آوای جنوب

لحظه‌شماری نفتی‌های گچساران برای شکست تراکتورسازی تبریز/ پایانی بر شکست‌ناپذیری تراکتوری‌ها

نفت و گاز گچساران برای شکست تراکتورسازی تبریز لحظه‌شماری می‌کند

نفت و گاز گچساران برای شکست تراکتورسازی تبریز لحظه‌شماری می‌کند.

آوای جنوب/ یادداشت: علی‌مراد کاظم‌پور

اینروزها در استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب بحث داغ محافل ورزشی دیدار تراکتورسازی تبریز ونفت وگاز گچساران در جام حذفی است.

نفت وگاز گچساران در حالی باید میزبان تیم تراکتورسازی تبریز باشد که این تیم در همین هفته در تهران استقلال تهران و علیرضا منصوریان را شکست داده است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که خود را مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر می‌دانند تا اینجای مسابقات امسال بدون شکست به کار خود ادامه داده‌اند.

شکست‌ناپذیری تراکتوری‌ها در ۱۶ بازی اخیرشان در حالی اتفاق افتاده است که آخرین باخت آنها به هفته ۲۷ لیگ پانزدهم آن هم در دیدار خارج از خانه در مقابل سیاه جامگان باز می‌گردد.

امیر قلعه‌نویی برای به اثبات رساندن خود نگاهش را معطوف به جام حذفی و لیگ برتر کرده است.

فوتبال فیزیکی او با بازیکنانش چیزی است که تا اینجای مسابقات از تراکتورسازی دیده‌ایم و خصوصیات تیم‌های او این چنین است و شاید همین خصوصیت تیم قلعه‌نویی موجب شود چمن ورزشگاه نفت برای او زیاد در نتیجه بازی تاثیر‌گذار نباشد.

چیزی که داریوش یزدی باید در نیم فصل دوم با جذب و استفاده از بازیکنان فیزیکی مشکل تیم خود را در چمن‌های ایران حل کند.

اما نفتی‌های گچساران نیز ساده و اتفاقی به اینجای کار نرسیده‌اند و نفت وگاز گچساران با حذف تیم‌های لیگ برتری به این مرحله رسیده است.

شکست استقلال خوزستان و حذف این تیم که قهرمانی لیگ برتر را یدک می‌کشید در حالی توسط تیم گچسارانی اتفاق افتاد که نفت در دقیقه ۵۸ به پیروزی رسید و استقلال تا پایان بازی نتوانست در اهواز دروازه نفت را باز کند.

شاید آن روز عده‌ای شکست استقلال خوزستان را به دلیل شرایط موجود این تیم و مشکلات مالی عنوان می‌کردند اما نفتی‌ها برای اینکه ثابت کنند پیروزی در مقابل استقلال خوزستان اتفاقی نبود در ادامه جام حذفی فولاد خوزستان با نعیم سعداوی را نیز از گردونه مسابقات در اهواز حذف کردند.

شاید به تعبیری دیگر بتوان گفت، نفت گچساران پرسپولیس تهران را نیز در این جام حذف کرده است.

شکست پرسپولیس در مقابل قشقایی شیراز در حالی رقم خورد که شاگردان داریوش یزدی در هفته بعد در لیگ دسته دوم قشقایی شیراز را در همان ورزشگاه شکست دادند.

نفت گچساران در این مرحله تنها نماینده گچساران نیست بلکه با حذف تیم‌هایی مانند استقلال اهواز، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان از جام حذفی نفتی‌های گچساران تنها نماینده جنوب کشور در این مرحله هستند و از این رو این دیدار از حساسیت بسیاری برخوردار است.

نفت گچساران میزبان تیمی است که نامش تراکتورسازی تبریز است و امیر قلعه‌نویی برروی نیمکت آن می‌نشیند و شانزده مسابقه قبلی خود را بدون شکست بوده اند و شاید بتوان گفت، این روزها قلعه‌نویی دچار استرسی باشد که هر لحظه امکان دارد در گرداب گچساران غرق شوند و نفت گچساران بتواند مانند سیاه جامگان آنها را شکست دهد تا نفت تیمی باشد که شکست ناپذیری تراکتورسازی پایان دهد.

اما نفت با مربی باهوشی که دارد می‌تواند از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند تا دروازه تراکتورسازی تبریز را در گچساران باز کنند.

شاید با نگاهی به آمارها دروازه‌بان تراکتورسازی تبریز با ثبت ۷ کلین شیت رکورددار است اما از آن سو باید توجه کرد که همین دروازه‌بان در مقابل استقلال تهران مقصر اصلی گل خوردن تراکتورسازی از استقلال بود و از این رو مهاجمین تکنیکی نفت نیم نگاهی باید به اشتباهات این دروازه‌بان داشته باشند.

تراکتور سازی نقاط ضعف فراوانی دارد که یزدی می‌تواند از این نقاط ضعف به سود تیم خود استفاده کند.

اما از سوی دیگر نفتی‌‌های تکنیکی هوادارانی دارند که روز بازی کار را برای تیم تراکتورسازی و قلعه‌نویی با تشویق‌های بی‌امانشان در طول مسابقه سخت خواهند کرد.

نفت گچساران با سرمربی بادانش، کاربلد و شطرنج باز خود که با مهره‌هایش شطرنج بازی می‌کند تنها به پیروزی در این بازی می‌اندیشد تا توانایی‌های خود را به فوتبال کشور نشان دهد.

یزدی مربی با دانش و تحصیل کرده‌ای است که این روزها هم پای بازیکنانش در تمرین می‌دود و تیمش با روحیه کامل، اعتماد به نفس بالا آماده شکست تراکتورسازی است و برای پیروزی در مقابل تراکتورسازی تبریز لحظه شماری می‌کند.

یادداشت: علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president