آوای جنوب

مسکن مهر را کجا می توان ساخت؟ یادداشتی از مصطفی نمازیان

مسکن مهر را کجا میتوان ساخت؟ حتما دوستان بارها این جمله را از آقایان روحانی و آخوندی شنیده اند که: رفته اند در بیابانها برای مردم مسکن ساخته اند. و این جمله دستاویزی برای تخریب مسکن مهر شده است. نکته ای را باید همه هموطنان بدانند که جانمایی و فاز صفر شهر پرند در دوران …

نمازیانمسکن مهر را کجا میتوان ساخت؟

آوای جنوب؛
حتما دوستان بارها این جمله را از آقایان روحانی و آخوندی شنیده اند که: رفته اند در بیابانها برای مردم مسکن ساخته اند. و این جمله دستاویزی برای تخریب مسکن مهر شده است. نکته ای را باید همه هموطنان بدانند که جانمایی و فاز صفر شهر پرند در دوران خاتمی انجام شد و شاید آن موقع پرند بیابان نبوده!!و احتمالا با آمدن احمدی نژاد اونجا رو تبدیل به بیابان کردن والا قبلا اونجا شبیه جنگلهای شمال سرسبز بود!. ضمن اینکه بهتر است این عزیزان بدانند اکثر شهرهای ایران ابتدا یک بیابان خالی از سکنه بودند که بمرور در آنجا ساخت و ساز شد تا در طول تاریخ به اینجا رسید. یعنی شما میتوانید کرمان، اصفهان و… را بیابانهایی تصور کنید که بمرور به این وضعیت درآمدند. ضمن اینکه تا جایی که عقل و فکر ما میرسد؛ در دریا، کوهستان، وسط جنگل نمیتوان خانه ساخت، البته یکسری مجوزهای ساخت ویلاهای شخصی در دماوند، جنگلهای شمال، حاشیه سد لتیان، کنار دریای خزر و… از قبل برای عده ای از دوستان صادر شده!!! ولی بهرحال امکان ساخت انبوه مسکن در این مناطق امکانپذیر نیست.

* دولت آقای روحانی، هاشمی و خاتمی توضیح دهند اگر مسکن مهر فاجعه است، طرح پیشنهادی شما چه بوده و هست؟ زیر سوال بردن طرح و فکر دیگران بدون اراءه راهکار جایگزین؛ یک عمل عوامانه و کوته فکرانه است و هر کسی توانایی انجام آن را دارد.

* نوعی از مسکن مهر وجود دارد که در مناطق خاص و برای افراد خاص ساخته شده و چون استفاده آن مختص به ایام تابستان بوده و با آغاز ماه مهر ساکنانش به تهران برمیگردند؛ به آن مسکن مهر میگویند!

* نوعی دیگر از مسکن وجود دارد که چون مهریه همسر برخی منتقدان مسکن مهر است؛ به آن مسکن مهریه میگفتند که در گذر زمان جهت تلفظ راحت به « مسکن مهر» تغییر یافت.

* اصلا ما تف سربالا شوما آبشار نیاگارا ما پت و مت شوما ایکیوسان ما زاغه نشین شوما زعفرانیه؛ ولی تورو خدا یا زودتر جای مسکن مهر یه طرح بدید و برای ما که نمیتونیم اقساط وام۱۷۰ میلیونی مسکن رو پرداخت کنیم یه خونه ارزون قیمت هرجای ایران دوست داشتید بسازید یا هم دست از سر مسکن مهر ما بردارید و قول بدید چند سال بعد که قیمت این خونه ها بالا رفت بنگاههای املاک و نقدینگیتون رو نیارید تو پرند و پردیس بازی کنید و سود ببرید. مثل جریان تاسیس صرافی توسط حسین فریدون در سال۹۰و۹۱ که بقول خودشون اوج تحریم بود و اصلا هم کاسب تحریم نبودن!!

مصطفی نمازیان

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president