آوای جنوب

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد:

آغاز طرح خرید کتاب تابستانه از ۱۶ تیر ماه در کهگیلویه و بویراحمد

خردمندمعاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی استان گفت: طرح تابستانه کتاب در بازه زمانی یک ماهه از ۱۶ تیر تا ۱۵ مرداد سال جاری در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شود. موسسه خانه کتاب به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز تابستان، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

آوای جنوب؛

به گفته خردمند در طرح «تابستانه کتاب» کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام در سایت خانه کتاب (ketab.ir) و تایید، می‌توانند کتاب‌هایی که با شرایط تعیین شده در این طرح، مطابقت داشته باشند با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران بفروشند. در طرح «تابستانه کتاب» کتاب‌های عمومی از ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

کتاب‌های کمک درسی، کمک آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب نباشند، مشمول تخفیف نمی‌شوند.

همچنین سقف تخفیف برای هر کتابفروشی در مرحلۀ اول تا ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال است و میزان فروش کتاب‌های کودک و نوجوان و عمومی در افزایش این سقف نقش موثری دارد. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال است که خریداران می‌تواند در چند نوبت و از کتابفروشی‌های مختلفی که عضو طرح هستند، تا سقف تعیین شده، کتاب خریداری کنند.

بر اساس این گزارش، کتابفروشی‌های دارای نرم افزار فروش در صورتی که فایل مشخصات مختصر کتاب‌های موجود خود را با فرمت اکسل به پیوست ارسال کنند، سقف خرید آنها تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. از این اطلاعات به منظور سرعت بخشیدن به پردازش اطلاعات به هنگام فروش استفاده می‌شود.

کتابفروشی‌ها برای شرکت در این طرح باید به رایانه و اینترنت مجهر باشند و کتاب‌هایی که فروخته می‌شوند باید در سایت خانه کتاب (ketab.ir) ثبت شوند. از این رو، ثبت مشخصات کتاب‌های فروخته شده حتماً باید آنلاین و همزمان با فروش و یا حداکثر تا پایان ساعت ۲۲ همان روز صورت بگیرد چرا که ثبت کتاب در خارج از زمان خرید، موجب مسدود شدن درگاه کتابفروشی خواهد شد.

در استان کهگیلویه و بویراحمد سه کتابفروشی در یاسوج واجد شرایط در این طرح هستند.

۱- خانه کتاب واقع در خیابان پزشک یاسوج

۲- شهر کتاب واقع در خیابان شهداء ۱ یاسوج

۳- پاتوق کتاب واقع در خیابان پزشک. پایین تر از کفش ملی یاسوج

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president