آوای جنوب

حادثه‌ای دیگر در صنعت نفت/ سقوط بالگرد نفت با ۴ سرنشین+جزییات

یک فروند بالگرد حامل چهار سرنشین شرکت نفت خزر پس از برخواستن از روی دکل حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر سقوط کرد که تاکنون یک از اجساد پیدا شده است.

آوای جنوب؛

بالگرد یاد شده برای انتقال یکی از کارکنان دکل نیمه شناور امیر کبیر که دچار سکته قلبی شده بود، به این دکل عزیمت کرده بود که پس از انتقال بیمار به بالگرد در ساعت ۴ و نیم صبح امروز ٢٠ ثانیه پس از پرواز، به علت نقص فنی در آب‌های عمیق نزدیک دکل نیمه شناور ایران امیرکبیر سقوط کرد.

علی اصولی؛ مدیرکل حراست وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تأیید این خبر با بیان اینکه خلبان، کمک خلبان، فرد بیمار و نیروی امدادگر، سرنشینان این بالگرد بوده‌اند، یادآور شد: هم اکنون تیم ویژه‌ای، عملیات یافتن سه سرنشین دیگر بالگرد یادشده را در نزدیکی سکوی حفاری نیمه شناور ایران امیرکبیر آغاز کرده و همچنین علت این حادثه در دست بررسی است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که در سقوط بالگرد شرکت فلات قاره در سال گذشته، دقیقا چنین اتفاقی رخ داده بود و بالگرد برای انتقال یک بیمار اورژانسی در ابهای خلیج فارس سقوط کرد.

با اتفاقات رخ داده در نفت خزر، گمانه زنی‌ها برای انحلال این شرکت افزایش یافته است؛ وزارت نفت از چندی پیش در حال ارزیابی انحلال این شرکت بوده است.

هزینه اجاره هر ساعت بالگرد از سوی شرکت‌های نفتی بیش از ۱۰ میلیون تومان است که از شرکت‌های هوایی خصوصی و ارتش اجاره می‌شوند. مدل این بالگردها عموما بل ۲۱۲، بل ۲۰۵، بل ۴۱۲، سیکورسکی، لاما، آگوستینا و رابینسون ۴۴ هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president