آوای جنوب

آغاز صدور روادید اربعین/ صدور روادید طی ۲۴ساعت

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اعلام خبر آغاز رسمی صدور روادید اربعین گفت: روادید کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند ۲۴ساعته آماده خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اعلام خبر آغاز رسمی صدور روادید اربعین گفت: روادید کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند ۲۴ساعته آماده خواهد شد.

آغاز صدور روادید اربعین/ صدور روادید طی 24 ساعت

به گزارش آوای جنوب به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ نصیر عبدالمحسن که به‌تازگی به‌عنوان کاردار دولت بغداد در ایران معرفی شده است، برای بررسی و اعلام آخرین برنامه‌های دولت عراق در خصوص صدور روادید اربعین با دبیر ستاد مرکزی اربعین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نصیر عبدالمحسن با بیان اینکه “هدف ما تسهیل امور زائران است” گفت: حدود ۲۵ نیروی پشتیبانی در سفارت و تعداد ۱۴۰ نفر نیرو نیز در دفاتر موقت مستقر شده‌اند تا روند صدور روادید را سریع‌تر و آسان‌تر کنند.

وی افزود: براساس آمار از دفاتر بیست‌گانه و چهار کنسولگری فعال، در حدود ۴۵هزار پاسپورت ثبت‌نام شده است که به‌زودی روادید آنها آماده خواهد شد.

کاردار جدید سفارت عراق اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از هرگونه وقفه در کار، تمام دفاتر صدور روادید به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

نصیر عبدالمحسن ضمن اشاره به وقفه ایجادشده در صدور روادید گفت: تا ساعات آینده روند صدور روادید آغاز خواهد شد و از فردا روادید ثبت‌نام کنندگان آماده تحویل خواهند بود.

وی درخصوص اتباع خارجی حاضر در ایران، تصریح کرد: همانند سال گذشته برای عراقی‌های مقیم ایران روادید صادر خواهد شد و همچنین افغانستانی‌های مقیم ایران هم براساس سازوکارهای مورد توافق و در چارچوب توافقات انجام‌شده با ایران روادید حضور در مراسم اربعین را دریافت خواهند کرد.

در ادامه این نشست شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین ضمن ابراز خشنودی از حضور نصیر عبدالمحسن در این سمت گفت: با توجه به سابقه فعالیت و مسئولیت‌های شما در ایران و با این میزان از تجربه به‌خوبی مسائل را می‌توان حل کرد.

وی ضمن تشکر از حضور به‌موقع دفاتر موقت و نیروهای پشتیبانی اظهار کرد: این گروه کمال همکاری را با سازمان حج و زیارت داشته‌اند.

حیدری تأکید کرد: سفیر عراق روز سه‌شنبه گذشته تهران را ترک کرده است و به همین دلیل نیاز به مسئولی بود که دستور صدور روادید را به دفاتر و کنسولگری صادر کند که خوشبختانه با حضور کاردار جدید این کشور امروز این دستور به مسئولان دفاتر و کنسولگری‌ها صادر شد و روند صدور روادید از امروز عصر به‌طور رسمی آغاز خواهد شد که ان‌شاءالله ظرف مدت ۲۴ ساعت روادید افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، آماده خواهد شد.

گفتنی است با پایان مأموریت راجح الموسوی سفیر عراق در تهران، وی روز سه‌شنبه گذشته تهران را ترک کرد و نصیر عبدالمحسن به‌عنوان کاردار جدید بغداد در تهران منصوب شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president