آوای جنوب

شیب ملایم صعودی کرونا و خروج گچساران از وضعیت زرد/فرماندار گچساران: خوزستان برای ما باید درس عبرت باشد

آوای جنوب 

عادی‌انگاری کرونایی در بین مردم پس از پایان پیک سوم و افزایش ملایم سیر صعودی مبتلایان موجب شد تا زنگ خطر دوباره برای آغاز پیک چهارم در گچساران به گوش برسد.

شیب ملایم صعودی کرونا  و خروج گچساران از وضعیت زرد

به گزارش آوای جنوب از گچساران، تعداد شهرهای آبی کم می‌شود،  تغییر رنگ از آبی به زرد و از زرد به نارنجی و قرمز خبر خوبی برای این روزها نیست.

عادی‌انگاری کرونایی در بین مردم  پس از پایان پیک سوم و افزایش سیر صعودی مبتلایان موجب شد تا زنگ خطر دوباره برای آغاز پیک چهارم  در گچساران به گوش برسد و تنها لحظه ای غفلت بار دیگر پشیمانی را به همراه داشته باشد.

 براساس  اعلام وزرات بهداشت متاسفانه ۳ شهرستان استان کهگیلویه و بویر از جمله شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه از وضعیت زرد خارج شد و اکنون در وضعیت نارنجی این بیماری قرار گرفته‌اند.

اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی و شناسایی بیماران و افزایش تست‌های کرونایی  راهکاری موثر در کاهش ابتلا به ویروس کرونا بود که  در بازده زمانی ۲ماهه انجام گرفت.

  شیوع مجدد و دوباره این بیماری از ابتدای بهمن ماه امسال موجب شد که دوباره محدودیت‌هایی از جمله  منع تردد  در ساعات پایانی شب از ساعت ۲۱ الی چهار صبح  و همچنین  ورود  پلاک های غیربومی از  استان‌های قرمز به استان‌ و شهرستان‌هایی که اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند ممنوع اعلام شد.

 در آخرین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا فرماندار گچساران از وضعیت نارنجی و شیب ملایم صعودی این بیماری خبر داد.

 علیرضا اتابک اظهار کرد: همجواری شهرستان گچساران با استان خوزستان نگرانی ما را بیشتر کرده است چرا که اکنون وضعیت استان خوزستان قرمز است.

dav

وی ادامه داد:  از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون۱۲ هزار و۸۲۶ هزار مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که چهار هزار و ۲۰۹ نفر از آنها به کرونا مبتلا شدند.

 فرماندار گچساران اذعان کرد: بهمن امسال آزمایش کرونا از یک هزار و ۸۱۰ نفر در این شهرستان گرفته شد که جواب ۲۲۱ نفر از آنها مثبت بوده است.

اتابک ابراز کرد: هم اکنون وضعیت زرد شهرستان گچساران به نارنجی تبدیل شده است و این شیب ملایم صعودی نگران کننده است.

فرماندار گچساران عنوان کرد: متاسفانه مراجعات  بیماران علائم دار کرونا به بیمارستان در یک هفته گذشته بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: موج چهارم به این دلیل که ویروس دچار جهش شده و سرعت انتقال آن بالاتر رفته بسیار خطرناک تر خواهد بود و باید در نظر داشت تنها راه پیشگیری از آن، همکاری مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، کماکان ایجاد هرگونه تجمع به هر شکل آن ممنوع است و مردم باید با پرهیز از شرکت در دورهمی ها و مراسم عزا یا عروسی ضمن استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی در این زمینه همکاری کنند.

اتابک تاکید کرد: این نگرانی وجود دارد که مردم در شرایط کنونی دچار عادی انگاری شده و از میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کاسته شود که در نهایت احتمال ورود به موج چهارم بیشتر و در ادامه کنترل بیماری نیز سخت تر خواهد شد.

 اتابک عنوان کرد: هم اکنون  در وضعیت غیرقابل تصوری هستیم و یک سال است درگیر  این بیماری منحوس هستیم و این بیماری باهوش است و ما نیز نباید غافلگیر شویم و این جهش جدید به مغز و قلب وارد می شود و اخیرا سکته های قلبی افزایش پیدا کرده است.

 اتابک در ادامه با بیان اینکه اسفندماه زمینه‌ساز سفر و گردشگری است و ما باید در این زمینه مدیریت  داشته باشیم، گفت:  همه فکر می‌کردند با گرمی هوا این بیماری بی اثر می شود اما خوزستان را دیدیم و برای ما درس عبرت باید باشد.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران با اشاره به اینکه ما مسوول سلامت مردم هستیم و وظیفه داریم که در برابر این بیماری مقابله کنیم تا مردم آسیب نبینند، ابراز کرد: این نشست های انتخاباتی  موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود و این ویروس کشنده باعث مرگ افراد می‌شود.

  به گزارش فارس، با توجه به قرار گرفتن در آستانه آخرین ماه از سالجاری متاسفانه برخی از شهروندان گچسارانی  پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس را رعایت نمی کنند اعم از استفاده از ماسک ،  فاصله گذاری  اجتماعی  را به درستی رعایت نمی‌کنند و   همچنان تردد در بازار  زیاد  شده است

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president