آوای جنوب

سفر استاندار به گچساران/از تقدیر رئیس جمهور از عملکرد ستادمقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تا تقدیر استاندار از هیئت های مذهبی گچساران

آوای جنوب 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز گذشته رئیس جمهور در نشست بررسی عملکرد استان ها در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا برگزار کرد که در این نشست از دانشگاه های علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر رئیس جمهور از عملکرد ستادمقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حسین کلانتری ظهر امروز در نشست شورای سلامت دو شهرستان گچساران و باشت که در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) اظهار کرد: خوشحالم که امروز توفیقی شد و در خدمت شما هستیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: هم اکنون شرایط تغییر نکرده است اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توان این ویروس را از بین برد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از اعضای شورای تامین ۲شهرستان گچساران و باشت  در برگزاری انتخابات سالم گفت:  درایت ، صداقت و بی طرفی  مسوولان کمک کرد تا یک انتخابات سالم و بی طرفانه برگزار شود.

کلانتری افزود: بعد از انتخابات موضوع ویروس کرونا پیش آمد که دنیا را فرا گرفته و کشور ما در این موضوع مستثنی نبوده است.

وی  با اشاره به اینکه این ویروس در۳۰ بهمن ماه به کشور وارد شد که ما در روز ۱۳ بهمن ماه سال گذشته  جلسه ای به منظور جلوگیری از ورود این ویروس  در استانداری برگزار شد، اذعان کرد: در این جلسات مقرر شد که نیازهای اولیه تامین شود و خط تولیدی کارخانه سینره را از آرایشی به بهداشتی تغییرداده شد تا ژل مورد نظر ضدعفونی تامین شود.

کلانتری ادامه داد: در وهله دوم نیاز مبرم به ماسک بهداشتی بود که در این زمینه سپاه، نیروهای بسیجی، جهادگران و نیروهای مردمی پای کار آمدند تا این نیازها تامین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه متاسفانه ارتباط افراد ناقل در استان موجب شد تا این ویروس وارد استان ما شود، تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی استان حداقل دوبرابر میانگین کشوری تست گرفته است.
وی عنوان کرد: تا کنون  بیش از ۳هزار تست  مشکوک به کرونا گرفته شده و تنها ۱۹۰ نفر تست آنها مثبت اعلام شده است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ابراز کرد: روز گذشته رئیس جمهور  در نشستی  بررسی عملکرد استان ها در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا  برگزار کرد که در این نشست  از دانشگاه های علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد.

کلانتری با اشاره به اینکه کنترل مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستان‌ها کار آسانی بوده است، گفت: این استان دارای ۵۸ معبر عبور و مرور است که با همکاری نیروی انتظامی، سپاه کنترل شد.

وی با تقدیر و تشکر از مردم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا عنوان کرد:  در حال حاضر تعداد بیماران شناسایی شده در شهرستان چرام از میانگین استان بالاتر است و نزدیک به میانگین کشوری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: بیماران کووید_۱۹  باید خود و خانواده آن‌ها از بیماری  اطلاع داشته باشد و اگر این بیماران در قرنطینه خانگی نمادند بایستی به قرنطینه دانشگاه علوم پزشکی بروند و اگر بیمار حاضر به قرنطینه نشد با حکم دادستانی این فرد قرنطینه شود.

کلانتریبا بیان اینکه کرونا ویروس بایستی از سوی رسانه ها، تریبون ها  اطلاع رسانی و کنترل شود، بیان کرد:استان ما سربلند است  چرا که کمترین تلفات بر اثر ویروس کرونا داشته است.

وی با تقدیر و تشکر  از اصناف و بازاریان که با تعطیلی مغازه‌ها خود قدمی در جلوگیری از شیوع این ویروس برداشته‌اند، گفت: برای کنترل بیماری کووید_۱۹ سپاه و بسیج کامل در صحنه حضور دارند.

کلانتری با اشاره به اینکه به نسبت دیگر استان ها  وضعیت استان در  جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بهتر است، عنوان کرد: اگر همکاری مردم و قرنطینه خوب شکل بگیرد  و نظارت فرمانداران و فاصله گذاری هوشمند به درستی اجرا شود ما می توانیم کرونا را شکست دهیم.

 وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند خاطرنشان کرد: در فاصله گذاری هوشمند بازگشایی اصناف با تجمع کمتر فعالیت خود را آغاز می کنند و لیست اصناف کم خطر آن هم با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت خود را آغاز می کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه از فعالیت‌های هیات های مذهبی  تقدیر و تشکرد و افزود:  در این مدت هیات مذهبی کمک کار مسوولان بوده و پای کار آمدند که قابل تقدیر است.

 کلانتری ادامه داد: در این مدت هیئت‌های مذهبی از توزیع ماسک  و گندزدایی معابر و مکان‌های پرتردد تا توزیع مواد غذایی به خانواده های نیازمند همکاری و فعالیت خوبی داشتند.

۸۰درصد تخت های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد در بخش آی. سی یو خالی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در سراسر استان داریم که از این تعداد ۱۱۸ تحت بیمارستانی آی.سی.یو فعال داریم و ۱۸ تخت بیماری آی.سی.یو در حال تجهیز و راه اندازی داریم، گفت: هم اکنون ۸۰درصد تخت های بیمارستانی در بخش آی. سی یو خالی است.

80درصد تخت های بیمارستانی  کهگیلویه و بویراحمد در بخش آی. سی یو خالی است

همچنین حسین کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  از افتتاح فاز اول آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در استان خبر داد.

 وی با بیان اینکه اعتبارات این آزمایشگاه از منابع اعتبارات ملی بوده است، گفت:  فردا فاز  اول آزمایشگاه ویروسشناسی کرونا با نمونه گیری  ۵۰ نمونه شروع به کار می‌شود.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جواب این ۵۰ آزمایش برای آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ارسال می‌شود و امیدواریم در صورت تاییداین آزمایشگاه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

 کلانتری در ادامه به تخته ای بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی  در سراسر استان  داریم که از این تعداد ۱۱۸ تحت بیمارستانی آی.سی.یو فعال داریم  و ۱۸ تخت بیماری آی.سی.یو در حال تجهیز و راه اندازی داریم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزوده شدن تخت های بیمارستانی در بخش آی. سی . یو گفت: اعتبارات این تخت های بیمارستانی از ردیف اعتبارات ملی  و وزارت بهداشت بوده است.

 کلانتری ادامه داد: آنچه که تاکنون اعتبارات از سوی وزارت بهداشت امده است بر اساس نیاز شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در زمینه تختهای بیمارستانی نداریم، افزود: هم اکنون ۸۰درصد تخت های بیمارستانی در بخش آی. سی یو خالی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president