آوای جنوب

آقایان؛ زاگرس در آتش می سوزد/اینجا گچساران است /آقای استاندار چرا معاون رییس جمهور و شما به منطقه نیامدید

آوای جنوب
آری نارک خاموش نشده، خامی شعله ور شد .
با وجود تلاش‌های ۳ روزه برای مهار آتش در ارتفاعات نارک، مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی گچساران نیز شعله ور شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک که از پنجشنبه گذشته آغاز شده بود با وجود تلاش امدادگران به دلیل سخت گذر بودن و وزش باد شدید همچنان ادامه دارد.

آقای حکمتان افزود: برای مهار این آتش سوزی تاکنون ۱۰ سورتی پرواز با بالگرد انجام شده و نیرو‌های امدادی و مردمی به ارتفاعات اعزام شدند.

وی از آغار آتش سوزی در ارتفاعات خامی نیز خبر داد و ادامه داد: آتش سوزی ارتفاعات خامی گچساران نیز از ساعت ۱۹ دیروز شنبه نوزدهم تیرماه آغاز شده و همچنان در حال شعله ور شدن است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و بسیج نیرو جهت اطفا حریق در منطقه نارک گچساران خبر داد.
حاجی زاده گفت: با دستور ویژه استاندار و هماهنگی این معاونت با مرکز هلیکوپتر وزارت دفاع و رئیس سازمان جنگلهای کشور بالگرد آب پاش در حال اعزام به منطقه است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه تلاش همه جانبه برای مهار آتش ادامه دارد، اما کماکان آتش می‌تازد، گفت: پوشش جنگلی، وزش باد و سخت گذر بودن کار مهار آتش را کند کرده است.
پیش از این هفت فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهند که از این میزان نیز ۷۰ درصد مراتع و جنگل‌ها هستند، متاسفانه در فصول گرم سال گذشته بیش از ۶۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان نیز طعمه حریق شد.

و این در حالیست که روز گذشته در اوج آتش سوزی در منطقه نارک و خامی معاونر پارلمانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند و درد اورتر آن است که مهمترین موضوعات جلسه می شود

 

 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌های مهمی در سطح استان در حال انجام است.

 

بر اساس این گزارش، حسین کلانتری در نشست روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به اختصاص اعتبار از ماده ۵۶ به سدهای استان گفت: ۳۳۵ میلیارد تومان به سدهای استان از جمله سد آبریز اختصاص داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به پیگیری پروازهای خارجی فرودگاه یاسوج افزود: رقمی نزدیک ۷ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پروازهای بین‌المللی مهیا و ابلاغ شده، هم‌اکنون درخواست استان برای برقراری پروازهای خارجی در دستور کار کمیته ویژه شورای امنیت ملی کشور است.

وی بیان کرد: استان ظرفیت‌های خوبی در تولید محصولات از جمله گل و گیاه دارد، در صورتی که پروازهای بین‌المللی از فرودگاه این استان انجام شود بخش اعظمی از صادرات محصولات می‌تواند به این شکل انجام گیرد و موجب رونق و توسعه هر چه بیشتر کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درخواست استان مبنی بر ایجاد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه گفت: مجوز ایجاد نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه در استان اخذ شده است که این درخواست هم نیازمند توجه دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سد چم‌شیر ابر پروژه استان است که تا پایان سال جاری آبگیری می‌شود، افزود: در فرصت باقی‌ مانده تا پایان دولت همه توانمان را برای استان می‌گذاریم.

کلانتری با اشاره به وضعیت پروژه‌های پتروشیمی دهدشت، جاده پاتاوه_ دهدشت و چندین پروژه دیگر استان عنوان کرد: امیدوارم دولت در هفته‌های پایانی خبرهای خوبی برای مردم این استان داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور هم با بیان اینکه پیگیر سد تنگ سرخ هستیم، گفت؛ برای سد آبریز حساسیت‌های در دیگر استان‌ها انجام شده لذا مسئولان استان خیلی این سد را رسانه‌ای نکنند.

حسینعلی امیری خاطرنشان کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان را پیگیری می‌کنم

و این در حالیست که در همان دقایق اولیه علیرضا اتابک فرماندار گچساران از طریق استان فارس درخواست بالگرد می دهد .

حضور رییس دادگستری؛ دادستان گچساران و دیگر مسوولین شهرستانی از شروع آتش تا کنون باعث ایجاد روحیه و انگیزه در میان دیگر نیروها شده است .

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president