کد خبر : 37379
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1397 - 14:52

امام جمعه گچساران: آنهایی که عاشق چشم و گوش آمریکا شده‌اید به آغوش ولایت برگردید

امام جمعه گچساران: آنهایی که عاشق چشم و گوش آمریکا شده‌اید به آغوش ولایت برگردید

امام جمعه گچساران گفت: آنهایی که عاشق چشم و گوش آمریکا شده‌اید برگردید و بیایید در آغوش ولایت و اطاعت کنید تا مشکلات برطرف شود.

آوای جنوب
امام جمعه گچساران گفت: آنهایی که عاشق چشم و گوش آمریکا شده‌اید برگردید و بیایید در آغوش ولایت و اطاعت کنید تا مشکلات برطرف شود.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت الاسلام سید امین الله حجازیظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی شهرستان گچساران با دعوت و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا تنها راه رسیدن به خدای متعال است.

 امام جمعه گچساران ادامه داد: خداوند می‌فرماید، در فردای قیامت سوال خواهیم کرد که نعمت رشد، کمال و سعادت را به بنده خود داده‌ایم و شما استفاده نکرده‌اید پس دقت کنید راه رسیدن به خدا رستگاری ایمان به انبیای الهی است.

 وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، انچه که به یک مملکت آسیب می‌رساند بی‌عدالتی و ظلم است و امیر المومنین (ع)  می‌فرماید، ای مردم زمین خیبر متعلق به بیت المال است و هر چند قبل از من در میان افرادی تقسیم شده است و امیر المومنین (ع) بیان می‌کند، زمین خیبر را به بیت المال باز می‌گردانم و هیچ امتیازی در این خصوص وجود ندارد.

حجازی در ادامه با بیان اینکه آیا اگر شخصی نفوذ و قدرت بیشتری دارد باید بیشتر بخورد، بیان کرد: این که گاهی اوقات جمعیتی کم از سرمایه زیادی برخوردار می‌شوند این می‌شود ظلم  و باید سوال کرد آیا آن که دو تُن سکه می‌برد فقیر است یا ثروتنمد و احتکارهای امروزی در دست چه کسانی است.

 امام جمعه گچساران اذعان کرد: نقص امروز جامعه ما این است مسوولان ما با عهدنامه امیرالمومنین (ع) نا آشنا هستند و یا عمل نمی‌کنند و چرا رسما اعلام نمی‌کنند آقای فلانی است که احتکار کرده است.

 خطیب جمعه گچساران افزود: آنچه که یک مملکت را تهدید می‌کند در درون کشور است نه برون کشور.

 حجازی ابراز کرد: باید مسیری که ثروت  در دست ثروتمندان باشد را قطع کرد و مشکل این است افرادی خاص امتیازاتی ویژه گرفتند و آنهایی که پارتی ندارند آه می‌کشند و آه نفرین آنها از صاحبان قدرت بیشتر است.

 وی ادامه داد: مسوولان اگر بخواهند تلاش کنند به مملکت آسیبی نرسد تنها راه آن برقراری عدالت  در جامعه است.

 حجازی با اشاره به مناسبت‌های این هفته و توصیه‌های مقام معظم رهبری گفت: در جریان برجام ایشان فرمودند، به دشمن زیاد اعتماد نکنید و دشمن را به دید دشمن ببینید.

 امام جمعه گچساران  ادامه داد: رهبری فرمودند، به کشورهای اروپایی هم اعتماد نکنید و تاکید کردند من به این سه کشور هم اعتماد ندارم و بهتر است اگر قرار است مذاکره‌ای باشد به صورت قرارداد تضمینی انجام دهید.

 وی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده کردیم توتال فرانسه به راحتی ایران را ترک می‌کند و باید گفت چرا به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش فرا نمی‌دهند.

 حجازی تصریح کرد: در زمینه حصر آبادان همه فرماندهان می‌خواستند از یک نقطه حمله کنند اما آقا فرمودند از این نقطه و مشاهده کردیم همان شد که ولایت گفته بود.

  خطیب جمعه گچساران ادامه داد:  آنهایی که عاشق چشم و گوش آمریکا شده‌اید برگردید و بیایید در آغوش ولایت و اطاعت کنید تا مشکلات برطرف شود.

 وی با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان دولت در کشور، استان و شهرستان اظهار کرد بنا بر توصیه‌های مقام معظم  رهبری اعضای دولت باید به صورت تیمی و متحد عمل نمایند تا از مشکلات عبور نماییم.

