آوای جنوب

تاجگردون : شرکت نفت نتوانسته نقش خود را برای توسعه پایدار این شهر به خوبی انجام دهد

تاجگردوننماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت زندگی در شهر دوگنبدان، کیفیتی مناسب برای توسعه پایدار نیست.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون در همایش «بازآفرینی شهری پایدار» در گچساران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: هر شهری که توسعه پیدا کرده فاکتورهایی همچون شهرنشینی، گسترش جمعیت و سایر موارد را داشته ولی مهم‌ترین فاکتور توسعه شهر گچساران در سال‌های اخیر صنعت نفت بوده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شرکت نفت گچساران در سال‌های اخیر خدمات بسیاری به شهر ارائه داده ولی نتوانسته نقش خود را برای توسعه پایدار این شهر به خوبی انجام دهد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، گچساران را شهری خطی و طولی عنوان کرد و گفت: شهری با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر نباید طولی برابر با ۱۳ کیلومتر داشته باشد و مطالعات نشان داده که از نظر زیستی و محیط زندگی محیط مطلوبی برای جامعه به شمار نمی‌رود.

تاج‌گردون ادامه داد: اگر به عنوان شهرها به عنوان دست‌ساخته‌ای برای آرامش زندگی بشر نگاه کنیم، شهر دوگنبدان شهری مناسب برای زندگی نیست.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهرستان گچساران، گفت: نبود یک مدیریت منظم سبب ایجاد مشکلات فراوانی در این شهرستان شده است.

تاجگردون با اشاره به مشکلات بافت‌ فرسوده گچساران، عنوان کرد: ۱۶۴ هکتار بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد و مردم بسیاری در این مناطق زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد جمعیت گچساران در مناطق بافت فرسوده زندگی می‌کنند، تصریح کرد: یک شهر همگون شهری بوده که دسترسی یکسان خدمات را به همه شهروندان تأمین کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر یک امانت بوده که از گذشته به ما امانت داده شده و ما باید برای نسل آینده آن را زیبا نگه داریم، ابراز کرد: شهر متعلق به نسل فعلی نبوده و متعلق به آیندگان است و ما باید از شهر خود به خوبی محافظت کنیم.

تاجگردون تأکید کرد: اگر بخواهیم شهر خود را بسازیم نباید یک گروه در آرامش باشند و گروهی دیگر غرق در مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه مردم مناطق بافت فرسوده گچساران در حال حاضر با مشکلات فراوانی همچون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستند، گفت: برای برطرف شدن مشکلات این مناطق باید هم دولت همکاری کند و هم مردم مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات بافت‌های فرسوده را برطرف کند، افزود: البته دولت می‌تواند در ایجاد طرح‌های محرک در بافت‌های فرسوده کمک کند.

تاجگردون با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست‌ها و همایش‌ها برای این بوده که بتوانیم همدیگر را به هم نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: در این سه سال نمایندگی من بیش از ۴۰ جلسه درباره بافت فرسوده گچساران برگزار شده است.

وی عنوان کرد: حل مشکلات بافت فرسوده گچساران در یک یا دو سال امکان‌پذیر نبوده و در یک افق ۸ تا ۱۰ ساله با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم گام‌هایی برای برطرف شدن مشکلات این مناطق برداریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president