آوای جنوب

سال سرنوشت برای نمایندگان مجلس یازدهم آغاز شد/ موحد، روشنفکر و حسینی چه چیزی در چنته دارند؟

آوای جنوب

سال جدید با توجه به درپیش بودن انتخابات مجلس دوازدهم برای نمایندگان کهگیلویه‌ و بویراحمد بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و البته چالش‌هایی را نیز در پیش خواهند داشت.

به گزارش آوای جنوب سال هزار و چهارصد و یک به پایان رسید و وارد دومین سال قرن جدید شدیم سالک در ماه پایانی آن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و نمایندگان مجلس یازدهم سال پایانی خود را پشت سرم می‌گذارند.

سال هزار و چهارصد و دو برای نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی از این حیث بسیار حائز اهمیت است که باید آخرین تلاش‌های خود را برای سال پایانی دوره نمایندگی خود انجام دهند و سال بسیار پرمشغله و شلوغی را به‌لحاظ انتخابات در پی خواهند داشت اما ذکر چند نکته در این‌جا لازم است که نمایندگان مجلس به‌خصوص نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد مدنظر داشته باشند.

اولین نکته‌ای که باید مدنظر موحد، روشن‌فکر و حسینی قرار بگیرد این است که پیگیری مطالبات مردمی و خدمت به مردم استان را فدای تبلیغات انتخاباتی نکنند و این‌طور نباشد که از هم‌اکنون به فکر انتخابات اسفندماه باشند و تمرکز خود را از روی سایر مسائل بردارند.

از طرف دیگر در این مدت انتقادات زیادی نسبت‌به عملکرد نمایندگان به‌خصوص در بحث بودجه مطرح‌شده است که ادامه این روند می‌تواند پاشنه آشیل برای انتخابات هزار و چهارصد و دو برای این نمایندگان باشد.

همچنین موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که معمولاً در سال پایانی و منتهی به انتخابات عزل‌ونصب های مدیران برای موفقیت در انتخابات ازسوی برخی نمایندگان مجلس انجام می‌شود که این نیز می‌تواند یک نقطه ضعف باشد؛ عزل‌ونصب هایی که برگرفته از مسائل قومی و طایفه‌ای و جناحی باشد به‌منظور جلب آرای قوم و طایفه موردنظر می‌تواند یکی از مسائلی باشد که مورد توجه مسئولان نظارتی و و نیز قرار بگیرد و این موضوع باید به‌صورت جدی تحت ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

به هر حال این سه نماینده باید همه تمرکز خود را بر روی پیگیری مطالبات مردمی داشته باشند و بهترین قاضی در این خصوص نیز مردم خواهند بود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president