آوای جنوب

ورود دادستانی و پلیس به ماجرای خودروهای شبگرد مزاحم در یاسوج

آوای جنوب

دادستان مرکز استان گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی با خودروهایی که در شب ها سبب سلب آسایش مردم می شوند برخورد خواهیم کرد.

به گزارش آوای جنوب سکونت  و زندگی در شهرها سبب دسترسی به امکانات بهداشتی، کیفیت آموزش، سطح درآمد بالا و همچنین دسترسی آسانتر به موضوعات درمانی و پزشکی می شود، در کنار مزیت های مختلف شهر نشینی، آلودگی صوتی، آلودگی هوا، ترافیک، هزینه های بالای زندگی و آسیب هالی اجتماعی از جمله خطراتی است که زندگی در شهر ها را با مشکل مواجه کرده است.

مشکلات شهر نشینی با رشد و افزایش جمعیت با افزایش همراه خواهد بود در این راستا  شب ها خانواده ها از صدای ویراژ خودروها و همچنین مسابقات خودروهایی که طعم هیجان را با سلب آسایش مردم می چشند، دچار اذیت و آزار هستند.

جولان و کورس خودروها به خصوص در ساعات پایانی شب، تنها مشکل حوزه شهر نشینی نیست بلکه حرکات نامتعارف، صدای بوق گوش خراش و آزاردهنده خودروها از دیگر مشکلات محسوب می شود که در موارد زیادی شاهد تصادف و خطرات جانی برای راننده خودرو و شهروندان می شود.

در همین ارتباط با شیوع کرونا شیوه جدید دور زدن قانون توسط برخی خودروها مشاهده می شود، در این روش رانندگان خودروها با مخدوش کردن پلاک های خود در ساعات پایانی شب در خیابان حضور پیدا می کنند و همین موضوعات سبب عدم ثبت تخلف توسط سیستم های تصویری برداری در شب می شود.

مشکلات ایجاد شده در شب ها توسط خودروها سبب شد تا نهادهای نظارتی از جمله دادستان مرکز استان و همچنین  پلیس به این موضوع ورود کرده تا مانع از جولان و تخلف خودروها  در شب ها شود.

در همین رابطه دادستان مرکز استان در گفتگو با رسانه ها گفت: با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و بر اساس خواسته ها وگزارش های مردمی از دستگاه قضا این طرح آغاز شد.

علی ملک حسینی افزود: خودروهایی که با حرکات نامتعارف به سلب آسایش عمومی مردم اقدام می کنند و یا رانندگانی پلاک خودروی خود را مخدوش می کنند به جد برخورد می شود و خودروی آنها به پارکینگ منتقل می شود.

در همین راستا سرهنگ خوشوقت رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم گفت: پلیس مجدانه طرح برخورد با اینگونه تخلفات پلاک را در دستور کار خود قرار داده است و هیچگونه توجیهی از افراد خاطی در این خصوص نمی‌پذیرد و پلیس برای اجرای قانون ضمن توقیف وسیله نقلیه به مدت طولانی، راننده را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این طرح مربوط به معابر شهری است و تا زمان رعایت فرهنگ رانندگی و رضایت مردم ادامه دارد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president