آوای جنوب

تاجگردون: در شهرستان مدیران کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند/کلاس درس آقای نماینده و مدیرانش

.

از پرداخت تسهیلات بدون کارآفرینی تا اطلاع نداشتن مدیران از طرح توسعه پایدار روستایی

نماینده مردم گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون۲۳میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق پرداخت شده است و آیا این تسهیلات در بخش منظومه روستایی بوده است.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، شامگاه امروز نشست بررسی اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی گچساران که با حضور معاون عمران بنیاد مسکن کشور، نماینده گچساران، فرماندار، مدیران‌کل و روسای شهرستان گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: بنیاد مسکن برای اجرای سند منظومه روستایی یک دخالت‌های تاکتیکی انجام داده است.

وی با طرح پرسشی از روسای ادارات که چه کسی این طرح را مطالعه کرده است، گفت: چرا ما هیچ منظومه برای تحرک فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی نداریم.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه مدیران‌کل استان که در شورای برنامه ریزی این طرح را تصویب کرده‌اند بیان نکنند که ما مطلع از این طرح نیستیم، ابراز کرد: این طرح جزء طرح‌هایی اجرایی بوده و دو هدف در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی است که این مجموعه با چه رفتارهایی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

تاجگردون با بیان اینکه با یک یادداشت من از صندوق کار آفرینی تسهیلات پرداخت می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون۲۳میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق پرداخت شده است و آیا این تسهیلات در بخش منظومه روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه جوانان بیکار ما حق دارند که اعتراض کنند، گفت: هیچ کسی متوجه نمی‌شود این طرح منظومه روستایی در روستای دیل برای چه چیزی است.

تاجگردون با بیان اینکه جلساتی با مدیران برگزار شده است اما هیچ کس این طرح را مطالعه نکرده است، تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان مدیران کنگر خورده و لنگر انداخته‌اند.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در شهرستان گچساران به عنوان پایلوت انتخاب شده است، گفت: اما متاسفانه هیچ یک از مدیران در این زمینه مطالعه نداشته‌اند.

تاجگردون با بیان اینکه ۳ استان کشور از جمله گلستان، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح توسعه پایدار روستایی انتخاب شده است، اذعان کرد: برای اجرای طرح منظومه روستایی بایستی ۱۰۰ درصد طرح هادی در روستاها اجرا شده باشد.

وی با بیان اینکه طرح هادی در ۱۰۰درصد روستاهای گچساران اجرا شده است، گفت: این درحالی است که در کل روستاهای کشور تنها ۵۰درصد طرح هادی تاکنون اجرا شده است.

تاجگردون با انتقاد از مدیران خاطرنشان کرد: هر شخصی که پست گرفت نباید به این فکر باشد که من شغل دارم و دیگر کاری به دیگران ندارم.

نماینده مردم گچساران ادامه داد: در هر یک از روستاها یک طرحی اجرا می شود و وقتی که مدیران کل مانمی‌دانید دیگر الفاتحه.

تاجگردون به مانند کلاس درس از مدیران سوال می‌کند که آیا این طرح جلوی روی شما است من می‌خواهم صفحه چهار آن را بخوانم و مدیران گوش کنید و دقت داشته باشید، ابراز کرد: چرا ما می گوییم میوه در بهبهان ارزانتر از گچساران است برای اینکه این میوه یک بار به بهبهان رفته و برگشته است.

وی خاطرنشان کرد:در این منظومه آمده است که هرمحصولی که در روستا تولید می‌شود در شهرستان عرضه و بعد به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر شود.

تاجگردون اضافه کرد: این مجموعه ارائه شده دارای یک حسن است که ۶۱ درصد منابع دولتی و مابقی ترکیبی از سرمایه‌گذاری مردم و تسهیلات بانکی در یک دوره پنج ساله بوده تا به یک توسعه پایدار در روستاها برسیم.

تاجگردون تصریح کرد: بنیاد مسکن متولی این امر است که ۵ هزار روستا در کشور هدف اجرایی این طرح بوده و سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۵۵ روستاست که در حال حاضر ۳۰۰ روستا مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در یک بازه زمانی ۱۵ ساله اجرایی خواهد شد.

تاجگردون ابراز کرد: با اجرایی شدن این طرح کسب و کار و اشتغالزایی در روستاها ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح اولین طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: زحمات زیادی برای تایید این طرح کشیده شده و مسئله اصلی اجرایی شدن این طرح است که نیاز به پایش و پیگیری جدی دارد.
سمیرا نصاری

انتهای پیام/۸۲۰۳۱

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president