آوای جنوب

واکنش دادستان گچساران به موضوع زمین خواری ها / آقایان شورای شهر و شهردار وقت استراحت نیست/ سیاسیون فضای شهر را انتخاباتی نکنند /تذکر به مدیران شهرستان

آوای جنوب
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام ادیبان ،دادستان گچساران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت:قضات درتمام مکاتب بشیری اهم از توحیدی و غیرتوحیدی از جایگاه رفیعی برخوردار هستند ،بنابراین وظیفه ای است برعهده ما قرار داده شده که آنرا یک تکلیف می دانیم و قاضی و قضاوت هم ازآن پروردگار متعال است.

وی افزود:در قضاوت باید عدالت را رعایت کرد و در قضاوت مومن با غیر مومن و مسلمان با غیر مسلمان تفاوتی ندارد،شهید بهشتی یک جمله دارد که در زمینه حق مظلوم گذشت نکنید چرا که ضعیف شدن روح حقیقت جویی و حق پرستی در جامعه را دارد و جامعه را تاریک می کند و نمی گذارد چهره حق جذابیت و گیرایی خودش را داشته باشد.

ورود ۷۵هزار و ۴۲۶پرونده به دادگستری گچساران

حجت الاسلام ادیبان در ادامه هم گفت:شهر گچساران قریب به ۱۶۰هزار جمعیت ساکن و مسافر دارد، ۱۵ قاضی در این شهرستان داریم و آخرین آمار عملکردی از ابتدای آبان ۹۹ که در این شهرستان حضور پیدا کردیم تا شب گذشته نیز،ورود ۷۵هزار و ۴۲۶پرونده به دادگستری شهرستان است.

وی افزود: از این تعداد نیز ۷۳هزارو ۳۸۷پرونده تا شب گذشته توسط این تعداد محدود قاضی مختومه شده است، که در این ۱۸ماه بنده حقیر یک ساعت هم مرخصی به همراه سایر همکاران نداشته ایم و شبانه روز با تعداد محدود و انتظارات بسیاری زیادی این مهم انجام شده است.

دادستان گچساران تصریح کرد:در حوزه شورای حل اختلاف ۱۲هزارو ۵۳۳پرونده، در حوزه دادسرا نیز ۳۶هزارو ۵۳۶پرونده قضایی تشکیل شد و بخش اعظمی از این پرونده ها به کمک ضابطین در نیروی انتظامی،سپاه پاسداران، اداره اطلاعات وسایر عزیزان تشکیل شده که بسیاری از این پرونده ها به جهت تامین امنیت مردم بوده است.

گچساران در رده امن ترین های جنوب کشور

حجت الاسلام ادیبان گفت:۳۵هزار پرونده به جهت تامین امنیت این شهرستان بوده که در ۱۶سال اخیر با توجه به آماری که مشاهده کرده بودیم گچساران جزو امن ترین شهرهای جنوب کشور بوده است،با استدلال عرض می کنم که در طی این ماه ها نیز در بحث مواد مخدر هزارو ۷۶۹کیلوگرم ماده مخدر در این شهرستان کشف شده است.

مسیر ترانزیت مواد مخدر به غرب

وی افزود:در این مدت نیزیک صدکیلو شیشه در این شهرستان کشف کردیم و قاچاقچیان عمده ای که این مسیر را ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی،و غرب و استان های همجوار قرار داده بودند این مسیر هم برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن شده است و این مهم میسر نشد بجز با تلاش نیروهای نظامی،انتظامی و امنتی.

دادستان گچساران تصریح کرد:اکثریت کشف این مواد مخدر هم در روزهای تعطیل و در شب هنگام بوده است،اما در بحث سلاح غیرمجاز از همه مردم شهرستان تشکر می کنم که مردمی با فرهنگ و آگاه و همراه در این مسیر بودند و بسیاری از خدماتی که انجام داده ایم نیز به کمک مردم بوده است.

فرهنگ بالای مردم گچساران

حجت الاسلام ادیبان گفت:بسیار هم اتفاق افتاده است که بارها هم نیروهای امنیتی مان را برای ایجاد امنیت در شهرستان های اطراف اعزام کرده ایم،و این فرهنگ بالای مردم را می رساند که همراه ما بوده اند، در بحث انتخابات گذشته سه انتخابات در این شهرستان برگزار کردیم بدون از یک پرونده قضایی و یا یک توهین به شخص و این مهم همراهی مردم را می رساند.

واکنش به زمین خواری ها در گچساران

وی افزود:در این مدت نیز ۵۲۱قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط کردیم و در بحث حقوق عامه نیز خبری اعلام شد که گچساران رتبه اول زمین خواری است که بنده این خبر را تایید نمی کنم، و برچه مبنایی این خبر منتشر شد.اما در بحث اراضی ملی ، منابع طبیعی و آزاد سازی اراضی ملی ۳۱۴فقره پرنده در دادسرا تشکیل دادیم که ۲۳هکتار از بستر و حریم رودخانه ها آزاد سازی شدند با این وجود ما اهل تبلیغات نبودیم و کارما هم برای خداست و نتیجه کار را باید مردم ببینند.

