آوای جنوب

با آغاز سال تحصیلی

اداره اوقاف و امورخیریه گچساران به کمک دانش‌آموزان نیازمندان می آید

بهمنیرئیس اداره اوقاف و امورخیریه گچساران از اجرای طرح مهر تحصیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این شهرستان استقبال خوبی از این طرح نمی‌شود.

آوای جنوب؛

فرزین بهمنی‎آزاد ، با اشاره به آغاز فصل مدرسه و اجرای طرح مهر تحصیلی، اظهار کرد: این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمندان توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان از مهم‌ترین رسالت‌های این سازمان است، افزود: طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف و شناسایی افراد مستحق، تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند امری ضروری و خداپسندانه است.

بهمنی‌آزاد با اشاره به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس، عنوان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه گچساران آمادگی کامل جهت دریافت موقوفات خیرین جهت کمک به دانش‌آموزان مستحق را دارد.

این مقام مسئول از اجرای طرح مهر تحصیلی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون تنها یک موقوفه به نام حاج فریدون کرمی جهت کمک به دانش‌آموزان گچسارانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه خرید البسه دانش‌آموزان نیت موقوفه این خیر در شهرستان است، اذعان کرد: با همکاری و تلاش متولی موقوفه، البسه لازم جهت سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان روستای ماهور باشت خریداری می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران یادآور شد: ارزش ریالی این موقوفه ۳۰ میلیون ریال است.

بهمنی‌آزاد با اشاره به اینکه طرح مهر تحصیلی در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت گسترده اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این شهرستان استقبال خوبی از طرح مهر تحصیلی نمی‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: امید است که با نهادینه‌کردن این امر خیرخواهانه به صورت یک فرهنگ در شهرستان، خیرین گچسارانی را به سمت و سوی این نوع وقف بکشانیم.

بهمنی : توسعه زیرساخت های رفاهی حرم بی بی حکیمه (س) در انتظار اختصاص اعتبار

وی در ادامه درباره کارهای انجام شده در بی بی حکیمه نیز اظهار داشت : توسعه زیرساخت های رفاهی حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در انتظار اختصاص اعتبار است.

بارگاه نورانی این بانوی بزرگوار که سالانه مقصد صدها هزار زایر مشتاق از کشورهای خارجی و سراسر ایران اسلامی از کمترین امکانات رفاهی محروم است.
با توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به تبدیل بقاع متبرکه شاخص به عنوان قطب فرهنگی توجه به تکمیل طرح جامع حرم بی بی حکیمه (س) نیازمند توجه ویژه مسوولان و خیران است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: از اعتبار چهار میلیارد ریالی مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان تنها ۳۰۰ میلیون ریال به حرم بی بی حکیمه (س) اختصاص داده شده است.
فرزین بهمنی با اشاره به در حال ساخت بودن ۱۹ پروژه عمرانی در باقع متبرکه گچساران افزود: اعتبار در نظر گرفته برای بقاع متبرکه این شهرستان ناچیز است.
وی اظهار کرد: برای اتمام کردن پل های اسکان زایر حرم بی بی حکیمه (س) و کاشی کاری و معرق کاری داخل حرم حداقل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران به راه ارتباطی حرم بی بی حکیمه (س) اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به این بقعه متبرکه که سالانه میزبان بیش از یک میلیون نفر زایر است نیازمند همت مضاعف و همکاری دستگاه های اجرایی متولی است.
بهمنی آزاد تصریح کرد: احداث کتابخانه، موزه، زائرسرا و سالن اجتماعات از حداقل نیازهای زایران پرشمار این حرم است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: این زیارتگاه در سال ۱۳۶۶ زیر پوشش اوقاف کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و از آن زمان ارائه خدمات عمرانی آن آغاز شد.
بهمنی آزاد افزود: عملیات طرح جامع احداث بقعه متبرکه بی بی حکیمه (ع) سال ۱۳۷۱ درفضایی به مساحت ۱۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع زیربنا شروع شد.
وی اظهار کرد: احداث ساختمان داخلی صحن به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع در دو طبقه، کاشی کاری و اجرای صحن شامل سنگفرش به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و سه پل به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع از مهمترین بخش های اجرا شده در طرح جامع حرم حضرت بی بی حکیمه (س) است.
وی ساخت شبستان، صحن، رواق ها احداث گنبدی به ارتفاع ۳۰ متر که نیمی از آن در داخل کوه واقع شده را از دیگر بخش های مهم اجرا شده طرح جامع حرم بی بی حکیمه (س) ذکر کرد.
حرم حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در ۸۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president