آوای جنوب

پاسخ اردلان زینل زاده به سید قدرت حسینی/تلاش کرده ای خود را حکیم

آوای جنوب

بامداد امروز مطلبی تحت عنوان :«نامه سید قدرت حسینی به برادرش سید ناصر حسینی نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی» در رسانه ها منتشر شد.

نامه ای که خطاب به سید ناصر حسینی بود اما اشاراتی به سایر چهره های سیاسی شهرستان داشت که البته بنظر می رسد یکی از این چهره ها اردلان زینل زاده نامزد انتخابات های گذشته مجلس ، شهردار سابق دوگنبدان و یکی از مدیر کل های دوران نمایندگی سید قدرت حسینی بوده است.

به گزارش آوای جنوب ، اردلان زینل زاده با انتشار یادداشتی به شرح ذیل در فضای مجازی به نامه سید قدرت الله حسینی پاسخ داد:

امروز مرقومه ای از یکی از سیاسیون این بلاد در فضای مجازی منتشر گردید که کلیت اوضاع و احوال و تحرکات سیاسی گچساران و باشت را اشارت رفته و از دیدگاه اینجانب ، تلاشی بوده تا با ادبیات خاص ، خود را حکیم و فرزانه جلوه داده و مبرا از هر گونه اشتباه و اتهام ، از سویی دیگر شهروندان را مشتی افراد که برخی را به دد و دیو و برخی را فریب خورده و نادان تقسیم کرده که در این بین سهم اینجانب را نیز جمله ای نه چندان محترمانه اکتفا نموده ، جالب اینکه مسیر خود با همراهان و هم پیمانان و حتی همخون خود را نیز به اشارت کلمات سوا نموده تا در صورت تداوم ناکامی‌های سیاسی و عدم التفات مردمی ، جزیره نجاتی باشد و جانپناه از نگاه انتقادی جامعه .از جمله فرمایشات پر مغز اخیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین است که به فرمایش ایشان از حسنات جهاد تبیین جداسازی کج راهه ها و بیراهه هااز راههای پیشرفت و تعالی مادی ملت دانسته و متذکر میشوند اگر به درستی جهاد تبیین انجام نشود دنیا مدارانی که آرزوهای شخصی خود را دنبال میکنند حتی دین را به خدمت میگیرند .ِاینجانب بر خود لازم میدانم جهت تنویر افکار عمومی و حرکت بر ریل جهاد تبیین مطالبی را با محوریت دلایل و ریشه های نارضایتی‌های مردمی به شرح ذیل عنوان نمایم .لحن مقام معظم رهبری و تاکید بر(( تعالی مادی مردم)) در لزوم جداسازی بیراهه ها حکایت از اولویتی است که کلیت نظام باید به آن اهتمام ورزیده و شرایط مالی مردم بهبود یابد ، هم سیاستگذاری مناسب و اصلاح و جراحی در ساختار اقتصادی کلان و هم‌رویکردهای محلی درخور و اجرایی چینش گردد و این مهم نیازمند دانش و تجربه است . البته همه چیز راهمگان دانند و لزومی ندارد وکیل همه چیز را به تفصیل بداند اما لازم است وکلای ما با نقشه راه ، مسیر توسعه و شیوه‌های تعالی مادی دست و پنجه نرم کرده باشند . درست است پاسخ دادن به تماسهای تلفنی موکلین لازم است و البته توان خاص خود را می‌طلبد. اما میتوان گفت پاسخ بی عمل و گفتاردرمانی کج راهه و بیراهه و دردی است که در بعد کلان و خرد جامعه رسوخ کرده و دور باطلی است که مردم بدان گرفتار شده اند . اگر اینجانب جای برخی آقایان بودم قطعا به برادرم و به همه وکلا و هم صنفهای خودم توصیه میکردم دانش خود را ارتقا بخشند و هر ماه ۲ روز تلفن خود را خاموش کنند و فقط یک کتاب از تجارب و شیوههای توفیق کشورهای در حال توسعه و یا شیوههای حکمرانی مطلوب را مطالعه کنن.

موضوعی که اطمینان دارم بالاتر از ۹۰ درصد وکلا نه تنها با آن بیگانه اند بلکه هیچ شناختی از برنامه های توسعه یا طرحهای آمایشی ، کالبدی در ابعاد ملی تا محلی ندارند و اصولا فاقد دانش سیستمی پایدار و توسعه محور میباشند .امروز نگرش و گفتمان انقلابی در قالب بیان کلمات و ظاهری خاص ، نه قابل مصادره است نه قابل تبیین . انتظار عموم مردم از رویکرد انقلابی حل مسائل و مشکلاتی است که نگاههای سیاسی سنتی نتوانسته اند پاسخگوی آن باشند. مردم ضمن پایبندی به تمامی مقدسات ، خواهان تغییر حال خود و تعالی در مادیات و رفاهیات فرزندان خود هستند موضوعی که نه مدل سیاسی سنتی و نه چهره های سیاسی سنتی در اصولگرا و اصلاح طلب هم در بعد ملی و هم در شهرستانهای گچساران و باشت قادر به حصول آن نبوده و نخواهند بود . شاید بهترین خدمتی که برخی بتوانند انجام دهند پایان دادن به فرصت سوزیها و دور باطل و فرصت به افراد و افکار مدرنتر است . اینکه در هر دور مجلس یا دولت پاره ای به نوایی رسند و جایگاهی را به حق یا ناحق جلوس نمایند و دردی از مردم کاسته نشود ناشایسته ترین شیوههای حکمرانی است و اگر بدین سیاق کسی دانسته به عرصه آمده باشد مردم را سرکار نهاده و قطعا عقوبت اخروی دارد و اگر ندانسته آمده باشد هم خود سرکار است و هم مردم را سر کار نهاده و دعا میکنیم که خداوند دگربار هیچ جماعتی را به آزمون و خطا دچار ننماید ( الهی آمین.

در مرقومه سخن از انتخابات میان‌دوره‌ای ای مجلس هفتم رفته ، حیفم آمد عنوان نکنم ، امروزه همگان میدانند اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم فقط نام نویسی کرده بودم بی تدبیری فعلی که خود شما آن را گواهی نموده اید مجالی برای عرض اندام نداشت . از این بابت خود را مقصر میدانم و قطعا این قصور تکرار نخواهد شد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president