دادستان گچساران تصریح کرد:بنابراین ۶۰پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی در سطح شهرستان که بیش از ۱۰هزار متر مربع در حومه شهر رفع تصرف و نیز قلع و قمع کردیم. در بحث چاه آب ۱۶۶حلقه چاه غیر مجاز شناسایی که۱۷حلقه چاه تاکنون نیز پلمپ شده اند.اما در خصوص بهداشت و سلامت عمومی نیز اقدامات موثری نیز صورت گرفته و در بازدید از بیمارستان شهید رجایی نیز ۱۵نقص فنی را اعلام کردیم که بایستی مرتفع شوند.

حجت الاسلام ادیبان گفت:در خصوص وضعیت پاکسازی شهر نیز ۱۵جلسه با شهردار سابق و جدید برگزار کردیم،هرچند ۹۰درصد معارضات شرکت های فعال در گچساران ازجملعه نفت، پتروشیمی و…به وسیله دستورات قضایی برطرف شده است.

انتظارات از مردم گچساران

وی افزود:در بحث زندانیان نیز زمینه اشتغال زایی بسیاری از مددجویان که ۱۵۳نفر بودند نیز فراهم شد.اما انتظارات از مردم این است که برخی از پرونده ها به وسیله خانواده ها و مردم، این قابلیت وجود دارد که جرمی اتفاق نیوفتدچرا که ۷۲۳پرونده ما همین موضوع رانندگی بدون گواهینامه بوده است که در قانون جرم انگاری شده است و اکثرا هم زیر ۱۸سال بوده اند که مواردی هم در تصادفات منجر به قتل شدند.

دادستان گچساران تصریح کرد:بحث تصادفاتی که در سطح شهرستان وجود داشته نیز در جهت جلوگیری و پیشگیری از این مسائل ،متولیان امر را دعوت کردیم و اقدامات لازم نیز مصوب شده که از جمله معابر حادثه خیر نیز برطرف شوند .

پرهیز از تیراندازی در مراسمات

حجت الاسلام ادیبان گفت:از موضوعی که کمتر دغدغه داشتیم بحث تیراندازی در مراسمات است که از مردم نیز تشکر می کنم،اما حقیقتا چه ضرورتی دارد در مراسم کسی که دار فانی را وداع گفته اقدام به تیراندازی کنیم که به جای تیراندازی فاتحه و قرائت قرآنی شایسته تر است و تیراندازی بجز آزار و اذیت مردم چیزی ندارد.

تذکرجدی به مدیران

وی افزود:بعضا مسئله ربا در سطح شهرستان را داریم،در این خصوص بسیار هم نگران می شوم چرا که در بحث ربا، جرمی است که همه مردم متضرر می شود ،اما تذکری به مدیران می دهم که تا به حال مدیران شهرستانی را یا نامه نگاری می کردیم و یا هم دعوت می کریم و در جلساتی تذکر می دادیم و بعضا مشکلات هم مرتفع می شدند.اما از این بعد نیز از طریق فضای مجازی و به مردم هم اعلام می کنیم .

برخی بدنبال حاشیه سازی در بهداشت و درمان هستند

دادستان گچساران تصریح کرد: پس جوابی که معمولا مدیران دارند اینکه اعتبارات کم است در حالی که اعتبارات همه دستگاه ها کم است . بسیاری از اقدامات نیازی به اعتبار ندارد و نیازمند عُرضه آن مدیر است .چند دستگاه هستند که عرض می کنم یکی دستگاه بهداشت و درمان است که شهر گچساران در طبابت دارای آوازه ای شده است و را راه می پیماید و از همه پزشکان و پرستاران نیز تشکر می کنم و اما برخی هم می خواهند بهداشت و درمان این شهرستان را مخدوش کنند پس خواهش داریم یا هشدار می دهیم که به وظیفه تان عمل کنید و بهداشت و درمان را دچار مخاطره نکنید و حاشیه سازی هم نکنید.

آقایان شورای شهر وقت استراحت نیست

حجت الاسلام ادیبان گفت:اما عزیزان شورای شهر و شهردار، وقت استراحت و خفتن نیست و نسبت به تنظیف شهر هر چند اقدامات خوبی انجام شده اما باز هم بیشتر دقت و توجه شود.

فضای شهر را سیاسی و انتخاباتی نکنید

وی افزود:نکته بعد نیز تذکری به سیاسیون شهر را داریم، ما تا انتخابات بیش از یکسال فرصت داریم و خواهش داریم فضای شهر را سیاسی و انتخاباتی نکنید و به شورای نگهبان نامه نگاری کرده ایم و تبلیغات انتخاباتی زودهنگام جرم است و حتما ورود خواهیم کرد. مخصوصا به صفحات مجازی(پیج های خبری) که از همین الان دارند نماینده انتخاب می کنند تذکر می دهم که اگر ظرف یک هفته تبلیغات را تمام نکردند همه اینها برای شان تبدیل به پرونده کیفری خواهد شد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president