آوای جنوب

رئیس دامپزشکی گچساران:

موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گچساران گزارش نشده است

رئیس دامپزشکی گچساران گفت: هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

امید افشاری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تاکنون با بررسی و گزارش‌هایی که انجام شده با مورد مشکوکی در گچساران برخورد نکرده‌ایم.

آوای جنوب

رئیس دامپزشکی گچساران ادامه داد: کارکنان دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی دام و مرغ این شهرستان را نیز کنترل می‌کنند.

وی با بیان اینکه گزارشی از بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کهگیلویه گزارش شده، افزود: این گزارش بیماری آنفولانزای حاد پرندگان که اعلام شده مربوط به منطقه بن زرد است و تاکنون از این بیماری در شهرستان گچساران مشاهده نشده است.

رئیس دامپزشکی گچساران تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی این شهرستان از مدت‌ها قبل به صورت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

افشاری‌نژاد با توصیه به شهروندان گچسارانی گفت: خانواده‌ها از خرید هرگونه مرغ زنده به طور جد خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ای در خانه پرندگان و مرغ زنده نگهداری می‌کنند و دارای فرزند خردسال هستند این طیور را معدوم کنند.

رئیس دامپزشکی گچساران با توصیه به رعایت نکات بهداشتی بیان کرد: خانواده‌ها با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه آمادگی هرگونه تماس و گزارشی از سوی شهروندان گچسارانی را داریم بیان کرد: شهروندان هرگونه تلفات غیر عادی مرغ و پرندگان را به دامپزشکی این شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. روزخوش گفت:

    سلام دکتر خداقوت…درود بر دکتز افشاری
    برای آلودگی محیطی مر غداران محله ای ..مخصوصا منازل کنار فضای سبز که علاوه بر آلودگی محیطی.. فضاهای سبز را هم تخریب ونابوددمی کنند فکری کنید

  2. روزخوش گفت:

    سلام دکتر خداقوت…درود بر دکتز افشاری
    برای آلودگی محیطی مر غداران محله ای ..مخصوصا منازل کنار فضای سبز که علاوه بر آلودگی محیطی.. فضاهای سبز را هم تخریب ونابوددمی کنند فکری کنید….

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president