آوای جنوب

پاسخ مدیرکل استان به مدیر شهرستانی/پروژه دیل مشکل اعتبار ندارد

آوای جنوب،

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از توقف عملیات اجرایی بزرگترین تونل منطقه جنوب کشورکه اتصال کریدور شمال به جنوب را به عهده دارد خبر داد و گفت: نشت گاز دلیل اصلی توقف این پروژه عظیم در استان است.

به گزارش پایگاه خبری آوای جنوب از گچساران، عملیات اجرایی بزرگترین تونل منطقه جنوب کشور و اتصال کریدور شمال به جنوب(اصفهان به دریای خلیج فارس و بوشهر) توسط مؤسسه حرا قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) دراسفندماه ۹۶ درگچساران آغاز شد ،پروژه ای که به گفته مسئولان مسیر بویراحمد گرمسیر را نجات خواهد داد و هدیه‌ای از نظام به مردم این منطقه خواهد بود.

در روز های گذشته خبرها حکایت از تعطیلی این پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد داشت تا سعید گندمکار رئیس راه و شهرستازی گچساران عدم تزریق اعتبار به این پروژه را دلیل تعطیلی پروژه احداث تونل دیل عنوان کند.

امروز مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با تایید تعطیل شدن این پروژه گفت: نشت گاز دلیل اصلی تعطیلی پروژه است.

پژمان نیک اقبالی گفت: نشت گاز امکان کار بر روی این پروژه را فراهم نساخته و مسائل فنی دلیل اصلی تعطیل شدن پروژه است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار مطالباتی را دارد ولی این تعطیلی به دلیل فنی است اظهار داشت: تاکنون هیچ کس نتوانسته تضمین کند این نشت گاز خطر آفرین نباشد و راه کار علمی در این رابطه تا کنون بدست نیامده است.

او از ورود مشاورین شرکت نفت بر روی این پروژه گفت و از ارسال نمونه برداری ها به خارج از کشور خبر داد.

نیک اقبالی ابراز داشت : امکان سنجی فنی و علمی این پروژه در حال پیگیری است.

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا کنون هیچ کدام از مشاوران نظر قطعی و صد درصدی برای اجرا و راه اندازی این پروژه را نداده است گفت: مهمترین موضوع مورد بحث در این پروژه نشت گاز است که اگر با هر شرایطی حتی با شرایط گازی به بهره برداری برسد باید این اطمینان داده شود که خطری برایآینده و تردد مردم نداشته باشد.

وی شرکت زیر ساخت را مجری کار دانست وبا تاکید بر اینکه تا کنون بالغ بر ۱۳۰۰ متر حفاری انجام شده است گفت: قرار است مطالبات پیمانکار و مشاور به استان اعلام وبعد از ان به نسبت اعتبارات مسیر مقداری از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

معاون اسبق عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این گفتگو به وضعیت ۲ پروژه مهم زیر گذر مهریان و محور پاتاوه به دهدشت گریزی زد و گفت: این ۲ پروژه با سرعت در حال فعالیت است.

وی با شایعه ارزیابی کردن تعطیل شدن این پروژه های بزرگ عمرانی گفت: با ارزیابی که شب گذشته به همراه کارشناسان فنی از پروژه پاتاوه به دهدشت داشتیم بنظر می رسد زمان تعیین شده یعنی تا پایان مرداد ماه زیر بار ترافیک محلی خواهد رفت.

نیک اقبالی همچنین گفت: پیمانکار پروژه زیر گذر مهریان به شدت در حال فعالیت است و در جبهه های مختلف کار انجام می شود و ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده و روند کار رضایت بخش است.

مدیر کل راه و شهر سازی در پایان اذعان داشت: تملک اراضی کار را به عقب رانده بود که توافقاتی در این رابطه با مالکان انجام و به کار سرعت داده شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president