آوای جنوب

چشم طَمَع سهم خواهان و سودجویان به جایگاه استانداری دولت سیزدهم/کهگیلویه و بویراحمد را نجات دهید آقای رئیسی!

آوای جنوب

کهگیلویه و بویراحمد در ادوار مختلف چوب سهم خواهی سودجویان اصلاح طلب و اصولگرا از دولت های مختلف را خورده است و مردم استان این بار از رئیس جمهور منتخب درخواست دارند که اجازه ندهند باز هم منافع ان ها قربانی سهم خواهی گروه های سیاسی شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی آوای جنوب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با پیروزی ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب به پایان رسید و کمتر از یک ماه دیگر کار خود را در ساختمان پاستور آغاز خواهد کرد.

اولین چالشی که دولت رئیسی با آن مواجه خواهد بود انتخاب کابینه و به‌تبع آن انتخاب مدیران سطوح پایین‌تر مانند استانداران است؛ موضوعی که از مدت‌ها پیش و پس از پیروزی رئیسی در انتخابات نقل محافل شد و گمانه‌زنی‌های فراوانی را در فضای رسانه‌ای کشور به دنبال داشته است و اعضای ستادهای انتخاباتی وی در سراسر کشور همچون دوره‌های مختلف به دنبال رسیدن به جایگاهی مناسب برای خود هستند.

تعدد ستادهای انتخاباتی رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در این استان وجود دارد، هرچند که گفته می‌شود این ستادها مردمی و خودجوش بودند اما به‌هرحال ممکن است اعضای این ستادها چشم طمع به کابینه رئیسی داشته باشند اما موضوع مهم‌تر در این استان برخی اختلافات میان بزرگان ستادهای رئیس‌جمهور منتخب بود.

چندی پیش همایش تجلیل از اعضای ستادهای انتخاباتی ابراهیم رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر یاسوج برگزار شد اما عدم حضور مهدی روشنفکر نماینده فعلی بویراحمد، دنا و مار گون در مجلس شورای اسلامی در این نشست و همچنین برخی صحبت‌های مطرح‌شده در آن زمینه‌ساز حاشیه‌های فراوانی در سطح استان شد.

یکی از مهم‌ترین پست‌هایی که قطعاً افراد زیادی برای آن نقشه کشیده‌اند و در حال رایزنی برای تصاحب آن یا معرفی فرد موردنظر خود هستند ، جایگاه استاندار است؛ جایگاهی که می‌تواند سرنوشت بسیاری از تقسیم‌بندی‌ها و انتخاب مدیران سطوح پایین‌تر را رقم بزند و تأثیر مهمی نیز در آینده گروه‌های مختلف سیاسی استان خواهد داشت.

جریان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با سرگروهی ستار هدایت خواه و خلیفه خلقی پور و همچنین جریان ندای وحدت با رهبری مهدی روشنفکر، دو جریانی هستند که به دنبال انتخاب استاندار منتسب به جریان خود هستند تا از این طریق بتوانند سیاست‌های خود را در سطح استان و شهرستان‌های مختلف اجرایی کنند.

یکی از موضوعات نگران‌کننده در این خصوص اختلافات این دو جریان اصولگرایی است و چشم طمعی است که سهم خواهان در کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه‌های مهم مدیریتی دوخته‌اند و مشخص نیست درصورتی‌که استاندار جدید در دولت سیزدهم بومی و یا تمایل به یکی از گروه‌های سیاسی دیگر داشته باشد نخبگان و شایستگان جریان رقیب در اردوگاه اصولگرایی چه جایگاهی خواهند داشت.

کهگیلویه و بویراحمد در ادوار مختلف چوب سهم خواهی سودجویان اصلاح‌طلب و اصولگرا از دولت‌های مختلف را خورده است و مردم استان این بار از رئیس‌جمهور منتخب درخواست دارند که اجازه ندهند بازهم منافع آن‌ها قربانی سهم خواهی گروه‌های سیاسی شود.

سهم خواهی گروه‌های سیاسی ازیک‌طرف و نمایندگان مجلس از سوی دیگر می‌تواند به یک چالش اساسی برای دولت سیزدهم تبدیل شود که استانی با گرایش‌ها قومی و عشیره‌ای چگونه می‌تواند همه این مسائل را در خود هضم کند

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president