کد خبر : 31719
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1396 - 3:50

اطلاعیه مهم علوم پزشکی کهگیویه و بویراحمد در خصوص بیماری «تب کریمه کنگو» و مرگ مادر باردار کهگیلویه ای

اطلاعیه مهم علوم پزشکی کهگیویه و بویراحمد در خصوص بیماری «تب کریمه کنگو» و مرگ مادر باردار کهگیلویه ای

دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به بررسی علت مرگ مادر باردار در شهرستان کهگیلویه، گفته است: حوزه سلامت آمادگی لازم برای مقابله با تب کریمه کنگو در استان را دارد.

به گزارش آوای جنوب به نقل از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب دا یاسوج دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اطلاعیه‌ای در خصوص مرگ مادر باردار در کهگیلویه منتشر کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: با تاکید مجدد و در خواست از مردم عزیز مبنی بر رعایت نکات بهداشتی اعلام شده و همچنین توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از طرف مجموعه حوزه سلامت به اطلاع می‌رساند: مرگ مشکوک مادر باردار ۱۹ ساله در بخش چاروسای قلعه رئیسی در جنوب کهگیلویه و بویراحمد در دست بررسی است.

این مادر باردار در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۹۶ با علائم تب، سردرد و خونریزی بینی به مرکز بهداشتی درمانی قلعه رئیسی مراجعه و توسط پزشک و مامای این مرکز معاینه و اقدامات پزشکی مورد نیاز را دریافت کرد.

در ادامه این اطلاعیهذکر شده است که این مادر باردار برای فرایند تکمیلی درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت اعزام و در آنجا نیز تیم پزشکی شرایط این مادر باردار را بررسی و اقدامات درمانی لازم را انجام دادند.

با توجه به شرایط خاص این بیمار، نوزاد وی در بیمارستان دهدشت به سلامت متولد و نظر به ضرورت دریافت خدمات تخصصی بیشتر با تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی و علی‌رغم تلاش تیم پزشکی از سطح اول تا بیمارستان در راستای نجات جان مادر، از طریق آمبولانس هوایی به همراه پزشک متخصص زنان به یکی از بیمارستان‌های شیراز اعزام و متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، فوت شد.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه نمونه‌گیری‌های لازم در زمینه تشخیص ابتلای بیمار به «تب کریمه کنگو» انجام شده و نتیجه نهایی به اطلاع مردم خواهد رسید، تصریح شده است که حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد این اطمینان خاطر را به مردم استان می‌دهد که آمادگی کامل درمانی در این زمینه در استان وجود دارد.

مسوولان علوم پزشکی طی این اطلاعیه با تاکید بر پرهیز هم‌استانی‌ها از خرید هر نوع گوشت غیربهداشتی در مسیرهای پرتردد و غیرمجاز، از مردم خواسته‌اند: هشدارهای بهداشتی ارائه شده توسط علوم پزشکی و حوزه سلامت را جدی بگیرند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: همچنین از شما درخواست می‌کنیم گوشت‌های خریداری شده را پس از نگهداری ۲۴ ساعته در یخچال استفاده کرده و تا حد امکان از تماس با خون و ترشحات حیوانی خودداری کنید.

لازم به یادآوری است؛ تب خونریزی «تب کریمه کنگو» یک بیماری ویروسی خونریزی تب‌دار حاد است که بوسیله کنه‌ آلوده منتقل می‌شود.

شروع ناگهانی تب، سردرد، درد عضلانی و خونریزی در دو هفته قبل از شروع علائم (تماس با دام یا ذبح دام، تماس با خون یا ترشحات لاشه دام آلوده، گزش کنه، دستکاری کنه، تماس با بیمار مشکوک و سفر به مناطق روستایی آلوده) از جمله موارد مشکوک ابتلا به این بیماری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.