کد خبر : 39388
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398 - 7:17

نوجوانی که پایش با تراکتور قطع شد/درخواست مساعدت خانواده یاسین از بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

نوجوانی که پایش با تراکتور قطع شد/درخواست مساعدت خانواده یاسین از بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب

یاسین ۹ سال داشت که در حین سمپاسی درختان سیب، پایش توسط میله متصل به موتور تراکتور قطع شد و ۵ سال است که از بهزیستی درخواست همکاری دارد

آوای جنوب

یاسین ۹ سال داشت که در حین سمپاسی درختان سیب، پایش توسط میله متصل به موتور تراکتور قطع شد و ۵ سال است که از بهزیستی درخواست همکاری دارد.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، دارای استعداد خدادادی و از شاگردان ممتاز مدرسه است و در حال حاضر در مقطع اول متوسطه درس می‌خواند، یاسین را می‌گویم نوجوانی اهل خونگاه بخش پاتاوه که ۵ سال پیش پای چپش را از دست داد و حالا بر روی ویلچر روزگار می‌گذراند.خانواده یاسین از مسوولان بهزیستی انتظاراتی دارند.

مسلم حسامی‌پور پدر یاسین حادثه رخ داده شده برای فرزندش را اینطور نقل می‌کند، ۱۲خرداد سال ۹۳ زمانی که یاسین ۹ سال داشت مشغول سمپاشی در باغ سیب‌مان در بوستان خونگاه بودیم که پای چپ با میله متصل به موتور تراکتور(شافت) درگیر و فورا از زیر زانو قطع می‌شود.

بعد از این حادثه فورا یاسین بوسیله موتورسیکلت به روستا انتقال و به همراه عضو قطع شده با خودروی یکی از همسایه‌ها به مرکز درمانی پاتاوه انتقال داده شد آنجا عملیات اولیه انجام و با آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل می‌شود در بیمارستان بعد از ۵- ۶ ساعت پانسمان و شستشو، مجددا با آمبولانس به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدیم.

وی ادامه داد: پسرم ساعت ۱ شب در بیمارستان نمازی بستری شد اما دکتر اعلام کرد به علت پاره شدن و پیچ خوردن رباط‌ها،وارد شدن فشار شدید به پا و قطع شدن از زیر زانو، همچنین خشک شدن پای جدا شده با گذشت زمانی حدود ۱۲ساعت، پای یاسین تحت هیچ شرایطی پیوند نخواهد خورد.

پدر یاسین گفت: استخوان اصلی کشاله ران در۲ نقطه دچار شکستگی شده بود به همین دلیل صبح روز ۱۳ خرداد بعد از ۶ ساعت جراحی توسط پزشکان، قطعه‌ای از پوست پای راست از محل ران جدا و به محل زیر زانوی پای چپ بسته شد و شکستگی استخوان ران نیز با عملیات جراحی و اتصال پیچ و مهره هارتل انجام شد اما باز پای قطع شده پیوند نشد.

وی افزود: پسرم بعد از مدت ۴۰ روز ترخیص مجددا یک هفته بعد به درمانگاه مطهری شیراز منتقل و عملیات درمانی بعد از ۱۴جلسه مسافرت و اتاق عمل انجام می‌شود و عملیات فیزیوتراپی و کار درمانی ۴۰روز بعد از جراحی و طی ۱۵۰ جلسه در کلینیک شهید بهشتی به مدت ۵ماه به طول انجامید.

حسامی‌پور ادامه داد: براثر فشار فیزیوتراپی و جا نرفتن و عدم اتصال استخوان، کشاله ران مجددا دچار شکستگی شد که این‌بار در پاییز ۹۳ در بیمارستان شهید بهشتی توسط دکتر محمدیان عمل موفقیت‌آمیزی انجام شد، یاسین مدت ۴ماه و نیم ماه پایین تنه‌اش کاملا در گچ بود اما با این شرایط به وسیله ویلچر راهی کلاس درس شد تا از ادامه تحصیل باز نماند.

پدر یاسین عنوان کرد: پنج سال از آن حادثه و هزینه‌های سنگین درمانی می‌گذرد، این مدت علی‌رغم ارجاع پرونده در بهزیستی دنا و کمیسیون پزشکی که نظرشان بر پرستاری دائم و نگهداری پسرم با توجه به سطح بالای جراحات بوده، اما تاکنون حتی کارت معلولیت از طرف بهزیستی دنا برای یاسین صادر نشده و هیچ گونه حق و حقوقی بعد از این همه سال به او پرداخت نشده است.

او در پایان یادآور می‌شود با توجه به هزینه‌های بالای درمانی در ۵ سال اخیر و اینکه به دلیل عدم بیمه و ایمنی و گواهینامه کار راننده تراکتور تا حالا شکایتی بر علیه راننده تراکتور تنظیم نکرده‌ام و هیچ گونه بیمه‌ای شامل حال یاسین نشده ، لذا از مسوولان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا انتظار مساعدت می‌رود تا یاسین بتواند از پای مصنوعی استفاده کند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.