آوای جنوب

بوی ماه مهر با جیب خالی کارگران سدچم‌شیر گچساران

پرداخت نشدن ۱۱ ماه حقوق کارگران سدچم‌شیر،گچساران آغاز سال تحصیلی را به کام خانواده‌های کارگران این سد تلخ کرده است

آوای جنوب
پرداخت نشدن ۱۱ ماه حقوق کارگران سدچم‌شیر،گچساران آغاز سال تحصیلی را به کام خانواده‌های کارگران این سد تلخ کرده است.

بوی ماه مهر با جیب خالی کارگران سدچم‌شیر گچساران
به گزارش آوای جنوب از گچساران، یک روز تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی نمانده است و این روزها با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانه بوی آغاز یک سال تحصیلی جدید و بهار تعلیم و تربیت به مشام می‌رسد.

در این ایام رونق خرید در فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش و لوازم التحریر بیش‌تر از سایر فروشگاه‌ها است چرا که والدین برای تهیه این اقلام راهی بازار می‌شوند تا بتوانند مایحتاج و اقلام مورد نیاز فرزندان خود را مهیا کنند.

هر چند این روزها بازار خرید نوشت‌افزار گرم شده اما گرانی، نوسانات قیمت و التهاب بازار، ضمن اینکه قدرت خرید مردم را کاهش داده، روزهای پرتنشی را برای والدین رقم زده و شیرینی ایام را به کامشان تلخ کرده است.

امسال افزایش قیمت‌های لوازم التحریر به شدت تحت تأثیر تحریم‌ها و نوسانات ارز قرار گرفته و نسبت به سال گذشته ۳۰ الی ۵۰درصد افزایش قیمت داشته است.

بازگشایی نمایشگاه پاییزه ویژه مدارس هرچند عنوان شده که ملزومات مدارس از جمله لوازم التحریر، کیف و کفش نسبت به قیمت بازار ۱۰ الی ۱۵ درصد پایین‌تر است اما مشاهده می‌شود که در این نمایشگاه اختلاف قیمت چندانی با بازار نداشته و گاها لوازم التحریر بیش از قیمت بازار در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

گرانی اجناس موجب شده از هر نوشت‌افزاری که عبور می‌کنیم متوجه اعتراض والدین به قیمت‌ها و عدم خریداری آنها برای فرزندان خود می‌شویم.

اما آنچه که تاکنون بیان شد کاهش خریداری والدین برای فرزندان خود بوده است.

امروز روی سخن ما با والدینی است که کارگری بیش نیستند و قدرت خریداری لوازم التحریر، پوشاک و کیف و کفش دانش آموزی را ندارند.

امروز باز دوباره خبر از تجمع کارگران سدچم‌شیر در جلوی درب فرمانداری مشاهده شد، هر چند که دیگر تجمع در جلوی درب فرمانداری دردی را دوا نمی‌کند و با وعده‌های پوچ و توخالی این کارگران را با شرمندگی راهی خانه می‌کنند.

امروز پدارنی در جلوی درب فرمانداری مشاهده شد که برای گرفتن حق پایمال شده خود سرگردان بوده‌اند، پدرانی که تاکنون نتوانستند حتی دفتری برای فرزندان خود تهیه کنند و با شرمندگی روزها را سپری می‌کنند.

گفتنی است، کارگران سد چم‌شیر گچساران برای چندمین بار اعتراض خود را نشان دادند این کارگران قریب به ۱۱ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و خواستار احقاق حق پایمال شده خود هستند.

یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ۱۱ ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ام، بچه شیرخواره و محصل در خانه دارم و حالا که با آغاز سال تحصیلی تاکنون نتوانسته‌ام خرید را انجام بدهم.

وی ادامه داد: دیگر صبر ما کارگران به پایان رسیده و جلوی خانواده‌هایمان شرمنده شده‌ایم نه پای رفتن به خانه داریم و نه دیگر می‌توانیم کاری به پیش ببریم.

به گزارش آوای جنوب، می‌طلبد مسوولان شهرستان گچساران در راس نماینده، فرماندار و امام جمعه فکری به حال این کارگران کنند چرا که با این گرانی اجناس و نداشتن قدرت خرید کام ماه مهر و آغاز سال تحصیلی را برای دانش آموزان و والدین تلخ کرده است.

گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president