشقایی بدهیم پس دیگر شهروندان و شایسته سالاری و عدالت به چه معنی است.
هومان عسکری در پایان خاطرنشان کرد: عدالت ۱۶۰ شق دارد و من باید بتوانم با کمک شما عدالت را در این شهر برقرار کنم تا آرامش به این شهر برگردد نه اینکه ارباب رجوع به دنبال این باشد که وارد اداره که می شود رئیس اداره ترک است یا لر.

وی ادامه داد: عدالت به معنی شایسته سالاری است نه تقسیم مسوولیت ها میان ترک و لر.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president