آوای جنوب

فرماندار لنده: عدم آسفالت جاده‌های شهرستان لنده در هفت سال گذشته

فرماندار لنده گفت: از هفت سال پیش تا کنون در شهرستان لنده هیچ آسفالتی از سوی راه و شهرسازی انجام نشده و ابنیه‌ها و پل‌ها نیز تأمین نشده‌اند که نیاز است مسئولان در این زمینه چاره‌ اندیشی کنند.

 

آوای جنوب؛

محمد مرادی شامگاه شنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان لنده با اشاره به پروژه‌ها راه و شهرسازی در این شهرستان گفت: اداره راه و شهرسازی ۱۶ پروژه در شهرستان لنده تعریف کرده ولی تنها یک پروژه عمرانی آن فعال است.

وی افزود: وجود ۱۴ نیروی قراردادی که حقوق و مزایای آن از طریق پروژه‌ها پرداخته می‌شود به وضعیت پروژه‌های این شهرستان لطمه می‌زند و اعتبارات نیز جوابگوی این مهم در شهرستان نیست.

فرماندار لنده به مشکلات اداره راه در شهرستان اشاره و تصریح کرد: ۱۴ نیروی قراردادی، نداشتن امکانات راهداری و اعتبارات کم اجازه هیچ کاری را به اداره راه و شهرسازی در لنده نخواهد داد.

مرادی افزود: جاده‌های شهرستان لنده مشکلات فراوانی داشته که از آن جمله می‌توان به عرض کم، آسفالت قدیمی، حادثه‌خیز بودن، فرسایش جاده‌ها و … اشاره کرد.

وی خاطر نشان ساخت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در جاده‌های شهرستان لنده انجام داد ایمن‌سازی جاده‌هاست که به طور جدی باید پیگیری شود چرا که به دلیل عدم ایمن سازی تا کنون چندین نفر جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند.

فرماندار لنده پروژه راه لنده تراب به دهدشت اشاره کرد و گفت: تعمدی در عدم استقبال پیمانکاران وجود دارد که می‌طلبد در این زمینه مسئولان راه و شهرسازی بررسی بیشتری انجام دهند.

مرادی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات روحیه و نشاط را در جامعه دوچندان کرد افزود: دور از انصاف است که اعتبارات شهرستان برای مطالبات پیمانکاران هزینه شود.

وی خاطر نشان ساخت: پل موگر که دارای ۸ پایه به فاصله ۱۲ متر بوده با توجه به درخواست مردم و به صرفه بودن نیاز است که از پیاده‌رو به سواره‌رو تغییر پیدا کند چراکه با بهره‌برداری از این پل مکان‌های گردشگری و کشاورزی این روستا به بهره‌برداری خواهد رسید و بیش از ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آن زیر کشت برنج و انواع محصولات کشاورزی می‌رود که این خود در روند توسعه افژقتصادی شهرستان تأثیر فراوانی دارد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده در ادامه به قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص واگذاری قیر ۲۵ کیلومتر آسفالت راه روستایی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۲۵ کیلومتر در استان به ۱۲ کیلومتر تغییر داده شد که انتظار می‌رود با توجه به واگذاری قیر به شهرستان همان ۲۵ کیلومتر در دستور آسفالت قرار گیرد.

مرادی از هفت سال پیش تا کنون در شهرستان لنده هیچ آسفالتی از سوی راه و شهرسازی انجام نشده و ابنیه‌ها و پل‌ها نیز تأمین نشده‌اند که نیاز است مسئولان در این زمینه چاره‌ اندیشی کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president