آوای جنوب

پایان ماجرای شهرداری دوگنبدان /دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آوای جنوب

نخستین نشست خبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با رسانه ها برگزار شد.

سید علی احمد زاده در گفت و گو با رسانه ها گفت:

خواسته من از ریاست جمهوری پتروشیمی و نیروگاه بود، اشتغال و معیشت مردم برای ما فوریت قابل توجهی دارد.

میدان گازی شهرستان بویراحمد هم دنبال می‌شود، مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت و وزیر نفت اعلام کرد با اتمام مطالعات بهره‌برداری آغاز می‌شود که خودش زمینه اشتغال و توسعه مرکز استان را در بر خواهد داشت.

مرز هوایی تعریف نشده و همین هم موجب کم بودن تعداد پروازها است ، مشکل را مطرح کردیم که باید بررسی شود. اگر پرواز های مناسب و منظم باشد زمینه حضور سرمایه گذاران فراهم میشود.

راه آهن را مطرح کردیم، از یاسوج به بوشهر برود قطعاً ره آورد بهتری برای ما دارد، پیشنهاد ما این بود در همان جلسه هیئت دولت که خط ریلی از لردگان، کهگیلویه، بندر امام و….عبور کند که از این طریق کهگیلویه را توسعه دهیم.

۲۱۷ پروژه که عمدتاً نیمه تمام هستند اگر به سرانجام برسند فوق العاده در تغییر شرایط فعلی استان مؤثر است.

بیکاری در استان بسیار زیاد است و ظرفیت دستگاه های دولتی و خصوصی کم است و همین الان هم مازاد نیرو داریم، ظرفیت ها و پتانسیل های مختلفی در مناطق مختلف استان است، باید منطقی و با برنامه مدون به بهبود شرایط اقدام کرد، با اشتغالزایی خرد میتوان به سرعت از چالش کنونی عبور کرد، تأمین تسهیلات از ما و اشتغال بر اساس استعداد هر منطقه از خود مردم.

فرار سرمایه گذاری نباید باشد ، این نگاه و فرار سرمایه گذاران باید حذف شود، من به رئیس جمهور هم قول دادم شخصاً همه موانعی که سر راه سرمایه گذاران هست را با همکاری مدیران استان برطرف کنم.

پس از پیگیری های نگرانی های سرمایه گذار لبنانی و مشاهده این پیگیری از سوی ما، سرمایه گذار لبنانی به ما گفت کارخانه بزرگ سیمان بزرگتر از کارخانه فعلی احداث می کنم با حدود ۵۰۰ اشتغالزایی، کارخانه گچ و بوکسید در چرام را میتوانم شروع کنم، شرکت ترابری هم مد نظر داریم. خب نتیجه حمایت از سرمایه گذار یعنی همین، توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و بهبود شرایط نتیجه آن خواهد شد.

در خصوص شهرداران با خرد جمعی تصمیم گرفتیم شهرداران مد نظر شورا منصوب شود تا روند خدمات به مردم متوقف نشود.

یاسوج که دو نفر رد صلاحیت شده اند دیوان عدالت نظریه نخست را صادر کرده و تا ۱۰ روز وقت هست اگر هیئت مرکزی نظارت اعتراضی نکند شورا تشکیل و شورای شهر یاسوج کارش را شروع می‌کند.

برای گچساران شهردار انتخاب شده اما سیستم های نظارتی رد کردند و شورا باید مجدد انتخاب شهردار داشته باشد.

وی ادامه داد قرار بر این بود تا نتیجه اعتراض شهردار سابق سرپرست انتخاب شود اما امروز اعلام شده است که شورای شهر باید شهردار جدید انتخاب کند

معیار انتخاب ما نیروهای ارزشی و انقلابی، دست پاک است، دولت را باید قبول داشته باشند اصلا نگفتیم که رأی داده باشند حتماً به این دولت!

اسامی برای بررسی دستگاه های نظارتی دادم افرادی بودند

تلاش کردم از نخبه ها برای معاونت ها استفاده کنم و مقبولیت داشته باشند از نظر توانمندی و علمی

برای انتخاب یک معاون خانم از جامعه ایثارگر پیگیر هستیم

دلیلی ندارد نیروهای ارزشی و تلاشگر را جابجا کنم دولت هم این را از بنده نمیخواهد، مدیرانی که نه حق کسی را خورده‌اند، نه حقوق آنچنانی دارند و تلاش هم می‌کنند باید بمانند.

از نیروهای نخبه گروه سیاسی مخالف هم دنبال انتخاب مدیر هستم.

همه نیروها را بنا دارم درون استانی بچینیم چون معتقدم همه افراد شایسته خوبی داریم مگر اینکه در موردی خاص به توافق نرسیم و یا اینکه بنا داشته باشیم فردی با دید ملی را بخواهیم کنارمان داشته باشیم.

هر فردی را بیاوریم در نهایت منتسب به گروه و منطقه ای هست، از ما ایراد نگیرید به هر حال فضای استان همین است، ابدا دید و انتخاب طایفه ای نخواهم داشت.

پاسخ استاندار در خصوص اقدام فوریتی برای استان و روند تغییرات مدیران و معاونین استانداری:

اشتغال و معیشت دو فوریت من برای کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

از همه نیروهای نخبه حتی مخالف از نظر سیاسی در حال انتخاب افراد شایسته هستیم.

معاونان نیز بر حسب شایسته سالاری انتخاب می‌شوند، معاون زن نیز خواهم داشت که از جامعه ایثارگر خواهد بود

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president