آوای جنوب

آتش سوزی ارتفاعات خامی و نارک گچساران به طور کامل مهار و تحت کنترل است

پایگاه خبری  آوای جنوب،

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی ارتفاعات کوه خامی و نارک گچساران پس از ۶ روز تلاش شبانه روز طاقت فرسا مهار  و تحت کنترل است.

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: آتش سوزی ارتفاعات کوه نارک و خامی  اکنون مهار و تحت کنترل است.

وی  ادامه داد:  از ساعت ۲۳ شب پنج شنبه آتش سوزی  در ارتفاعات نارک آغاز شد که در همان ساعات اولیه تعدادی از نیروهای امدادی در محل حادثه حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:  صعب العبور بودن منطقه و گرمای شدید و وزش باد موجب شد که آتش سوزی در ارتفاعات نارک گسترش و به منطقه حفاظت شده کوه خامی سرایت کند.

 

وی  عنوان کرد: نیروها ی امدادی برای  مهار آتش  توسط  بالگردها به منطقه اعزام  که در روز گذشته  ۲۰ سورتی پرواز  که در مجموع ۲۵۰ نفر  برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی و نارک به ارتفاعات اعزام شدند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این مدت چند بار آتش در ارتفاعات مهار شد،  ابراز کرد: متاسفانه وزش باد، گرمای شدید  موجب شد که در عصر روز گذشته آتش مجددا شعله ور شود که امروز  با اعزام نیروها به ارتفاعات آتش  مهار و اکنون کنترل شده است.

محمدی اذعان کرد: در حال حاضر تعدادی از نیروهای امدادی  در حال پایش منطقه هستند.

وی بیان کرد:به دلیل شرایط خاص منطقه بالگردهای آب پاش اثرگذاری چندانی بر اطفای حریق  ندارد اما اعزام نیرو با بالگرد کمک زیادی به اطفای حریق کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  امروز ۲۵۰ نفر از نیروهای محلی و امدادگران ستاد مدیریت بحران،دستگاه های اجرایی مختلف  برای مهار آتش سوزی های  ارتفاعات نارک و خامی  مشارکت داشتند.

وی  با اشاره به اینکه وسعت  آتش سوزی ‌ها در ارتفاعات کوه خامی و نارک مشخص نیست و پس از بررسی کارشناسان خسارت وارد شد مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ۹۰درصد علت این گونه آتش سوزی عوامل انسانی است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president