آوای جنوب

مدیرعامل ترابری مناطق نفت خیز جنوب: ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب با ۳ هزار دستگاه انواع ماشین آلات در خط مقدم تولید

آیین بزرگداشت روز ملی حمل و نقل در مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد

آوای جنوب

آیین بزرگداشت روز ملی حمل و نقل در مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد

در این آیین، جمعی از مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع، فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان و جمع زیادی از مسئولان و کارکنان تربرای مناطق نفت خیز جنوب نفت حضور داشتند.

در ابتدای این آیین پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، پیام بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب قرائت شد؛ مهندس عالی پور در این پیام، ترابری را از ارکان اصلی تولید برشمرد که از آغاز پیدایش صنعت نفت تا کنون تضمین کننده برنامه های تولید بوده است.

وی تاکید کرد:​ مجموعه ترابری مناطق نفت خیز جنوب در کنترل حوادث صنعت نفت مانند فوران چاه ها، نشت نفت و آتش سوزی خطوط لوله و تاسیسات خدمات کم نظیر ارائه داده و حضور این مجموعه تاثیرگذار در خط مقدم عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید یادآور روزهای حماسی دفاع مقدس و شایسته همه گونه تحسین و تقدیر است.

عالی پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت نفت به ویژه شهدای گرانقدر ترابری و ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل، از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدیران و کارکنان مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در جهت تحقق برنامه های این شرکت تقدیر و تشکر کرد.

ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب با ۳ هزار دستگاه انواع ماشین آلات در خط مقدم تولید

مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفت خیز جنوب با در اختیار داشتن ۳ هزار دستگاه ماشین آلات عمومی و اختصاصی و ۳ هزار نیروی انسانی در خط مقدم تولید قرار دارد.

 مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در آیین گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با اعلام این مطلب اظهار داشت: مجموعه ترابری ابزار و یاری رسان تولید است که در همه عملیات ها حاضر بوده و نمونه آن هم اکنون در عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید مشاهده می شود که به صورت جهادی در حال انجام است.

مراد کمالی افزود: مجموعه کارکنان و ماشین آلات این مدیریت در عملیات آماده سازی مهار چاه مانند احداث موقعیت دو حلقه چاه امدادی، جاده های دسترسی و استخر ذخیره آب در کنار مدیریت مهندسی و ساختمان تلاش شبانه روزی داشته و در عملیات مهار از سطح نیز در خط مقدم عملیات هستند.

وی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان ترابری، اظهار داشت: این مراسم به پاس زحمات مجموعه حمل و نقل در حوزه ستادی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های بهره برداری تابع برگزار شد.

کمالی با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران ترابری تصریح کرد: نام پر افتخار مناطق نفت خیز جنوب مرهون ایثارگری شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

 در این آیین مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: ۲۶ آذر ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۲ مبنی بر اعزام کامیون ها به بنادر جنوب کشور و تأمین مایحتاج عمومی مردم در دوران دفاع مقدس است که بزرگداشت چنین روزی نشانه تجدید بیعت با آرمان های امام(ره) است.

سید عبدالله موسوی گفت:​ ترابری از زمان اکتشاف صنعت نفت با این صنعت همراه بوده و در طول این مدت متناسب با بخش های دیگر پیشرفت کرده و امروز بخشی از زنجیره تولید محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم نوسازی و بروزرسانی ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب، افزایش سطح آموزش و افزایش ضریب ایمنی را در مجموعه ترابری مورد تاکید قرار داد.

موسوی همچنین با اشاره به طرح های توسعه ای مناطق نفت خیز جنوب گفت:​ با مصوبه ای که شورای اقتصاد خواهد داشت، برای توسعه ۲۷ مخزن مناطق نفت خیز جنوب ۴٫۳ میلیارد دلار اعتبار اختصاص می یابد که صرف اجرای پروژه های حفظ و نگهداشت تولید می شود.

وی تصریح کرد:​ هدف از اجرای این پروژه ها جبران کاهش طبیعی تولید و افزایش ظرفیت تولید به میزان ۳۴۱ هزار بشکه در روز است که بر مبنای روش های قراردادی جدید مانند EPCF شکل می گیرند.

در این آیین مدیر عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان ترابری، اظهار داشت:​ این مراسم به پاس زحمات مجموعه حمل و نقل در حوزه ستادی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های بهره برداری تابع برگزار شد.

مراد کمالی گفت: مجموعه ترابری ابزار و یاری رسان تولید است که در همه عملیات ها حاضر بوده و نمونه آن هم اکنون در عملیات مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید مشاهده می شود که به صورت جهادی در حال انجام است.

وی افزود:​ مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید مناطق نفت خیز جنوب ۳ هزار دستگاه ماشین آلات عمومی و اختصاصی و ۳ هزار نیروی انسانی در اختیار دارد که در عرصه‌های مختلف تولید و عملیات کنترل حوادث نقش بارز خود را به اثبات رسانده است.

کمالی با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران ترابری تصریح کرد:​ نام پر افتخار مناطق نفت خیز جنوب مرهون ایثارگری شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

در این مراسم معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز ضمن گرامیداشت روز ملی حمل و نقل، به تشریح وضعیت حمل و نقل در کشور و استان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آمارها خسارت تصادف در جاده های کشور ۱۰۰ برابر بیشتر از متوسط جهانی است که بیشترین عامل آن نیز خطای انسانی اعلام شده و این مسئله ضرورت توجه به فرهنگ ترافیکی را اجتناب ناپذیر می سازد.

فرامند هاشمی زاده با ارائه آماری از وضعیت پایانه های مسافری و کالا و حجم تردد در جاده ها، خطوط ریلی و هوایی استان خوزستان گفت:​ طرح های مهمی برای توسعه شبکه حمل و نقل در استان خوزستان تعریف شده که برخی از آنها در حال اجراست و برخی دیگر با جذب سرمایه گذار اجرایی خواهند شد.

وی افزود: از جمله این طرح ها در بخش ریلی احداث خط آهن اهواز-ایذه-اصفهان و دو خطه کردن مسیر اهواز-اندیمشک، اهواز-خرمشهر و اهواز-بندرامام است و در بخش جاده سازی نیز ۴ خطه کردن محور اهواز-هفتکل-باغملک-ایذه، احداث محور چذابه به شیراز و شلمچه به بندرعباس در دست اقدام است.

در پایان این آیین از برگزیدگان عرصه ترابری مناطق نفت خیز جنوب با اهدای لوح یادبود، تجلیل شد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president