 حجازی ادامه داد: روز کارمند را هم به کارمندان دولت تبریک می‌گوییم و توصیه‌ای داریم که بیشتر کار را کارمندان انجام می‌دهند نه مسوولان و تلاش کنید با خدمت به مردم دعای آنها بدرقه شما باشد و امیدواریم مسوولان نیز به زندگی کارمندان و زیر مجموعه خود توجه بیشتری داشته باشند.

 امام جمعه گچساران ابراز کرد: با توجه به نزدیکی ایام ماه محرم و صفر بهتر است عروسی‌های فرزندانمان را زودتر برگزار کنیم.

 وی با تبریک پیشاپیش عید سعید غدیرخم گفت: تلاش شود تا بتوانیم بهره لازم را در این روز ببریم و این روز، روز بزرگی است.

امام جمعه موقت یاسوج:
درس رجایی و باهنر پرهیز از اشرافی‌گری بود/مدیر اشرافی‌گرا کنار گذاشته شود
امام جمعه موقت یاسوج گفت: مدیر اشرافی‌گرا در نظام اسلامی باید کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ۱۵ ذیالحجه سالروز ولادت امام هادی(ع) است که در زمان امامت خود برای تبلیغ دین اسلامی شرایط سختی داشت.

امام جمعه موقت یاسوج به سایر مناسبت‌های هفته آینده از جمله عید سعید غدیر اشاره و با بیان اینکه باید این روز را به بهترین شکل جشن بگیریم اظهار کرد: نباید روز غدیر  و جشن این روز را تنها به چند بنر و پوستر و شیرینی و شربت خلاصه کنیم بلکه باید فلسفه غدیر به درستی برای نسل جوان تبیین شود.

حسینی صدر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج افزود: عید غدیر نشان دهنده الگوی کامل حکومت اسلامی است که در آن مسئله ولایت مطرح می‌شود و لازم است که فلسفه ولایت فقیه نیز در این اثنا به خوبی تبیین شود.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته دولت به همه مردم و دولتمردان گفت: رجایی و باهنر الگوی کامل مدیر اسلامی بودند که هر دو برای اسلام و انقلاب به عنوان سرباز فداکاری بودند.

وی آن دو شهید والامقام را پرورش یافته مکتب امام خمینی دانست و گفت: آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که از جمله این ویژگی‌ها و خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر مردمی بودن آن‌هاست.

حسینی صدر ولایتمداری محض را از دیگر خصوصیات آن دو شهید دانست و گفت: دوری از اشرافی‌گری آن دو شهید الگویی برای همه دولتمردان نظام اسلامی می‌تواند باشد.

وی اشرافی‌گری را خطایی بزرگ برای مسؤولان در نظام اسلامی ذکر کرد و گفت: مدیر اشرافی‌گرا و همچنین کسانی که دست در بیت‌المال می‌برند باید کنار گذاشته شوند.

امام جمعه موقت یاسوج به فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دو نکته مهم در سخنان معظم‌له وجود داشت یکی اینکه استکبار و امریکا نمی‌توانند جنگی علیه ملت ایران راه بیندازند و دیگر این که به دلیل تجربیات تلخ گذشته و عهدشکنی‌های آمریکا هرگز با آن‌ها مذاکره نمی‌کنیم.

وی با یادآوری این نکته که آمریکا در سال‌های اخیر جنگ‌های نیابتی در جهان راه انداخته است خاطرنشان کرد: هرگونه جنگ نیابتی در ایران با شکست مواجه خواهد شد.

امام جمعه چرام
دولت کارآمد دولتى است که در اولین قدم فساد را از وجود و بدنه خود ریشه‌کن کند
امام جمعه چرام گفت: دولت کارآمد دولتى است که بتواند در اولین گام، فساد را از وجود و بدنه خود ریشه کن کند، این امر خطیر با تقویت قانون‏گرایى، شایسته سالارى و تقویت بازرسى و نظارت بر عملکردها ممکن خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به هفته دولت و شاخص‌هاى دولت کارآمد، اظهار کرد: در هفته دولت قرار داریم و به چند ویژگی دولت کارآمد در طراز انقلاب اسلامی اشاره می‌شود که اولین آن، دولت انقلابی و عزت‌مند است، دولتى انقلابى است که مبتنى بر روحیه انقلابى امور را در اختیار گرفته و کار را به پیش خواهد برد.

