آوای جنوب

بهشت زمین‌خواران در کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟/ روستایی برای مدیران خوش‌نشین!

آوای جنوب

در نشست کمیسیون مبارزه با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حرف‌های جالبی رد و بدل شد از جمله اینکه دیگر زمینی در شهر یاسوج برای کارهای ضروری باقی نمانده است.

بهشت زمین‌خواران در کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟/ روستایی برای مدیران خوش‌نشین!

به گزارش آوای جنوب زمین خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد به یک روال طبیعی تبدیل شده و اکنون به جنگل خواری، کوه خواری، دریاچه خواری، پل خواری و جاده خواری رسیده است.

در نشست کمیسیون مبارزه با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حرف‌های جالبی رد و بدل شد از جمله اینکه دیگر زمینی در شهر یاسوج برای کارهای ضروری باقی نمانده است و یا اینکه برای ادامه پل چهارم بشار در منطقه سروک همه جا تصرف شده و چگونه می‌توان جاده را از آنجا عبور داد!

زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند یکی پس از دیگری توسط مالکین و به‌طور خودسرانه کاربری زارعی آنها تغییر می‌کند.

در این نشست کیامرث حاجی زاده معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تعداد۲۸۰ پرونده در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: که اگر این حکم‌ها را اجرا کنند زمین خواری تا حدود زیادی کنترل خواهد شد.

وی اعتقاد داشت که چرا باید ۴۰ طرح گردشگری که تاکنون ماده ۴۶ خورده‌‌اند رفع تصرف نشده‌‌اند در حالی که زمین خواری در کهگیلویه و بویراحمد به جنگل خواری، کوه خواری، کوهپایه خواری و جاده خواری تبدیل شده و فقط دریا خواری وجود ندارد چرا که در این استان به دریا دسترسی نداریم!!

معاون استاندار ادامه داد: فرمانداران بگویند چقدر از این زمین‌ها را آزاد کرده‌اند، جهاد کشاورزی چه کاری تاکنون انجام داده در حالی که تاکید رهبری بر این است که باید جلوی این کارها گرفته شود.

در این جلسه عنوان شد باید از دستگاه‌های خدمات رسان خواست که انشعابات آب و برق گاز و تلفن را به چنین جاهایی ارائه ندهند و نکته مهم اینکه چرا دستگاه‌های خدمات رسان انشعابات مربوط به زمین خواری‌ها را قطع نمی‌کنند؟!

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برخی اقدامات در شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت: چرا در شهرستان بویراحمد احکام زمین خواری اجرا نمی‌شود همچنین در این نشست توسط برخی از اعضا عنوان شد که چرا پلیس ساختمان نداریم البته اصلا دیگر زمینی در بویراحمد باقی نمانده که بخواهیم با زمین خواری مقابله کنیم!

در این نشست عنوان شد که ۲۰۰ مجوز احداث پرواربندی تاکنون در استان صادر شده است مسؤولان توضیح دهند که در حال حاضر چند پرواربندی در حال کار است.

در این نشست گفته شد که دستگاه قضایی نباید در صدور احکام کوتاهی کند، حوزه حقوقی ادارات که در استان کاملا تعطیل است و وظیفه خود را نمی‌شناسند تا از بیت‌المال دفاع کنند.

در این نشست عنوان شد که سروک بهشت زمین خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است و پریکدان هم نقطه‌ای برای خوش‌نشینی مدیران استان!!

فرماندار بویراحمد وقتی در خصوص عدم اجرای احکام در سروک سخن به میان آمد چنین گفت که ابتدا بالادست جاده را تخریب کنید که مربوط به ثروتمندان است تا این که پایین دست جاده را ما تخریب کنیم که متعلق به مستضعفان است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه همین مطلب گفت: مطمئن باشید زمین‌هایی که در اختیار مستضعفان در پایین جاده سروک قرار گرفته را نیز یقینا یک ثروتمند و یک آدم متنفذ به آنها فروخته و گرنه آنها از خودشان زمین نداشته‌اند.

حاجی زاده یادآور شد: تعداد ۱۰۰ قطعه زمین از ۲۰ سال پیش برای گردشگری مجوز گرفته و کاری انجام نداده‌اند و کل زمین‌هایی که به بهره برداری رسیده کمتر از ۱۰ عدد است که از این تعداد ۴۰ مورد برای خلع ید رفته و مشمول ماده ۳۳ شده‌اند که باید هر چه زودتر اقدام شود.

وی این نوید را هم داد که در هفته آینده کارگروه امور زیربنایی را داریم و کل زمین‌هایی که در حوزه صنعت و معدن و گردشگری و کشاورزی واگذار شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم چه کاری انجام داده‌اند.

همچنین در این نشست به موضوعی دیگر در خصوص کاداست زمین‌ها اشاره شد، زمان خوب مدیرکل ثبت املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۸۰ املاک دولتی را سند زدیم و ۹۰ درصد املاک دولتی سند خورده‌اند و بقیه هم به دلیل سهل انگاری این کار را انجام نداده‌اند و ۷۵۰ مدرسه هم داریم که تفاهمنامه برای سند دار شدن آنها امضاء شده است.

وی افزود: اما در حوزه کشاورزی متاسفانه در بین ۳۱ استان کشور در ردیف سی و یکم قرار داریم در حالی که در زمینه‌های دیگر از استان‌های اول تا سوم هستیم.

در ادامه راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یگان حفاظتی داریم که برای مقابله با تخلفات اقدام می‌کنند اما معاون استاندار در جواب او گفت: یگان حفاظت دارید و این همه زمین خواری در استان انجام می‌شود!!.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در خصوص زمین برای ساخت مسکن ملی است در حالی مالکین زمین در اختیار دولت قرار نمی‌دهند که اراضی کشاورزی را قطعه‌بندی کرده و به متراژ ۳ میلیون تومان به مردم می‌فروشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president