امام جمعه چرام عنوان داشت: باید یادآورى کرد که مهم‏ترین مجموعه مؤثر در تولید و باز تولید گفتمان انقلاب اسلامى و انقلابى گرى، دولت است.

وی افزود: دولت با توجه به آن‏که از بیشترین قدرت در سطح جامعه برخوردار است، بیش از هر مجموعه دیگر رسالت فراگیر سازى گفتمان انقلابى‌گرى را بر عهده دارد و باید تلاش کند شعارهاى انقلاب و ارزش‏‌هاى آن‏ را در افکار عمومى پمپاژ کند، البته، لازمه آن، این است که بین گفتمان دولت و گفتمان انقلاب اسلامى تطبیق وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام افشار ادامه داد: در این صورت است که دولت خواهد توانست خود را منادى گفتمان انقلاب معرفى کند.

خطیب جمعه چرام متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامى که نسبت به تضعیف روحیه انقلابى در دولت یازدهم نگرانی‌هایى داشتند، در دیدار با رئیس‏ جمهور و هیأت وزیران چنین تأکید می‌دارند: «به نظر من کارى که على العجاله باید کرد این است که در اتّخاذ مواضع انقلابى، باید صراحت داشت؛ یعنى رو در بایستى نکنیم مواضع انقلابى را، مبانى امام بزرگوار را صریح بیان کنیم، خجالت نکشیم، رو دربایستى نکنیم، ترس نداشته باشیم.» (۵/۶/۹۴)، دولت انقلابى به دشمن اعتماد ندارد و حاضر نیست در برابر دشمن کوتاه بیاید و منافع ملى را قربانى مصالح زودگذر کند.

وی با تاکید بر این مطلب که دولت انقلابى دولتى شجاع است که ترسى از تهدیدات دشمن نداشته و در برابر گزافه‏‌گویی هاى دشمن منفعل نمى‌شود،گفت: دولت انقلابی براى تطمیع و برخوردارى مادى حاضر به معامله با دشمن و دست کشیدن از آرمان‌‏هاى انقلاب و مردم نمى شود.

حجت‌الاسلام افشار خاطرنشان کرد: به ‏واقع دولت انقلابى، دولتى عزت‌مند است که خواهد توانست منافع ملت را در سطح نظام بین ‌الملل حفظ کند و گرنه انفعال و وادادگى بالاخص در برابر قدرت‏‌هاى زیاده‏ خواه جهانى، چیزى جز ناکارآمدى و خسران و بر باد دادن ثروت ملى به همراه نخواهد داشت.

دولت جهادی ویژگی دیگری بود که امام جمعه چرام به آن اشاره داشت و ابراز کرد: مدیریت جهادی به‏ مثابه آن نوع مدیریتى که در شرایط کمبود و وجود موانع متعدد، با احساس تکلیف، تعهد انقلابى و رسالت، بتواند کارآمدى خود را در اداره جامعه ثابت کند و در حل معضلات جامعه توفیق داشته باشد، اول انقلاب با تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های بلوک شرق و غرب توانستیم با مدیریت جهادی پیروز شویم.

وی اضافه کرد: در مدیریت جهادی پاک دستى مدیران و مسؤولان یک اصل مهم و حیاتی برای توسعه  و پیشرفت کشور است حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها به اعتماد مردم و به نظام اسلامی خلل و ضربه وارد می‌کند.

وی از دیگر ویژگی‌ها دولت فساد ستیز را ذکر کرد و گفت: فساد را می‌توان مهم‏ترین مانع کارآمدى یک سیستم دانست که بدون رفع و مهار آن سخن گفتن از کارآمدی بی ‏معنا است، علیرغم آن‏که در اذهان این‏گونه شکل ‏گرفته که دستگاه قضایى در صف اول مبارزه با فساد باید قرار داشت باشد، باید گفت که این دولت است که باید پیشگام مبارزه با فساد باشد.

حجت‌الاسلام افشار عنوان کرد: مهم‏ترین بستر براى ایجاد و رشد فساد، محیط‌هایى است که متولى آن دولت است بیشترین گردش مالى کشور در دستگاه‌‏هاى دولتى صورت می‌گیرد و همین امر چشم طمع مفسدین را به خود جلب می‌کند.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: دولت کارآمد دولتى است که بتواند در اولین گام، فساد را از وجود و بدنه خود ریشه کن کند این امر خطیر با تقویت قانون‏گرایى، شایسته سالارى و تقویت بازرسى و نظارت بر عملکردها ممکن خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.